Distributieriem 1.4 Si C14SE

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributieriem 1.4 Si C14SE

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218605
    bareld
      Lid sinds:
      14 March 2010

      Hallo,

      Voor mij de eerste keer dat ik mij meld op jullie forum. Sinds een paar maand heeft mijn vrouw een Corsa 1.4Si sport uit ’93.

      Prima probleemloze auto tot nu toe. Omdat ik niet weet wanneer de distributieriem vervangen is wilde ik dat maar preventief doen om schade te voorkomen.
      Ik heb dat al een paar keer bij andere auto’s gedaan maar een goede beschrijving of tips van kenners zijn altijd welkom.

      Kan ik het beste eerst een Haynes kopen of is het ook zonder te doen.

      Heeft iemand een beschrijving van zo’n reparatie of een paar goede tips waar ik rekening mee moet houden?

      #17629490
      freek corsa
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Ik kan je niet een volledige beschrijving geven, maar wel een tip.

        Tip: Vervang ook gelijk de thermostaat, die zit namelijk achter je distributie en hij kost bijna niets.

        #17629491
        Famempeters
          Lid sinds:
          8 March 2008

          Ik neem aan als je het al eens een paar keer hebt gedaan bij een ander merk dat dit ook geen probleem moet zijn kijk even of de waterpomp in het distributie systeem loop zit vervang hem dan mee.

          evenals al gezegd de thermostaat is een paar € maar je bent wel klaar ,en het is met een dik uur gebeurd is niet al te gek veel werk.

          bert

          #17629492
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Bij alle oudere OHC motoren van opel loopt de waterpomp op de distributie..

            Dus vervangen:

            – Distri set met looprol
            – Waterpomp
            – Thermosstaat (geheid als je t niet doet dat je volgende winter in de kou zit, en voor die paar euri kan je het niet laten).
            – indien nodig ook V-snaar of multiriem (doorhalen wat niet van toepassing :hmmz ) controleren en/of vervangen.

            Willem

            #17629493
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              zorgen dat alles goed op tijd staat.

              als je de dsitributie kap los hebt kan je alle goed overzien

              zoorg voor je begint, je als eerste de grote centrale krukas poelie bout iets lost, deze zit erg vast (250Nm)

              Willem

              #17629494
              bareld
                Lid sinds:
                14 March 2010

                Bedankt voor de bruikbare tips zover. Zou Dit setje passen op mijn 1.4 Si 8 klepper uit 93?

                #17629495
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Kijk eens op http://www.hbase.nl kan je nummers vergelijken..

                  Willem

                  #17629496
                  bareld
                    Lid sinds:
                    14 March 2010

                    Inmiddels heb ik alle onderdelen binnen. Echter de O-ring van de waterpomp is niet een gesloten ring maar gewoon een stuk veter.
                    Hoort dat zo en moet die op lengte aan elkaar gelijmd worden of wordt er normalerwijze een gewone o-ring bijgeleverd. Als ik er toch mee aan de slag wil; is vloeibare pakking hier een alternatief voor de afdichting?

                    #17629497
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      hoort gesloten ring te zijn..

                      Willem

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.