DMF: Waar Kopen?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum DMF: Waar Kopen?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275716
    stiggel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 November 2010

      Het lijkt erop dat mijn vliegwiel (DMF) vervangen moet worden. Wie kan mij adviseren waar ik de onderdelen het beste en voordeligste kan kopen?
      Ik las iets over onderdelen uit Engeland? Dat complete sets met drukgroep etc. daar erg voordelig zijn? Wie helpt mij op weg?
      Ik heb een 1.9 CDTi (120 pk) Vectra Station uit 2009 met 230.000 km. op de teller.
      Is dit overigens een beetje een gemiddelde km.stand waarbij het DMF het opgeeft?

      GrtN!
      STiGGEL

      #18312653
      trucker01
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 August 2015

        zit veel verschil in de prijs en zou je niet kunnen zeggen welke goed is of niet misschien andere forum leden die je verder kunnen helpen

        http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&mvsub=1&_mcatda=true&selfil=2%2C3%2C1%2C9%2C8&selvel=Opel~Vectra%2520C~2009~C%2520%255B2002-2009%255D~1.9%2520CDTI&_nkw=dmf%20Opel%20Vectra%20C%202009%20C%201.9%20CDTI” onclick=”window.open(this.href);return false;

        #18312654
        speaker
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 March 2007

          Er wordt op MP een luk set aangeboden voor niet heel duur. Maar je kan hem natuurlijk ook uit Engeland of Polen laten komen.
          Dit is wel een normale kmstand hoor (als het de 1e set is)

          Ik moet eerlijk toegeven dat de mijne al lang niet goed meer functioneerd. Maar hij rijd nogsteeds prima alleen dat rateltje bij gasgeven uit versnelling(maargoed… wie doet dat?)

          #18312655
          stiggel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 November 2010

            De mijne rijdt op zich ook nog prima inderdaad. Dat rateltje valt bij mij nog erg mee, maar ik heb het idee dat er ergens iets resoneert bij opkomen van de koppeling… :hmmz
            Wel heb ik onlangs het deel van de uitlaat met het flexibele stuk laten vervangen, omdat het flexibele stuk lek was. Zou het daar mee te maken kunnen hebben???
            En als ik zo’n Luk setje via MP of uit het buitenland laat komen, moet ik dan nog ergens op letten? Zijn er verschillende versies en welke zijn dan geschikt?

            Thanx!
            STiGGEL

            #18312656
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Kunt ook kijken voor een enkelmassa vliegwiel passend is..
              Nadeel is dat je dan geen demping meer hebt van de onbalance van de motor door de aandrijflijn
              Voordeel is dat deze dan niet meer verslijt en ook niet meer vervangen hoeft te worden…
              Dubbelmassa vliegwiel kun je via fsrs kopen voor een originele of bij mijn autoonderdelen.nl voor een replica deel

              #18312657
              stiggel
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 November 2010

                Enkelmassa durf ik niet aan in combinatie met mijn versnellingsbak. Als ik me niet vergis heb ik een M32 bak???
                Deze kwam ik op MP tegen:
                http://link.marktplaats.nl/a1046912249″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                Is deze geschikt voor mijn auto en is deze prijs beetje oke?

                STiGGEL

                #18312658
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  Pakket op de foto is een vliegwiel , drukgroep , koppeling en druklager.. Opzich geen geld .. Het massa vliegwiel is de helft al waard maarja.. Als je het koopt krijg je dan ook het vernoemde dan ook thuis?? Is vaak de vraag op marktplaats.. Maar de een heeft er meer vertrouwen in dan de ander..

                  #18312659
                  DelanoDevi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 January 2014

                    @stiggel wrote:

                    Enkelmassa durf ik niet aan in combinatie met mijn versnellingsbak. Als ik me niet vergis heb ik een M32 bak???
                    Deze kwam ik op MP tegen:
                    http://link.marktplaats.nl/a1046912249″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                    Is deze geschikt voor mijn auto en is deze prijs beetje oke?

                    STiGGEL

                    Deze heb ik net eronder liggen.
                    Prima advertentie belde zelfs dat het niet op voorraad was en 3 dagen later zou komen.
                    Alles netjes binnen gekregen :thumb

                    #18312660
                    stiggel
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 November 2010

                      @DelanoDevi wrote:

                      Deze heb ik net eronder liggen.
                      Prima advertentie belde zelfs dat het niet op voorraad was en 3 dagen later zou komen.
                      Alles netjes binnen gekregen :thumb

                      Wat kostte het jou aan arbeidsloon? En uren?

                      #18312661
                      stiggel
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 November 2010

                        Iemand enig idee of mijn auto is uitgerust met een F40 of M32 versnellingsbak? Ik was in de veronderstelling dat 120 PK CDTi Vectra’s standaard met de M32 zijn uitgerust, maar als ik onderstaande advertentie zie, dan zou het ook een F40 kunnen zijn. Dat zou mooi zijn natuurlijk… ;)

                        http://www.ebay.co.uk/itm/OPEL-VECTRA-C-1-9CDTi-Dual-Mass-Flywheel-DMF-120-04-04-6-Speed-F40-Manual-Z19DT-/121499880600?fits=Car+Make%3AOpel%7CModel%3AVectra+C%7CCars+Year%3A2009%7CPlat_Gen%3AC%7CCars+Type%3A1.9+CDTI&hash=item1c49f50c98:g:87QAAOSwj0NUfyFZ” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18312662
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          Jij hebt een M32.

                          #18312663
                          stiggel
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 November 2010

                            @Opeltje17 wrote:

                            Jij hebt een M32.

                            Klopt die advertentie dan wel :hmmz ?

                            #18312664
                            Opeltje17
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              18 January 2012

                              Nee die klopt niet.

                              #18312665
                              stiggel
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 November 2010

                                Nog één vraagje:
                                Is onderstaande set ook gewoon goede kwaliteit (vergelijkbaar met wat er “af-fabriek” onder zit) of is dit meer een goedkoop alternatief welke minder van kwaliteit is? Ik wil namelijk niet bezuinigen op kwaliteit, aangezien het nogal veel werk is het vliegwiel etc. te vervangen. Heb geen zin om dergelijke reparatie binnen jaar weer te moeten laten uitvoeren.
                                Rest mij nog iemand te vinden die e.e.a. voor mij kan uitvoeren…

                                http://link.marktplaats.nl/a1046912249″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                GrtN!
                                STiGGEL

                                #18312666
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Luk is goed. Word standaard ook gemonteerd

                                  #18312667
                                  stiggel
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 November 2010

                                    Nu nog iemand die de boel kan vervangen.
                                    Weet iemand toevallig een goed(koop) en betrouwbaar adresje? Bij voorkeur oost nederland.

                                    STiGGEL

                                    #18312668
                                    trucker01
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 August 2015

                                      Kalanderstraat A8 Rijssen

                                      Autobedrijf SAM

                                      heb laatst grote beurt daar laten doen voor 170 euro lol. op het eind is die zelf s nog even de auto gaan stofzuigen. is een beginnend eigen baas dus goede service daar…

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.