Draadloos internet doet stout!

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Draadloos internet doet stout!

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207403
    Fearless
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 January 2005

      Ik heb een Acer laptopje met windhoos fietstas er op. Ding was niet vooruit te branden tot iemand er flink wat geheugen in heeft gezet voor me.
      Super fijn voorelkaar dus nu :D.

      Zit alleen vaak te klooien met de internetverbinding.
      Ik heb zon draadloos routertje van sitecom.
      Als ik op ons eigen accountje inlog dan doet ie het wel…alleen na een tijdje (de ene keer 5 minuten de andere keer 5 uur bijv) het niet meer. Dna is de verbinding weg.

      Als ik bij de buren op ga (die het onbeveiligd hebben) kan ik ook weer ff mee internetten. De verbinding is dan niet zo goed als mijn eigen….maar toch…Hij doet het dan ook weer een tijdje goed…en later is het weer het zelfde liedje :P

      Wat kan dit wezen?

      #17416863
      GH45T
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 July 2005

        Drivers van je netwerkkaart?

        Of anders wellicht iets van downloadsoftware, veel routers vinden bijvoorbeeld torrent verkeer niet leuk, vanwege de vele connecties welke er opgebouwd worden. Na verloop van tijd klapt hij er dan uit.

        Ik gebruik zelf sowieso altijd de zero configuration wizzard van Windows. Allemaal die losse programma’s welke bij draadloze netwerkkaarten vind ik, op een paar uitzonderingen na, niet fijn werken.

        #17416864
        J-Omega
          Lid sinds:
          23 January 2008

          Anders eens proberen je router op een ander kanaal te zetten. Misschien is er in de omgeving teveel netwerkactiviteit op datzelfde (standaard) kanaal.

          #17416865
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            ehhhhhh ik heb totaal geen verstand van computers…:P

            Hoe update ik die driver?

            #17416866
            Roelof
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Zoek het merk en model van je WiFi kaart op
              Bezoek de site van de fabrikant en zoek de driver op
              Download de driver.

              Dan zijn er meerdere wegen mogelijk.
              1) de driver is een setup programma.
              Gewoon aanklikken, daarna rebooten en klaar

              2) de setup pakt alleen bestanden uit, zoek de lokatie op en bekijke als er een setup is. Bevat de map wat bestanden zoals .DLL .SYS .INF ga dan naar optie 3

              3) een gecomprimeerd bestand (zip, rar of exe) die na het uitpakken vele losse bestanden geeft en dan met name .SYS .DLL en .INF. Ga dan naar de configuratiescherm -> systeem -> hardwareconfiguratie. In de lijst ga je naar netwerkkaarten dubbelklik je op de bewuste apparaat en volg je de procedure update driver.

              Inderdaad kan de driver veel uitmaken (veel standaard Windows drivers zijn niet echt optimaal) maar ik sluit een druk WiFi verkeer om je heen ook niet uit.

              #17416867
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Hij geeft 2 dingen aan onder netwerkadapters…

                Beide Broadcom……802.11 g – netwerkadapter
                en broadcom netlink gigabit ethernet

                #17416868
                Roelof
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Die 802.11g is je WiFi…

                  Maar ja, het juiste model is dan weer niet aangegeven, misschien even in de specs van je laptop kijken?

                  #17416869
                  Fearless
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    9 January 2005

                    als ik 2 keer op die wifi ding klik kom ik in een menutje….kan ik kiezen voor besturingsprogrammas…dan gaat ie zoeken…en zegt ie dat het beste stuurprogramma er al op staat…..

                    #17416870
                    Roelof
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      Die optie maakt alleen contact met een server van Microsoft, daar staan natuurlijk niet de nieuwste drivers.

                      #17416871
                      Roelof
                        Lid sinds:
                        30 June 2004
                        #17416872
                        Onderbroekie
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 July 2007

                          misschien als je een paar screens maakt, kunnen we precies zien wat het probleem is :P etc etc :P

                          #17416873
                          tim_j
                            Lid sinds:
                            4 February 2007

                            probleem is iedergeval een niet jofele driver/configuratie.

                            probeer eens alle verbinden te verwijderen die je hebt.
                            en weer opnieuw een verbinding aan te maken van je laptop naar de router.

                            kijk in je router of de Router op automatisch staat bij de kanalen.
                            dit zorgt ervoor dat, de bezette kanalen niet gekozen worden.

                            of zet m op 11. werkt altijd goed.

                            ik had hetzelfde probleem, na het verwijderen van mn opgeslagen verbinden ging het weer goed.
                            probleem zat m bij de configuratie van 1 van de verbindingen.
                            :thumbup

                            #17416874
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Klinkt goed…:D

                              Maar hoe ga ik dat dan doen:angel

                              #17416875
                              tim_j
                                Lid sinds:
                                4 February 2007

                                haha, voeg me anders eens toe op msn: timjanssen87 hotmail com

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.