Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › "dood"vallen bij volgas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2010 om 21:39 #17224025
hallo,
we zijn net bezig geweest met een 16v en die krijgen we niet goed aan de loop, stationair perfect met een beetje gas gaat ook nog wel maar volgas is het net of hij dood valt.
er zitten al nieuwe bougie’s en kabels op, het injectie rail is al vervangen,computer geeft geen storingen aan via knipppercode. en als je hem even volgas houd dan valt hij uit en op het laatste moment gaat hij weer aan en dat gaat dan zo konstant maar door.wat kan dat zijn??
distributie staat 100% goed afgesteld er zit genoeg brandstof in de tank en er komt een heel klein beetje brandstof retour naar de tank(uit de leiding).
groeten
27 juli 2010 om 21:40 #17704844Toevallig omgebouwd van een NZ SZ SZR motor naar XE???
zo ja, dan levert je pomp te weinig druk en benzine naar de motor.
anders kijken naar benzine filter en of de leidingen niet verkeerd om zitten (retour / aanvoer)
Willem
27 juli 2010 om 21:48 #17704845aanvoer en retour zitten goed.
benzine druk was ook onze volgende optie en er is een nieuwe pomp besteld, nee het is geen ombouw gewoon een std c20xe met std pomp.
als we de retour leiding bi de tank loshalen met een draaien de pomp komt er praktisch niets uit. maar er staan nog een xe en die doet het zelfde en die motor is 100%. met mijn eigen xe spuit de brandstof me wel om de oren als ik de retourslang los haal.
en de uitlaatgassen stinken gigantisch erg het slaat je gewoon op de longen en ogen (je staat er bijna bij te janken)27 juli 2010 om 21:52 #17704846heb er heel soms ook last van (als ik een tijde heb lopen trappen) :S
27 juli 2010 om 22:03 #17704847gasklepsensor/schakelaar
meet die maar eens door, met contact AAN
28 juli 2010 om 10:53 #17704848ik heb laatst een keer gehad, nadat ik een motor 1 jaar stil in de schuur gezet had, dat hij ook bij gasgeven gewoon dood/uit viel toen bleek de injectorrails/drukregelaar niet goed te zijn.
nieuwe op gezet en klaar..
ik zeg niet dat dit het is maar kijk er is naar.. SUCCES
28 juli 2010 om 13:30 #17704849ik ook zelfde gehad.. bij mij was er een druppel water in ecu gekomen..
duurde ook ff voor ik het vond..28 juli 2010 om 15:24 #17704850kat verstopt?
28 juli 2010 om 17:29 #17704851ecu’s en het injectie rail allemaal vervangen, er zit geen kat onder.
nu hebben we een nieuwe brandstof pomp er op gezet en het loopt weer als een naaimachine.probleem opgelost!
10 augustus 2010 om 21:31 #17704852pompen overlijden idd wel vaker als je met een ”lege” tank rijd dus las die ma iets lucht mee krijgt is die alweer iets ouder aan het worden .
Vaak megemaakt in de autocross allu tankjes en dan een externe pomp en die deed op laats ok nie meer leverde wel bezine ma gewoon te weinig.
Andere pomp er achter en liep als het spreek woordelijke zonnetje
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.