Draaiknop leuningverstelling naar andere kant verplaatsen

Forumindex Forums Modellen Corsa Draaiknop leuningverstelling naar andere kant verplaatsen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214081
    Hacula
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2008

      Dag mensen!

      Het viel me op dat bij inbouwen van grotere stoelen in een corsa (bijv. van een calibra), bij sommigen van jullie de draaiknop voor de leuningverstelling aan de buitenkant van de auto komt.
      Het lijkt mij dat je op die manier al-rijdend je leuning bijna niet kunt stellen? Bij de corsa-stoelen is er al bijna geen ruimte, laat staan bij de bredere calibra stoelen. Daarom zitten bij een corsa die draaiknoppen ook aan de binnenkant.

      Nu vroeg ik me af of dat systeem aan te passen is zodat je bij de stoelen van een calibra die draaiknoppen ook aan de binnenkant kunt krijgen? Iemand hier ervaring mee?

      #17549828
      custom
        Lid sinds:
        19 December 2004

        Stoelen omdraaien. bestuurdersstoel en bijrijdersstoel wisselen, frames overzetten, rugleuningen wisselen…

        #17549829
        Hacula
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2008

          Thnx custom!

          Even denken hoor:
          – stoelen van de corsa losmaken
          – frames van de corsa gewoon laten zitten
          – zitting van de bestuurder en bijrijder omwisselen, rugleuningen gewoon aan de goede kant laten zitten
          – de boel op de frames vastzetten

          Heb je nog tips over hoe je de zitting en de leuning van elkaar los krijgt en weer monteerd zonder de boel te slopen?

          #17549830
          custom
            Lid sinds:
            19 December 2004

            Dat waren 2 verschillende opties eigenlijk…

            stoelen wisselen en de frames overzetten….

            rugleuningen wisselen..

            over d elaatse kan ik je neit helpen, met de 1e is het gewoon je stoelen eruit halen, en de frames omdraaien.. ( zo werkt het bij de kadett en Astra iig wel) en da de stoel ana d eandere kant zetten :)

            #17549831
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              Ik weet niet, maar kijk eerst ff hoe het mechanisme zit dan, zonder de hele boel meteen uit elkaar te rukken..

              #17549832
              2e-c14nz
                Lid sinds:
                5 June 2009

                Ben benieuwt naar het resultaat :D

                #17549833
                Hacula
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2008

                  origineel gepost door custom
                  Dat waren 2 verschillende opties eigenlijk…

                  stoelen wisselen en de frames overzetten….

                  rugleuningen wisselen..

                  over d elaatse kan ik je neit helpen, met de 1e is het gewoon je stoelen eruit halen, en de frames omdraaien.. ( zo werkt het bij de kadett en Astra iig wel) en da de stoel ana d eandere kant zetten :)

                  Even denken hoor :hmmz
                  Stoelen en frames omdraaien, dan komt de ‘stoel naar voren klap’ hendel aan de verkeerde kant te zitten, dus moeten de leuningen ook nog omgewisseld worden.
                  Om het simpelst voor te stellen: alles voor je zien alsof het gemonteerd is zoals het hoort, maar dan met de zittingen omgedraaid :P

                  Ik ga in ieder geval kijken wat ik kan doen, mocht iemand dit al eerder gedaan hebben of weten hoe het moet, laat het even weten :P

                  #17549834
                  custom
                    Lid sinds:
                    19 December 2004

                    de lendesteun zit toch ook aan de rugleuning…?

                    Zoja dan is dit niet op te lossen, of je zult inderdaad je hele stoel moeten opereren en kijken of je het mechanisme om kunt draaien, maar dan zit je met een gat in je stoel.. op de plek van d eknop

                    #17549835
                    Hacula
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2008

                      Lendesteun? Die is toch niet verstelbaar? Nja.. ik zal wel kijken hoever ik kom :P

                      #17549836
                      custom
                        Lid sinds:
                        19 December 2004

                        Ja die leuningverstelilngsknop bedoel ik.. :D

                        #17549837
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Ik heb in me Combo Astra-GSi stoelen, met de draaiknop aan de binnen kant.

                          Ik heb hier de linker stoel op het rechterframe gezet en de rechter stoel op het linker frame.

                          alleen zit de naar voren klap hendel ook aan de binnenkant, maar daar kan ik me niet aan storen, al moeten de stoelen regelmatig, (denk vaker als bij een normale Corsa) naar voren, omdat ik nogal wat in de bergvakken heb liggen achter de stoelen.

                          Willem

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.