”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994

Forumindex Forums Modellen Astra ”Doornroosje” – Astra 1.6i GLS 1994

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272348
    Mr.F
      Lid sinds:
      3 November 2008

      Na 3 jaar trouwe dienst ga ik afscheid nemen van m’n zilveren Astra F GLS, en is het tijd voor iets nieuws.

      Onder Antwerpen een Astra gevonden uit 1994 met C16SE motor en nog maar 74.250km king: , sinds 2009 staat hij stil in de garage van de 1e eigenaar.
      Om hem weer te laten draaien zijn de distributieriem, waterpomp en thermostaat vervangen bij de huidige eigenaar.

      Morgenavond komt de Astra hier op een autoambulance. Dan worden de olie + filter, lucht-brandstof en interieurfilter, bougies, rem en koelvloeistof & accu vervangen. Ook een nieuwe radiateur erin ivm verstopping. Bodem en holle ruimtes overal behandelen met dinitrol ( soort tectyl ) Daarna mag hij naar de RDW voor invoeren en nieuwe apk keuring.

      Verdere plannen zijn de huidige radio vervangen voor een cdr500, nieuwe matten en de antenne vervangen want die is geknakt.

      #18287506
      wagnas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Veel plezier ermee. :thumbup

        En mooie kleur, ik heb ook die kleur auto gehad 2 auto’s terug. Een Astra F 1.7D uit 1992.

        #18287507
        KadAstra-EF
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 July 2010

          We hadden mekaar al even gesproken maar nogmaals, mooie wagen hoor. Veel plezier ermee.

          Rik

          #18287508
          pascal1109
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 November 2007

            Ik hoor het je nog zeggen, nee de zilveren gaat niet weg :lol:

            Mooie vervanger in ieder geval! :thumb

            #18287509
            KadAstra-EF
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 July 2010

              @pascal1109 wrote:

              Ik hoor het je nog zeggen, nee de zilveren gaat niet weg :lol:

              Mooie vervanger in ieder geval! :thumb

              Tja, dat hoor ik ook nog, heel in de verte :jerry

              Rik

              #18287510
              RISL
              Moderator
                Lid sinds:
                24 January 2011

                Mooie auto Stefan! Op tijd klaar voor de Brabantmeeting?
                Of kom je dan nog met de zilvergrijze?

                #18287511
                metalhead
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  20 May 2015

                  mooi hoor ! :thumb

                  #18287512
                  Mr.F
                    Lid sinds:
                    3 November 2008

                    Haha thanks mannen.

                    @ Pascal, Klopt.. zulke dingen moet je gewoon niet zeggen.. dit is het bewijs :angel
                    @ Jordi, Nee helaas geen Astra F dan, deze krijg ik technisch wel klaar maar niet op NL kenteken enz. Ik kom met de Astra g.

                    #18287513
                    ginkelvanmichiel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 April 2007

                      Schitterend exemplaar, compleet vers!

                      #18287514
                      Mr.F
                        Lid sinds:
                        3 November 2008

                        Hoop werk verricht aan de Astra vd week.

                        Hoop nieuwe originele spullen :D

                        Inmiddels de olie + filter, lucht-brandstof en interieurfilter en bougies vervangen.

                        Verse antenne

                        Nieuwe deurhendel

                        Pinnetjes van de deurvanger vervangen

                        En toen, heel rustig voor het eerst in 6 jaar naar het tankstation gereden, en daar een busje brandstofreiniger erin gedaan en volgetankt met nieuwe benzine. Heenweg liep hij wat stotterig en sputterig maar dar was direkt over na het tanken, loopt en rijd nu als een zonnetje!

                        Morgen de thermostaat en radiator vervangen incl koelvloeistof, en de remvloeistof nog.

