dit is mijn monza v8

12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)
  • Auteur
    Berichten
  • #17473211
    GSE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 August 2006

      Na mijn idee..Maar das mijn idee:

      Had het originele kogelkringloop stuursysteem moeten wijken voor een direct stuurhuis,het is gewoon te groot en lomp,ik heb zelf nu een Holden V8 hier liggen op de vooras en als ik 2 dikken blokken neem die de langsliggers moeten voorstellen,dan moet je toch echt vakman zijn om een uitlaat tussen stuurhuis en blok te krijgen…
      Egaal welk spruitstuk je neemt:je moet vroeg of laat toch langs het stuurhuis en het blok…
      Ik zie liever het originele stuursysteem,alleen ik zal toch een ander stuurhuis moeten nemen puur vanwege plaats gebrek.

      En het nadeel van een Chevy is dat ze de oliefilter ook nog in die hoek hebbben zitten,als deze niet te verplaatsen is,dan ben je een knappe kerel om daar 1 uitlaat tussen te krijgen.

      Ik moet in principe mijn uitlaat spruistukken in spiegelbeeld opnieuw laten maken en dan de startmotor naar de andere kant verzetten…Als ik dan een direct stuurhuis neem (wat ik al klaar heb) dan heb ik nog niet veel ruimte over maar dan is het te doen.

      Ik zou die ruimte waar de pijp moet lopen tussen blok oliefilter en stuurhuis wel eens willen zien…Der zal geen 0,5cm speling tussen zitten.
      Der zijn al meer mensen op deze problemen gestuit met inbouw van V8 in een Monza/Senator:

      http://www.opel-hecktriebler-forum.de/index.php?page=Thread&threadID=53571

      Persoonlijk vind ik deze ombouw,veel professionelere dan zo,n oude prehistorische V8 met carby in een Monza te hangen en dan als oplossing een bult op de kap lassen..het had ook anders gekunt dat weet ik zeker..Maar evengoed respect voor de inbouw,maar mijn afwerking had der anders uitgezien,of injectie blok of oplossing voor die carby,maar ik vind dit zo…Beun de beun uitzien.

      #17473212
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        nou laat maar eens plaatjes zien
        van jou project dan

        er zijn natuurlijk meerdere mogelijkheden en optie,s

        heb zelfs al een een v8 in een opel zien liggen
        waarbij de pijpen vanaf t spruitstuk eerst omhoog ipv omlaag gingen

        en dan een weg zoeken naar achter
        tjah zou niet mijn keus zijn maar t kan;)

        maar als deze man wel heeft gereden met de monza
        en een rdw keuring heeft

        dan verwacht ik eigenlijk dat de uitlaat al wel redelijk voor elkaar zou moeten zijn;)

        #17473213
        bettus accu
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 March 2009

          jep, daarom kijken naar uitlaat spruitstukken van een diplomat B v8. deze heeft die v8 monza er ook op zitten.

          en net wat louwe zegt. ik heb ook al mensen gezien die de uitlaten zelfs door de binnenschermen heeft laten gaan.

          ik ben ook benieud naar de voortgang van het project gse. heb al een stukkie op het bigopelsforum gezien. ondanks dat ik monza geen mooi model vind, vind ik de ombouw prachtig.:thumbup

          #17473214
          bettus accu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2009

            hier wat foto’s bij de commodore:










            #17473215
            kaneelschep
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 November 2004

              Dikke spaghetti slurf! Supermooi om te maken!

              #17473216
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
                Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
                Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

                Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

                #17473217
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  denk dat het nog wel meevalt :thumbup

                  mn kennis, die monteur/plaatwerker is heeft een
                  race-Daf, jaja, zo’n 55 Marathon versie, verbreedt, en ingekooid,
                  met in de motorruimte een Renault 5 Turbo blokkie ,
                  omdat ie ook moest klooien met z’n uitlaat,
                  heeft ie daarbij maar zelf een spagettie uitlaat gemaakt/gelast,
                  geen scheurtjes of lekkage tot nu toe :thumbup

                  #17473218
                  mallemalle
                    Lid sinds:
                    8 June 2010

                    en als het kapot gaat, dan las je het toch weer?>

                    ;)

                    #17473219
                    DevilraY
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 January 2005

                      Originally posted by GSE
                      Ik weet of dit waarheid of fantasie is:
                      Ik had laaste een lasser hier die als beroep zelfstandig lasser is..Ik vertelde hem over de Holden V8 Monza plannen,en vertelde hem dat ik zelf een spruitstuk aan het lassen kwam,zijn eerste reactie was:
                      Begin der niet aan omdat het vroeg of laat kapot gaat vanwege materiaal spanningen,de lassen zijn dikker als de pijpjes/bochtjes en zetten meer uit wat vroeg of laat tot scheuren gaat leiden..

                      Ik kan me der wel iets bij voorstellen,maar ik heb al zoveel spruitstukken die uit bochtjes pijpjes gemaakt zijn gezien,en heb eigenlijk nooit gehoort van scheuren in de pijpen zelf.

                      Geen RVS gebruiken voor je spruitstuk, maar gewoon koolstofstaal, bij voorkeur TIG lassen en je lascap en doorlassing niet dikker maken dan strikt noodzakelijk, en dan valt het allemaal wel mee met die scheuren.

                      Bovendien lange tijd op bedrijfstemperatuur rijden gloei je de spanning er ook uit, mag je alleen nadat je stopt het spruitstuk niet te snel laten afkoelen, dus uitlaatisolatie is in deze een toppertje :thumbup

                      #17473220
                      GSE
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 August 2006

                        Weet niet hoe ik weer bij dit topic uitgekomen ben maar:
                        Die Monza staat nog steeds op marktplaats (opnieuw denk ik)

                        Maar het is onmogelijk om met je originele stuurhuis een uitlaat te maken puur vanwege het feit:

                        JE MOET EEN ANDER STUURHUIS NEMEN vanwege ruimte:
                        Ik zal wel eens wat foto,s maken de spruitstukken zijn nu klaar en dan kan ik je laten zien dat je 1/2cm ruimte hebt tussen de chassiebalk en de spruitstukken..

                        Die Monza word telkens aangeboden met de woorden iets werkt en dan duikt der ergens het woord uitlaat/uitlaten op en dan weet ik wel hoe laat het is…
                        Je kunt de spruitstukken niet passen krijgen met het kogelkringloop systeem der is gewoon geen plaats….

                        #18342215
                        Senatorman
                        Beheerder
                          Lid sinds:
                          7 November 2016

                          Vandaag gespot bij de Mac Donalds Hoorn.

                          #18342451
                          voederbiet
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 May 2006

                            Dan stond hij er gister nog steeds.

                          12 berichten aan het bekijken - 51 tot 62 (van in totaal 62)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.