Distributieketting z22se VS z22yh

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distributieketting z22se VS z22yh

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271505
    John8219
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 July 2009

      Beste allemaal,

      Ik ben aan het kijken naar een Vectra 11-2005 z22yh 2.2 direct.
      Ik lees over de z22se allemaal slechte verhalen over de ketting.
      Geldt dit ook voor de z22yh of is deze heel anders? En moet er bij de z22yh ook echt een autoleven meegaan of is er toch een voorgeschreven termijn van vervanging?

      Wachtende op jullie reactie,

      John

      #18281374
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Z22YH heeft dezelfde problemen met de kettting als de Z22SE

        #18281375
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Idd, en de YH staat ook bekend om de hogedruk pomp en de brandstof druk regelaar.

          #18281376
          John8219
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 July 2009

            Is er dan bij deze motoren ook een bepaalde bouwperiode minder goed of geldt het echt voor elk exemplaar even veel kans op een beroerde dan wel goede?

            #18281377
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Vanaf 2002, is de Z22SE geleverd met de ”modificatie” andere olie sproeier(groter) en een andere spanner.

              Maar ook dan gaan ze nog stuk, erg belangrijk is dat je regelmatig olie ververst, en goed op peil houdt, en niet te veel korte stukjes rijden of af en toe een goed lang stuk door rijden.

              Anders krijg je sludge in je blok wat de ketting in z’n geheel niet ten goede komt, dit geldt voor de SE en de YH.

              #18281378
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Korte ritten en te weinig onderhoud, hoofdoorzaak kapot lopen van de ketting.
                Bij veel korte afstanden is een extra okiebeurtje tussendoor aan te raden.

                verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                #18281379
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Elk exemplaar.

                  verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                  #18281380
                  John8219
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 July 2009

                    Ok bedankt voor de reacties, dus als je de olie en onderhoudschemas bijhoudt dan zou het goed moeten gaan. Dit exemplaar heeft meer dan 2 ton gelopen zonder problemen met de ketting de brandstofpomp met Druk regulators zijn onlangs vernieuwd. Zijn deze dan nu probleemvrij of is dit een terugkerend euvel?

                    #18281381
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Is zo niks zinnigs over te zeggen, ketting kan je goed horen met de koude start ratelt ie dan erg is het de ketting.

                      #18281382
                      Maartuh
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        29 August 2004

                        Vectra met die motor en 6 versnellingsbak heeft ook de m32 versnellingsbak, let even op met de 1e en 5e versnelling, zoek even op het forum, is een topic over de m32 bak

                        (heb zelf ook een c2 met 2.2 direct en dus de m32 bak, vooralsnog geen problemen (klopt af) en rijdt super :))

                        #18281383
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          Ik heb inmiddels nu 1 jaar een Zafira A Z22se uit 2002 met meer dan 2ton op de teller. En kan je vertellen dat het een geweldig lekker lopende motor is. Voldoende power zelfs onderin heeft dit blok veel power. (het lijkt net een diesel onderin). Vanaf 3000RPM merk je dat het een benzine is en komt het blok echt tot leven. :thumb

                          Ik rij voor mijn woon werk verkeer veel korte stukken 12km enkele reis. Maar heb nergens problemen mee. Ik hou me tot nu toe gewoon aan de voorgeschreven onderhoudsbeurten dus om de 15.000KM. Ik gebruikt zelf olie type 5W40. En controleer regelmatig de oliepijl. Want deze blokkken staan bekend om het hoge olie verbruik. Mijn blok doet gemiddeld 1 liter olie op 2000KM.

                          Ik ben een zeer tevreden met de Z22se motor.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.