Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › dit is mijn monza v8
- Dit onderwerp bevat 61 reacties, 26 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 20 april 2017om 22:03 door voederbiet.
-
AuteurBerichten
-
14 oktober 2010 om 17:34 #17473211
Na mijn idee..Maar das mijn idee:
Had het originele kogelkringloop stuursysteem moeten wijken voor een direct stuurhuis,het is gewoon te groot en lomp,ik heb zelf nu een Holden V8 hier liggen op de vooras en als ik 2 dikken blokken neem die de langsliggers moeten voorstellen,dan moet je toch echt vakman zijn om een uitlaat tussen stuurhuis en blok te krijgen…
Egaal welk spruitstuk je neemt:je moet vroeg of laat toch langs het stuurhuis en het blok…
Ik zie liever het originele stuursysteem,alleen ik zal toch een ander stuurhuis moeten nemen puur vanwege plaats gebrek.En het nadeel van een Chevy is dat ze de oliefilter ook nog in die hoek hebbben zitten,als deze niet te verplaatsen is,dan ben je een knappe kerel om daar 1 uitlaat tussen te krijgen.
Ik moet in principe mijn uitlaat spruistukken in spiegelbeeld opnieuw laten maken en dan de startmotor naar de andere kant verzetten…Als ik dan een direct stuurhuis neem (wat ik al klaar heb) dan heb ik nog niet veel ruimte over maar dan is het te doen.
Ik zou die ruimte waar de pijp moet lopen tussen blok oliefilter en stuurhuis wel eens willen zien…Der zal geen 0,5cm speling tussen zitten.
Der zijn al meer mensen op deze problemen gestuit met inbouw van V8 in een Monza/Senator:http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=53571
Persoonlijk vind ik deze ombouw,veel professionelere dan zo,n oude prehistorische V8 met carby in een Monza te hangen en dan als oplossing een bult op de kap lassen..het had ook anders gekunt dat weet ik zeker..Maar evengoed respect voor de inbouw,maar mijn afwerking had der anders uitgezien,of injectie blok of oplossing voor die carby,maar ik vind dit zo…Beun de beun uitzien.
14 oktober 2010 om 18:19 #17473212AnoniemLid sinds:
1 January 1970nou laat maar eens plaatjes zien
van jou project daner zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden en optie,s
heb zelfs al een een v8 in een opel zien liggen
waarbij de pijpen vanaf t spruitstuk eerst omhoog ipv omlaag gingenen dan een weg zoeken naar achter
tjah zou niet mijn keus zijn maar t kan;)maar als deze man wel heeft gereden met de monza
en een rdw keuring heeftdan verwacht ik eigenlijk dat de uitlaat al wel redelijk voor elkaar zou moeten zijn;)
14 oktober 2010 om 18:38 #17473213jep, daarom kijken naar uitlaat spruitstukken van een diplomat B v8. deze heeft die v8 monza er ook op zitten.
en net wat louwe zegt. ik heb ook al mensen gezien die de uitlaten zelfs door de binnenschermen heeft laten gaan.
ik ben ook benieud naar de voortgang van het project gse. heb al een stukkie op het bigopelsforum gezien. ondanks dat ik monza geen mooi model vind, vind ik de ombouw prachtig.:thumbup
14 oktober 2010 om 18:41 #17473214hier wat foto’s bij de commodore:
19 oktober 2010 om 13:36 #17473215Dikke spaghetti slurf! Supermooi om te maken!
20 oktober 2010 om 11:01 #17473216Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.
20 oktober 2010 om 11:09 #17473217AnoniemLid sinds:
1 January 1970denk dat het nog wel meevalt :thumbup
mn kennis, die monteur/plaatwerker is heeft een
race-Daf, jaja, zo’n 55 Marathon versie, verbreedt, en ingekooid,
met in de motorruimte een Renault 5 Turbo blokkie ,
omdat ie ook moest klooien met z’n uitlaat,
heeft ie daarbij maar zelf een spagettie uitlaat gemaakt/gelast,
geen scheurtjes of lekkage tot nu toe :thumbup20 oktober 2010 om 14:10 #17473218en als het kapot gaat, dan las je het toch weer?>
;)
20 oktober 2010 om 17:37 #17473219Originally posted by GSE
Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.
Geen RVS gebruiken voor je spruitstuk, maar gewoon koolstofstaal, bij voorkeur TIG lassen en je lascap en doorlassing niet dikker maken dan strikt noodzakelijk, en dan valt het allemaal wel mee met die scheuren.
Bovendien lange tijd op bedrijfstemperatuur rijden gloei je de spanning er ook uit, mag je alleen nadat je stopt het spruitstuk niet te snel laten afkoelen, dus uitlaatisolatie is in deze een toppertje :thumbup
17 maart 2014 om 22:39 #17473220Weet niet hoe ik weer bij dit topic uitgekomen ben maar:
Die Monza staat nog steeds op marktplaats (opnieuw denk ik)Maar het is onmogelijk om met je originele stuurhuis een uitlaat te maken puur vanwege het feit:
JE MOET EEN ANDER STUURHUIS NEMEN vanwege ruimte:
Ik zal wel eens wat foto,s maken de spruitstukken zijn nu klaar en dan kan ik je laten zien dat je 1/2cm ruimte hebt tussen de chassiebalk en de spruitstukken..Die Monza word telkens aangeboden met de woorden iets werkt en dan duikt der ergens het woord uitlaat/uitlaten op en dan weet ik wel hoe laat het is…
Je kunt de spruitstukken niet passen krijgen met het kogelkringloop systeem der is gewoon geen plaats….16 april 2017 om 19:55 #18342215Vandaag gespot bij de Mac Donalds Hoorn.
20 april 2017 om 22:03 #18342451Dan stond hij er gister nog steeds.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.