Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter

Forumindex Forums Modellen Corsa Drie keer niet door APK heen door rempercentage achter

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277051
    Rude
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 October 2013

      Ja jullie lezen het goed, drie keer niet door de APK heen…
      Remt soms 45% soms 30%, remcilinders vervangen, afgesteld…
      Wat een gelazer met die badkuip…..

      Wat kan er nog meer afgesteld worden?

      #18321313
      JacobJan
        Lid sinds:
        17 February 2016

        Rude,
        Het kan zijn dat de remschoenen glazuurt zijn , je remdruk verdeler niet goed werkt , zit er verschil tussen links en rechts?

        #18321314
        rinus747
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 May 2010

          Nu je het over druk verdeling hebt:

          In mijn zafira drukt de zuiger aan een kant, en wordt via glijstangen de tegen-kracht omgeleid. Als die glijstangen niet glijden wordt er eigenlijk maar 1 van de 2 schoenen gebruikt. Het glijden hoort heel soepel te gaan.

          Door gebruik van een verkeerd vet kunnen de rubbers die om de stang zitten gaan zwellen en klemt de glijstang vast. (Bij mijn zafira A zitten die rubbers er alleen om bij de achterremmen) .De enige oplossing is dan een nieuw setje rubbertjes. Let op! want sommige setjes hebben niet de in de lengte richting gegroefde rubber hoesjes die om die glijstangen zitten. Bij de setjes die het wel hebben zit ook altijd een klein “mayonaise” zakje met het juiste vet. Als je vet over hebt moet je dat goed bewaren! Dan kun je na een aantal jaren nog eens bij-vetten. Gebruik geen ander vet! Sommige vet soorten laten dat rubbertje zwellen, en andere niet.

          #18321315
          .B4R7.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 August 2007

            Vreselijk irritant, remverschil op de achterwielen. Heb mij mij destijds de hele remtrommels uit zitten schuren nadat her vervangen van remcilinders niet bleek te helpen.

            #18321316
            rinus747
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2010

              En bij nieuwe schijf altijd nieuwe schoenen gebruiken.

              Nieuwe schoenen op een gegroefde oude schijf bereiken hun maximum rem vermogen pas na een tijdje, en je hebt het risico dat in de “inslijtperiode” gebieden met glazuur op de schoenen ontstaat waar JacobJan het over had.

              Verder alles na montage goed ontvetten met rem-ontvetter!

              En nieuwe schoenen goed schoon houden, want als er vet op zit zorgt remontvetter dat het in de schoenen trekt!

              Ze hebben het spotlicht op je gericht dus ik zou aan alle details aandacht besteden, dan heb je gelijk maximale remkracht, en geen half werk.

              #18321317
              Rude
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 October 2013

                @.B4R7. wrote:

                Vreselijk irritant, remverschil op de achterwielen. Heb mij mij destijds de hele remtrommels uit zitten schuren nadat her vervangen van remcilinders niet bleek te helpen.

                Klopt dat is het die achterwielen, voor remt tie prima 1-5 procent.
                Ik ga zowiezo naar een andere garage toe voor een APK zonder dit achterliggende verhaal
                Kijken wat daar uitkomt

                #18321318
                Rude
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 October 2013

                  @JacobJan wrote:

                  Rude,
                  Het kan zijn dat de remschoenen glazuurt zijn , je remdruk verdeler niet goed werkt , zit er verschil tussen links en rechts?

                  Ja!

                  #18321319
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    Bekend euvel….soms heeft het nut om een rondje te rijden met de handrem er lichtelijk op.

                    #18321320
                    TWA
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 June 2010

                      En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

                      Greetz Emiel

                      #18321321
                      .B4R7.
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2007

                        @TWA wrote:

                        En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

                        Greetz Emiel

                        Is eigenlijk geen oplossing natuurlijk. Bij mij werd hij toen afgekeurd op remverschil. Meegenomen. Dacht dat 1 remcilinder stuk was. Nieuwe gehaald en gemonteerd. Ik ben toen gewoon naar de garage gereden en ze maakten de deur open zodat ik zelf de rembank op kon rijden. Nog steeds remverschil, meer zelfs..