                        Krijg de foto’s niet omgedraaid :angel

                        #18287515
                        midnight black
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          14 December 2011

                          Wauw een originele GLS, goed bezig! Jij hebt trouwens wel een neus voor mooie originele Fjes ;)

                          #18287516
                          Mr.F
                            Lid sinds:
                            3 November 2008

                            Klus bijna geklaard :thumbup

                            Opgepoetst:

                            En het beste is natuurlijk dat het koelprobleem opgelost is. De thermostaat bleek te haperen/klemmen.
                            Ook de radiateur vervangen.. die was namelijk al besteld :jerry En gelijk even een doekje door de motorruimte gedaan :angel

                            Ongelofelijk hoeveel stof er in lag, maar mag wel na 6 jaar natuurlijk..

                            Enige op het to do lijstje nu is de corrosie van het stilstaan aan de bodem weg halen en overal tectyleren waar het maar kan, remvloeistof verversen en rdw + apk :thumb

                            #18287517
                            Mr.F
                              Lid sinds:
                              3 November 2008

                              Hij is inmiddels voorzien van een nieuw NL kenteken en verse APK zonder op of aanmerkingen.

                              Laatste weken veel mee gereden, zoals een flinke proefrit naar belgie, waar ik in contact kwam met de 1e eigenaresse !
                              ( Lees, gekocht via haar broer en keer in het dorpje gekeken en toen liep ze heel toevallig voor.. :angel )
                              Een vrouw van 80 die haar geluk niet op kon dat de Astra weer even terug was. Na wat zoekwerk mocht ik vandaag voor een 2e keer langs komen om de reservesleutel op te halen :thumbup

                              Ook heeft hij op de introductie vd nieuwe Astra K gestaan :thumb

                              Nu mag de Astra moe maar voldaan een maandje uitrusten tot de Astra F meeting. :afro

                              #18287518
                              Corsaliefhebber
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                19 February 2012

                                :thumb :thumb :thumb GAAF Man!!!

                                #18287519
                                trashmetal
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 February 2007

                                  Hij weet ze wel te vinden
                                  weer een toppertje :thumb :wub

                                  #18287520
                                  metalhead
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    20 May 2015

                                    ik dacht al dat die F me bekend voor kwam op autoweek. leuk !!

                                    #18287521
                                    Jerremy
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 October 2004

                                      Ha, inderdaad geweldig man !

                                      Toen ik het filmpje op AutoWeek zat te kijken, het eerste waar ik aan moest denken toen ik die mooie F zag was aan Stefan ! Ik dacht nog, het zal toch niet he dat het de ‘Mr. F – Astra’ is, en jawel hoor, dus toch ! king:

                                      Super gaaf man ! :thumb

                                      #18287522
                                      TedMechanic
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        9 January 2007

                                        Wel leuk om die goed bewaarde auto’s te vinden enzo, maar toch vraag ik me af of je die Astra F ondertussen niet al lang beu bent.

                                        Iedere keer haal je er weer ergens eentje vandaan, meestal in te goede staat om er echt een project van te maken, binnen een paar maandjes heb je de meeste slijtage opgeknapt en weggepoetst en dan is die alweer klaar.

                                        Ik heb er wel respect voor dat je die auto’s steeds netjes maakt enzo, maar het is wel iedere keer dezelfde. Gaat dat niet vervelen op een gegeven moment? Die GSi kon ik begrijpen, dat was iets anders dan wat je eerder had gedaan. Ik zou het ook begrijpen als je een keer een cabrio zou pakken ofzo, maar nee, het is gewoon iedere keer dezelfde.

                                        Waarom niet een keer iets compleet anders? Als ik nadenk over alle auto’s die ik wil hebben, dan kan ik een complete parkeergarage vullen.

                                        Wat is er zo bijzonder aan een Astra F dat je daar zo bij blijft?

                                        #18287523
                                        Jerremy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          29 October 2004

                                          @TedMechanic wrote:

                                          Wel leuk om die goed bewaarde auto’s te vinden enzo, maar toch vraag ik me af of je die Astra F ondertussen niet al lang beu bent.

