Drijfstanglagers 2.4

Forumindex Forums Techniek Cih Drijfstanglagers 2.4

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231363
    Arv
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2006

      Ik heb 2 2.4 blokken open liggen om 1 knappe 2.4 van te bouwen. Nu viel mij op dat een blok drijfstanglagers heeft met een gaatje erin om de olie naar het small end lager te voeren, en dat het andere blok drijstanglagers heeft zonder gaatje. In de drijfstangen zit ook geen gaatje. De lagers met gaatje zijn medium grijs en de lagers zonder gaatje zien er meer zilverkleurig uit.

      Weet iemand hier of dit zo hoort? Ik dacht dat alle drijfstanglagers van een 2.4 gaatjes hadden.

      Die zilverkleurige lagers zonder gaatje, zijn die van een ander (beter? / nieuwer?) materiaal gemaakt?

      #17801549
      henk 400rr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 June 2004

        Er is een periode geweest dat er geen gaatjes in de drijfstangen zaten bij de 2.4, dit zie je ook in de drijfstangen van bijv. een 3.0 24V terug.
        Het gaatje gaat overigens niet naar het “small end” lager, maar komt aan de zijkant van het brede gedeelte uit.

        Over de kleur van de lagers kan ik weinig over vertellen, het 1 en ander hangt van de samenstelling af van de lagers.

        #17801550
        Arv
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2006

          Weet je ook waarom die gaatjes er bij de een wel inzitten en bij de ander niet. Geven ze extra smering of zo?

          Ik wil de dichte lagers in drijfstangen zetten met gaatje. Is het beter als ik gaatjes boor in de lagers of is dat niet nodig?

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.