                        Gevraagd aan de monteur, hij vertelde me dat bij trommelremmen, vooral bij corsa’tjes, redelijk gevoelig zijn hiervoor.
                        Oplossing: Zorgen dat de remtrommels vanbinnen allebei even glad zijn. Dus flink op zitten schuren met schuurpapier zodat ze weer gelijk waren.
                        Daarna was de remafwijking minimaal en ver binnen de marges. Kost wat schuurpapier en in het ergste geval wat blaren op je handen. Dan heb je wel een oplossing ;)

                        #18321322
                        TWA
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 June 2010

                          Tuurlijk, dat is ook zo. Maar kan ook wel begrijpen dat na 4x afkeur je er een beetje klaar mee bent. Keur em dan zonder rembank en neem de tijd op het euvel op te lossen, zonder de druk binnen 2 weken de auto goedgekeurd te moeten hebben.

                          Greetz Emiel

                          #18321323
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            Zelfde gekloot gehad
                            Met n b corsa
                            Gellukig kon ik destijds bij bevriende garage zelf auto
                            Nakijken op de zaterdag dus zo vaak op remmenbank als nodig…
                            Als.die dan.goed was de maandag afmelden….

                            Maar kreeg het ook maar niet goed
                            Tot iemand met de gouden tip kwam
                            Om.de.trommels links en.rechts te verwisselen

                            Zal niet beweren dat dit truckje altijd zal.werken
                            Maar was voor mij wel.de.oplossing

                            #18321324
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              @TWA wrote:

                              En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

                              Greetz Emiel

                              Niet dus…zonder remmenbank mag je geen apk meer uitvoeren ;)

                              #18321325
                              warhamstr
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                20 August 2009

                                Hard achteruit rijden en de rem vloeren, dat schud ze wel wakker. Wel stuur goed vasthouden.

                                #18321326
                                .B4R7.
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2007

                                  Als je goed contact hebt met de garage wil die je vast af en toe de kans geven om de testbank op te rijden. Verbaasde me erover dat mijn auto er eergisteren met de apk geen last van had, na ruim een jaar schorsing.

                                  Ik regel de apk altijd zo vroeg mogelijk, zodat alles nog gemaakt kan worden voor de apk verloopt. Ik snap dat dat niet altijd lukt ;)

                                  #18321327
                                  TWA
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 June 2010

                                    @Fearless wrote:

                                    @TWA wrote:

                                    En anders apk station zoeken zonder rembank. Zijn er nog genoeg.

                                    Greetz Emiel

                                    Niet dus…zonder remmenbank mag je geen apk meer uitvoeren ;)

                                    Nu toch verplicht geworden? Tja… Moet ook wel voor de veiligheid. Kan het er trouwens niet mee te maken hebben dat remvloeistof specifiek bij de Corsa 2 jaarlijks vervangen moet worden? Aldus gebruiksaanwijzing en werkplaatshandboek :vertag

                                    #18321328
                                    bart-gsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 July 2012

                                      Apk zonder remmenbank wordt gedaan bij voertuigen die meer constant aangedreven assen hebben.. Zoals mobiele hijskranen en offroad voertuigen waar de AWD niet uitgeschakeld kan worden.. Omdat je op een remmen testbank anders de tussenbak/aandrijving kapot draait…
                                      Dus met een corsa zou dat niet kunnen al mag het wel… Dan wordt een remmentest op een rustige weg uitgevoerd..

                                      #18321329
                                      Famempeters
                                        Lid sinds:
                                        8 March 2008

                                        Ik ben diegene die er aan heeft gewerkt !!! Ging vanaf keuring 1 al fout let op niks aan gedaan eerst maar keuring .
                                        Afkeur lv draag armrubber,lager
                                        La remcilinder
                                        Dus 2 gelijke nieuwe remcilinders en nieuwe lv draag arm besteld en gemonteerd
                                        2e keuring door geen erkende monteur hulp monteur daar,, maar hij keurt ,, en ze bellen iemand voor afmelden wel zelfde APK service
                                        Rv draag arm afkeur en onrust onder elkaar dat van de rem cilinder had rem kracht verschil moeten zijn maar wel schuurtje er door gehad ,en waarom heb je die rechter draag arm niet gezien ???? Zat tussen de keuringen 2 weken in ,,,, ik doe dit ook al 40 jaar ben 66 lente,s jong en snap van deze werk methode voor geen ene moer
                                        Dus trommels super goed uitgedraaid voering is nagenoeg nieuw niet hard en vet dus schuurtje over afgesteld de trommel draaide net an vrij hand rem had nog 1 klikje .
                                        Dus te keuren
                                        Afkeur remverschil achter hoe je over de bank heen gaat ene keer verschil 30% de volgende keer 15% het laatste had gekunt ,,dus de afmeld gup bellen en Imael durft het met zijn licentie niet aan om hem goed te keuren
                                        Vraag aan hun er kwam vrijdag half 5 inmiddels bier binnen wat nu te doen wat is de oplossing
                                        Helaas het antwoord zoeken we nu hier .
                                        Trommels kosten 135€ met het ingeperste lager haal je ook niet ff 2 van op als je niet zeker weet wat te doen
                                        Vraag aan ze kan je wederzijds de rem druk niet meten ???? is een onwerkelijke vraag kan toch niet doel loos maar vernieuwen .
                                        Dus eigenlijk daar zeker het spoor helemaal bijster

