Distributieriem.

Forumindex Forums Modellen Calibra Distributieriem.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246752
    81supporter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 November 2011

      Ik heb een tijdje terug bij de plaatselijke garage de waterpomp en distributieriem vervangen.
      Bijna gelijktijdig he hele uitlaatgebeuren vervangen door een RVS systeem een een 200 cellen sportcat.

      Sindsdien lijkt het of de auto er langer over doet om te starten . ( tegendruk ? )
      En ik had het idee dat ik in vermogen achteruit gegaan ben ipv. vooruit.
      Hij pakt nu veel later op en minder aggressief. ( denk ik dus )

      (Theoretisch)
      Stel dat de boel niet goed op tijd staat omdat er een tandje verschoven is bij het monteren van de distributieriem.
      Tijden het vervangen is de stand gemarkeerd met een verfstiftje maar ze hebben niet de originele timing streepjes gelijk gezet.
      Ik heb een 16 klepper en 1 tandje verschil zou al grotere problemen hebben gegeven toch ?

      Moet ik de auto laten chippen ivm het nieuwe uitlaatsysteem of is er een andere oplossing ?

      Thanks.

      #17995538
      Vannos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 November 2010

        Dat zal je zeker merken. Ik werk zo veel mogelijk met de originele tekens. Weet je gewoon zeker dat het goed is.
        1 tand kan al voldoende wezen voor een motor schade !

        ik zou zelf pas gaan chippen als je je inlaat spruitstuk en uitlaat gedeelte verbeterd hebt.

        #17995539
        81supporter
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 November 2011

          Heb er ondertussen al 2000 / 2500 km mee gereden , dus ik denk dat die motorschade optie dan af valt.
          Inclusief autobahn naar Polen en terug…..

          Het zou dus allemaal aan het uitlaatsysteem moeten liggen en het gebrek aan tegendruk.

          Iemand in de buurt van Deventer toch even kan controleren via de merktekens zoals t hoort ? ca. omtrek van 50km…..

          Bedankt vast.

          #17995540
          Vannos
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 November 2010

            Dan staat hij waarschijnlijk geen tand verkeerd. misschien een halve tand per nokken as maar dat zou een beetje vreemd zijn.

            inderdaad even na laten kijken dus

            #17995541
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              dat is niet vreemd, zo levert Opel zo ook gewoon af na een distribuert, krijg je alleen geen storing van, alleen zit er minder gang in, dus die verschuiving zou kunnen..

              dan staat op een set nokkenassen een halve tand te vroeg en andere set een halve tand te laat..

              Willem

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.