                                          Iedere keer haal je er weer ergens eentje vandaan, meestal in te goede staat om er echt een project van te maken, binnen een paar maandjes heb je de meeste slijtage opgeknapt en weggepoetst en dan is die alweer klaar.

                                          Ik heb er wel respect voor dat je die auto’s steeds netjes maakt enzo, maar het is wel iedere keer dezelfde. Gaat dat niet vervelen op een gegeven moment? Die GSi kon ik begrijpen, dat was iets anders dan wat je eerder had gedaan. Ik zou het ook begrijpen als je een keer een cabrio zou pakken ofzo, maar nee, het is gewoon iedere keer dezelfde.

                                          Waarom niet een keer iets compleet anders? Als ik nadenk over alle auto’s die ik wil hebben, dan kan ik een complete parkeergarage vullen.

                                          Wat is er zo bijzonder aan een Astra F dat je daar zo bij blijft?

                                          Maakt dat iets uit dan. Er zijn ook mensen die zijn hun hele leven bezig met VW Kevers, of met de 2CV’s, Renaults 5 etc. die stoppen daar al hun toewijding in.
                                          Zolang men er zelf plezier in heeft is het prima toch. Als het tegen zou staan, of als iemand het beu of het gaat vervelen, mag ik aannemen dat ze niet weer zo’n auto kopen
                                          en er vervolgens mee bezig blijven.

                                          En met de vraag wat is er bijzonder aan een merk, type of model auto, tja, dat kan je je dan voor hele volks hordes afvragen toch, die er mee bezig zijn, van Alfa’s 33, tot VW polo’s en weet ik het wat. O.K. dat een Astra F misschien nog niet een ‘cult-status’ heeft bereikt of wat ook, doet er ook niet toe, want ook dat komt vanzelf wel.

                                          #18287524
                                          TedMechanic
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2007

                                            De lui die je noemt in je eerste regel begrijp ik ook niet. Wat ik wel begrijp is als je je auto van de grond af opknapt en die vervolgens de rest van je leven houdt. Maar waarom zou je ieder jaar een ander exemplaar van dezelfde auto kopen, om hetzelfde project steeds weer te herhalen. Dat begrijp ik niet. Ik zou of steeds iets nieuws doen, of 1 auto houden en daar al mijn aandacht in stoppen om ‘m naar mijn eigen smaak aan te passen.

                                            En wat er bijzonder is aan een bepaalde auto, kan ik inderdaad aan heleboel mensen vragen. Betekent dat dan dat ik dat niet mag? Ik ben gewoon benieuwd. Waarom altijd een Astra F1 5drs? Ik wil het achterliggende verhaal wel eens horen. Waarom nooit een F2 of een 3drs of een cabrio?

                                            #18287525
                                            Jerremy
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              29 October 2004

                                              Ok maar je hoeft toch ook niet altijd te begrijpen waarom iemand iets doet en zijn passie daar ligt, en welke motivatie/beweegreden er aan ten grondslag ligt.
                                              Zoveel mensen zoveel verschillende interesses en passies, etc.

                                              Tuurlijk, van mij mag je dat vragen, ik heb ook niet gezegd van niet toch, of wel ? Wat ik alleen maar aangeef is dat je je afvraagt of hij het niet beu is, maar vervolgens trek ik tegelijkertijd de conclusie van blijkbaar niet, anders zou die het niet doen nog steeds. Daar uit opmakende dat hij zich er zich nog steeds in kan vinden, want als dat niet zo zou zijn, waarom zou die het dan doen.

                                              Wat er bijzonder is aan een bepaalde auto is natuurlijk heel persoonlijk en kan heel uit een lopend zijn als reden. Ik deel zelf ook de passie en interesse voor de Astra F. Ik houd dan zelf wel bij 1 auto zoals je omschrijft, deze knap ik helemaal op en mijn bedoeling is deze auto te houden zolang ik dat kan. Voor mij heeft het model sentimentele waarde. Me eerste Opel was een Astra F. Heb er daarna velen gehad, opzoek naar de juiste uitvoering. uiteindelijk gevonden.