                                        #18321330
                                        Rude
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          5 October 2013

                                          Even voor all duidelijkheid mensen, sorry voor mijn onduidelijkheid hehe
                                          Het gaat dus om de achterremmen, niet voorkant wat gewoon tussen de 1 a 5 procent zit bij de remtest.

                                          #18321331
                                          warhamstr
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            20 August 2009

                                            Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren… al gedaan?

                                            #18321332
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Mogenlijk leiding verstopt, remdruk verdeler of regelaar niet goed.

                                              Al remolie doorgepompt??

                                              Cikinders waren nieuw dacht ik gelezen te hebben.

                                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                              #18321333
                                              .B4R7.
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2007

                                                Inmiddels zijn er inderdaad al behoorlijk wat tips binnen. Begin met wat warhamstr zegt. Dus (ergens waar je de mogelijkheid hebt, bijv. een industrieterrein) hard achteruit en vol op de rem. Even naar de garage rijden en vragen om de testbank op te rijden.

                                                Mocht je dan nog steeds veel verschil hebben, remtrommels links en rechts verwisselen, zoals louwe 16 klepper zegt. Hierna weet je meteen of het aan de trommels ligt. Er zijn namelijk 3 opties:
                                                1. Geen verandering, dus probleem zit hem niet in de remtrommels.
                                                2. Remverschil is omgekeerd. De kant die eerst minder hard remde, remt nu juist het hardst, en andersom. Probleem zit hem dan in de remtrommels. Dan kun je de trommels gaan schuren van binnen, of overwegen nieuwe trommels aan te schaffen.
                                                3. Je hebt mazzel en beide remmen werken nu even hard. Dan zat het verschil ook in de remtrommels, maar omdat ze de andere kant op draaien, worden ze samen opnieuw “ingewerkt”.

                                                Mocht dat dus allemaal niet baten, kun je doen wat al in punt 2 hierboven stond, dus schuren of nieuwe trommels overwegen. Maar voordat je hieraan begint eerst bovenstaande proberen.

                                                Succes :thumb

                                                #18321334
                                                Rude
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 October 2013

                                                  @warhamstr wrote:

                                                  Flink hard achteruit rijden en de rem vloeren… al gedaan?

                                                  Net fftjes maar ik vraag mij af of dat de oplossing is
                                                  Morgen een APK bij een garage die een kennis van mij adviseerde, ik ben benieuwd!

                                                  #18321335
                                                  Rude
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    5 October 2013

                                                    4de APK bij een garage in Haarlem
                                                    Geen woord gerept en zo is ie ook probleemloos door de keuring gedaan.
                                                    Ik kon er niet bij blijven, dus heb de keuring niet gezien….
                                                    Tja, wat is er bij die derde keuring gebeurd???

                                                    #18321336
                                                    Fearless
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2005

                                                      Het probleem met remtrommels achter is vaak dat ze te weinig mee remmen, of dat ze niet goed afgesteld zijn.
                                                      En op een platenbank zal de voorkant induiken waardoor de kracht achter ook weer afneemt. Heel lastig met kleine autotjes…

                                                      Ook zul je altijd zien dat als je de trommels los gehad hebt, en de boel schoongemaakt hebt en opgeschuurt en gedaan hebt….je altijd MINDER remkracht hebt als voorheen.

                                                      Daarom ga ik daarna altijd een rondje rijden, even wat met de handrem afremmen (niet slippen of iets…gewoon normaal)
                                                      Dat de boel gewoon even kan zetten. Meestal is het dan goed.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.