Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Drift Omega (Project)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 november 2011 om 20:03 #17811101
Interessant project!! Ga ik zeker volgen en veel succes ermee :thumb
23 november 2011 om 19:48 #17811107update?
24 november 2011 om 12:45 #17811108(quote)
Het word een Volvo motor 2.3 20v uit een 850 T5R.
Met chiptuning zou hij goed moeten zijn voor 300 pk en 400+ Nm koppel.
Ruim voldoende voor mij.
Fantastisch project dit! Ben zelf in het bezit van 2 850 T-5’s en dat blok is inderdaad zéér de moeite waard! :thumb
Ik kon zo snel niet opmaken of je dat blok al in bezit had,maar ik heb hier nog een complete 850 T-5 Estate die ik zou opbouwen voor het circuit…..,maar u misschien wel bekend…,teveel projecten/te weinig tijd! :(
Is dus eventueel compleet over te nemen voor €500,-. …krijg je er nog voor €70,- aan matzwarte verf bij ook! king:
Mocht je wat betreft 850-parts ergens niet uitkomen of nodig hebben,let me know!
Ben zéér benieuwd hoe dit allemaal gaat uitpakken,leukleukleuk!Mzzl L!
24 november 2011 om 18:23 #17811109die v10 blokken zijn niet echt populair hier zit een gast in de buurt heeft er verschillende liggen maar komt er niet vanaf.vraagt dacht ik rond de 2000 euro.
weet ook niet of dat voor zo,n blok veel is
;)24 november 2011 om 21:41 #17811110ik enk dat hij 20.000 vraagt voor een viper v10
26 november 2011 om 20:59 #17811111Voor 20.000 euro koop ik 3 Audi RS6 Biturbo v10 blokken… :hmmz
Maar voor 2000 euro weet ik wel iemand die er een wil kopen. :D Die jongen wil een Corvette motor en bak in zijn W108 mercedes maaken maar een v10 is ook wel goed denk ik. ;)
26 november 2011 om 23:15 #17811112Toevallig ruud ;)
27 november 2011 om 12:43 #17811113Ik weet niet hoor maar gaat het hier over een Viper motor of een Volvo motor.
Beetje -offtopic geloof ik
27 november 2011 om 20:26 #17811114@Koekie wrote:
Ik weet niet hoor maar gaat het hier over een Viper motor of een Volvo motor.
Beetje -offtopic geloof ik
die ik bedoelde was een srt10 :angel
27 november 2011 om 22:24 #17811115dat zeg ik -offtopic
28 november 2011 om 00:01 #17811116Dan gaan we verder met de Volvo… ;)
850 T5 met aangepast carter van een 960 24v en een 960 24v handbak worden het dan zeker? :D
Ga je zelf een in en uitlaatspruitstuk maken of het originele gebruiken?
28 november 2011 om 07:25 #17811117Carter van een 960 past ook niet echt ivm de ligging van de vooras dus dat moet ik eerst bekijken of ik misschien de 850 pan aan moet passen,of de vooras van de omega vebouwen en een vast stuurhuis erop.
De bult zou eigenlijk aan de voorkant moeten zitten ipv de achterkant,dat word een beetje pas en meetwerk denk ik.
Hoe de rest uitkomt bekijk ik wel als de motor erin hangt,misschien de turbo draaien of zoiets.
Het word mijn eerste turbo ever dus het word een beetje proberen voor mij.
Het idee is om voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk pk’s te krijgen dus alles wat standaard kan blijven laat ik zo en de rest zelf maken zover dat kan,de hobby moet wel betaalbaar blijven natuurlijk :vertag28 november 2011 om 22:05 #17811118Inmiddels de draad weer een beetje opgepakt met de Omega.