                                              Ter info, Stefan heeft wel degelijk ook fase 2 modellen en 3 deurs uitvoeringen gehad naar dat ik weet. ;)

                                              #18287526
                                              Mr.F
                                                Lid sinds:
                                                3 November 2008

                                                :wtf echt ongelofelijk

                                                Lijkt mij een persoonlijke keuze toch?? Niet iets waar je je druk om zou moeten maken ;)
                                                Die zilveren heb ik 3 jaar gehad en verkocht omdat ik de automaatbak beu was, anders had hij hier nog gestaan en had ik deze nooit gekocht.

                                                Als dagelijkse auto ben ik ze wel beu ja, dat is een feit. Toen wisselde ik regelmatig omdat ik ze dus blijkbaar kotsbeu was, maar aan de andere kant toch te gehecht was aan een Fje..
                                                Goed, overgegaan naar een Astra G 2.2, welke een aantal dure reparaties nodig bleek te hebben na een paar mnd. die hij niet meer waard was dus daar heb ik zoals de meeste wel begrijpen afscheid van genomen, en ingeruild op mn huidige Astra G welke perfekt bevalt en dus ook lekker blijft samen met deze astra f.

                                                @ de rest, Thanks :thumb

                                                #18287527
                                                theunm
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2004

                                                  3 jaar is toch heel netjes om met een auto te rijden.

                                                  mooi om te zien dat er ook nog iemand liefde in een “gewone” astra f steekt de meesten kiezen dan voor een gsi
                                                  of andere luxe uitvoering.

                                                  #18287528
                                                  trashmetal
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 February 2007

                                                    een astra f is een hele fijne auto om aan te werken
                                                    niet alles zit zo volgepropt, en redelijk simpele techniek
                                                    daardoor super betrouwbaar
                                                    zelf helemaal weg van de f1 sportive, alleen gebouwd in ’94
                                                    en standaard in de gsi kleuren geleverd :wub

                                                    Ik hoop dat stefan de astra f lang niet beu raakt als hobby
                                                    want het zijn steeds :kewlpics die hij aanlevert :thumb

                                                    #18287529
                                                    TedMechanic
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 January 2007

                                                      @Mr.F wrote:

                                                      :wtf echt ongelofelijk

                                                      Lijkt mij een persoonlijke keuze toch?? Niet iets waar je je druk om zou moeten maken ;)
                                                      Die zilveren heb ik 3 jaar gehad en verkocht omdat ik de automaatbak beu was, anders had hij hier nog gestaan en had ik deze nooit gekocht.

                                                      Als dagelijkse auto ben ik ze wel beu ja, dat is een feit. Toen wisselde ik regelmatig omdat ik ze dus blijkbaar kotsbeu was, maar aan de andere kant toch te gehecht was aan een Fje..
                                                      Goed, overgegaan naar een Astra G 2.2, welke een aantal dure reparaties nodig bleek te hebben na een paar mnd. die hij niet meer waard was dus daar heb ik zoals de meeste wel begrijpen afscheid van genomen, en ingeruild op mn huidige Astra G welke perfekt bevalt en dus ook lekker blijft samen met deze astra f.

                                                      @ de rest, Thanks :thumb

                                                      Yo, sorry als ik negatief over kwam, maar ik vroeg het me gewoon af. Dan heb ik het niet perse over deze of over die zilvere, maar je moet me toch gelijk geven dat je er tussendoor ook nog wel een paar andere hebt gehad ;)

                                                      Ik vroeg mij gewoon af wat daar de drijfveer achter was. Ik denk dat ik sowieso niet iemand ben die dezelfde auto nog een keer zou kopen.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.