Drijfstanglagers?

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Drijfstanglagers?

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18236652
    mark
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Gisteren de kop erop gezet ,ook gelijk nieuwe stoters erin. Vandaag de rest verder monteren en hopelijk nog ff starten vandaag

      #18236653
      Mr. Bone
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 September 2009

        Wat voor oliepomp monteer je?

        #18236654
        mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Ik heb de originele 16v pomp van gm weer gemonteerd. Heb deze voorzien van nieuwe tandwielen en drukveer +nylon busje. Weet het iedereen gaat voor de lobbenpomp. Maar vond een originele te duur, en ik dacht bijmezelf, het blok draait nu zo’n 25 jaar met die pomp en nu die opgefrist is denk ikzelf dat het weer tig jaar meekan.

          #18236655
          Mr. Bone
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 September 2009

            Je heb groot gelijk. Waar heb je dat spul gekocht voor die pomp & wat kost zoiets?

            #18236656
            Vinci
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 August 2009

              SBD denk ik? Of QED? Of is er een Nederlandse sjop die nylon plunjers verkoopt??

              Je hebt wel gelijk dat het zo weer een tijd mee kan, maar denk ook dat de goedkoopste lobben pomp al beter is dan dit, want daar rij ik persoonlijk al jaren mee. Die koop je in Engeland inmiddels voor bizar weinig…

              Het vervelendste alleen, is dat je altijd weer extra werk hebt aan het fabriceren van een aanzuigbuis…

              #18236657
              mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                @ vinci , idd sbd , heb ik dat upgrade setje vandaan,

                @ Mr.bone ,de tandwielen had ik nog liggen , en deze kwamen van mTech af, koste me alles compleet iets van 140 a 150 euro. Voor dat geld kan je ook een immi lobbenpomp kopen en aanzuigbuis. Tis welke keuze je maakt. Ik ben gewoon voor standaard spul gegaan. Het blokt loopt immidels weer, en alles naar behoren en klinkt als een naaimachine :thumb dus ik ben zelf dik tevreden.

                #18236658
                Mr. Bone
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 September 2009

                  Mooie prijs.

                  En mooi dat die weer loopt als een nieuwe, eer voor je werk dus, :thumb .

                  #18236659
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    Ja, dat is toch heel fijn dan. Je moet met zo’n nieuwe type pomp ook maar net mogelijkheden hebben om een aanzuigbuis te fabriceren. Voor velen is dat knap lastig.

                    #18236660
                    mark
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      @vinci , ik beschik wel over de mogelijkheden om zo’n buis te maken. Misschien dat ik het de volgende x eens probeer. Voor nu heb ik er inmiddels alweer 480 km mee gereden, en het rijd heerlijk. Nu nog wat sparen en dan verder met me turbo kadett :thumb

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.