Donorauto aangeschaft, een 850 T5 die inmiddels zover gesloopt dat alleen de motorruimte nog over is.Omdat er in steek 5×110 niet zoveel mooie velgen te vinden zijn voor normaal geld heb ik adapters laten maken van 5×110 naar 5×120.
dan word het aanbod gelijk een stuk groter en voordeliger en de velgen van de Manta passen nu ook.Iets de schermen uitrollen en de 9J’s passen er ook onder :D
Hij moet alleen nog wel een cm of 15 zakken geloof ik :hmmz
16 december 2011 om 21:52 #17811100kiek dat dan
19 december 2011 om 08:19 #17811119Is mie mooi :wors
19 december 2011 om 09:25 #17811120AnoniemLid sinds:
1 January 1970goed bezig koekie :wors
en al n knappe pickup op de kop getikt ook zie ik :thumb :thumb
19 december 2011 om 18:14 #17811121Mooi project, en mooi blokje!
Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.
Zal met interesse volgen
(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)
19 december 2011 om 20:59 #17811122hmm, komen die adapters van harry schippan?
19 december 2011 om 21:59 #17811123@Asko wrote:
Mooi project, en mooi blokje!
Met een 850 blok heb je het ook net wat makkelijker als met een v70 s70 blok
al ben ik benieuwd of je de 960 motorsteunen zo kwijt kan, die zijn erg breed.Jammer dat een aangepast 960 carter niet past, had je heel stuk werk gescheeld.
Zal met interesse volgen
(mocht je uitlaatflens willen laten snijden of andere onderdelen laten maken kunnen we misschien samen wat doen)
Motorsteunen maak ik denk ik zelf ook dit ivm de vooras maar daar kom ik wel uit,ik moet eerst even het blok van alle onzin ontdoen en dan de bak er eens aan zetten dan kan ik zien hoe het allemaal uit komt.
Weet jij misschien of en een betaalbare dis ontsteking voor zo’n ding te krijgen is.’
Bij mij zit er nog gewoon een verdelerkap op en die zit straks achterop,moet wel iets zijn wat simpel en op zich zelf werkt.20 december 2011 om 11:45 #17811124Niet dat ik weet, is ook de reden dat ik voor een nieuwer type blok heb gekozen, in de manta zit totaal geen ruimte daar.
Maar als je voor een andere computer gaat zou ik de bobines van een 960 of van een later type t5 gebruiken (97-2000).
Dan heb je voor elke cilinder één en ze passen als het goed is gewoon in de kop van de 850,
schroefgaatjes zitter er al in als het goed is.20 december 2011 om 18:36 #17811125Hoe word zoiets dan aangestuurd je mist er dan wel 1 natuurlijk en wat voor computer bedoel je dan?
21 december 2011 om 11:44 #17811126Je computer heeft dan 5 verbindingen met 5 bobines die direct op de bougies zijn bevestigd, elke bobine wordt gewoon met een eigen puls aangestuurd. Ik zelf zat de denken dit met een kdfi (megasquirt kloon) computer te gaan doen in plaats van de originele.
28 december 2011 om 18:35 #17811127Omdat de Ascona nog steeds dood is en ik in januari toch wil rijden heb ik maar even een ander bakkie aangeschaft.
Voor de wintercup noeft er niet zoveel aan te gebeuren dus geen kooi ed.
wel even een stoeltje en een gordeltje erin natuurlijk en helemaal leeg gemaakt(was al gedaan door vorige eigenaar)Zo was hij.
Rottigheid en grote deuken zaten er niet echt aan dus ontdaan van alle driftspec stikkers, schuren en spuiten dan maar.
Kadootje weer uitpakken en opbouwen :biggrin:
en een paar stikkertjes erop
paar luchtroosters van de gamma in de kap
afgeslepen veren met oem dempers leek me toch niet zo’n strak plan dus maar ff andere pootjes eronder met hulp van m’n 1ste monteur.
Met goedkeuring van de meester
En nog een paar foto’s buiten
28 december 2011 om 18:38 #17811128gaaf hoor
28 december 2011 om 19:12 #17811129Ik vind m stoer, vooral je motorkap met gammahappers! king: :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.