door lassen casco

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint door lassen casco

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242739
    arnold kadett
      Lid sinds:
      17 October 2010

      hallo

      ik heb afgelopen cross seizoen mijn casco volledig doorgelast dus alle naden in zijn geheel afgelast
      nu heb ik her en der gehoord dat als je stukjes last om de 3/4 cm het veel sterker is
      ben nu weer met een nieuw fris casco bezig en vroeg me dit af
      scheelt ook een rolletje draad flesje gas en tien brandwonden ;)

      groeten arnold

      #17933470
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        Ik ben keuringsmeester in België, daar is het verboden om een carrosserie volledig af te lassen (dragende delen). Wij hebben geleerd dat er spanningen ontstaan en dat er kans op scheuren van de las bestaat. Daarom is het hier verplicht op 2/3 de lassen. Of het zo ook effectief is, daar heb ik geen idee van. Volledig aflassen lijkt me persoonlijk beter maar dat is mijn eigen mening.

        #17933471
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Hoe langer en dikker de las, hoe meer deze kan hebben. Maar als je dan gaat lassen, dan zou ik ook je deur(en) dichtlassen, dat geeft pas veel stevigheid!

          #17933472
          corsaracer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 January 2005

            het gaat er waarschijnlijk over dat je 3 a 4 cm per keer last en niet in een keer 1 kant in zijn geheel door last. dan ontstaan er idd spanningen in het materiaal.

            maar als je het zoveel mogelijk verdeelt over de hele auto en iedere keer maar 3 a 4 cm last krijgt de vorige las en omringende carrosserie de kans om af te koelen en zo geen kans krijgt om spanning op te bouwen.

            maar ik zou niet durven te zeggen of een volledig doorgelaste carrosserie sterker is als een 2/3 doorgelaste… in eerste instantie zou ik denken van wel…

            #17933473
            arnold kadett
              Lid sinds:
              17 October 2010

              de deuren worden indd ook dicht gelast net als de kofferklep
              alle naden en kieren worden gedaan
              heb nu al heel veel stukjes zeg maar gelast dus kan atijd nog die andere stukjes vol lassen

              arnold

              #17933474
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                De carrosserie moet een beetje beweging kunnen maken anders wordt hij te stijf, kan evt. gaan scheuren en de auto kan zelfs moeilijk bestuurbaar worden.
                Daarnaast moet hij bij een impact ook energie kunnen opvangen, als je hem betonhard maakt dan krijg je als bestuurder de grootste klap te verwerken, beter is dat de auto dat krijgt.
                Daarbij als je een goede rolkooi erin last dan pakt het bovenste gedeelte toch als veel torsie op en is het juist een kwestie van de dragende delen in de buurt van de ophanging e.d. alleen maar ketting te lassen.

                Dus volledig aflassen lijkt beter, maar is het niet en het heeft ook weinig zin.

                #17933475
                arnold kadett
                  Lid sinds:
                  17 October 2010

                  heb vorig jaar mijn detje plat gereden daar zaten 2 6×6 kokers in 4mm dik pasten precies voor in de chassis balken daar weer een dikke koker tussen
                  die was ook voledig doorgelast en zat tot het shutbord in elkaar was een flinke klap maar heb een goede stoel gordel nekband niergordel en helm
                  kan net nog een beetje links en rechts kijken zelfs de koprollen vallen me reuze mee ;)
                  liever een paar dagen spierpijn dan weer een casco krom :D

                  arnold

                  #17933476
                  henk 400rr
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 June 2004

                    Waarom vraag je het dan?

                    #17933477
                    arnold kadett
                      Lid sinds:
                      17 October 2010

                      omdat ik benieuwd was wat sterker is wil hem zo hard mogelijk (lees de vraag)
                      vraag niet wat veiliger is want dat is niet doorlassen en airbags
                      het is voor de cross en niet voor op de weg zoals vermeld!

                      groeten arnold

                      #17933478
                      henk 400rr
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 June 2004

                        Ik zeg wat sterker is en wat zin heeft. (lees het antwoord)

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.