distributieketting advies graag!

Forumindex Forums Modellen Corsa distributieketting advies graag!

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221618
    Corsa43
      Lid sinds:
      25 May 2010

      Hallo peepz,

      Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
      opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.

      Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)

      Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.

      Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
      Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
      Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?

      Alvast Dank voor jullie advies:vertag

      Gr. maxie

      #17678002
      JeRoN
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
        Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?

        #17678003
        Corsa43
          Lid sinds:
          25 May 2010

          origineel gepost door JeRoN
          Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
          Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?

          Hey!

          Ja klopt is een 1.0 12v 3 cilinder, de oliepeil is altijd in orde die check ik vrij vaak. De tikken beginnen meestal als de motor wat warmer is (soort diesel achtig geluid wat het is, van die kleine tikjes achter elkaar) Als de motor koud is heb ik hier geen last van. :hmmz:hmmz

          #17678004
          CarloAstra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 December 2006

            Dit komt voort uit de distriketting, de spanner is dan gewoon weg niet goed meer.

            Je zal dus de kettingspanner moeten vervangen, je kan tegewoordig hele sets komen incl ketting en geleiders. (dit moet je eigenlijk gewoon mee vervangen)

            Heb er vorige week nog eentje vervangen, nu weer fluister stil..

            PS heb je een u2u gestuurd

            #17678005
            Corsa43
              Lid sinds:
              25 May 2010

              Thnx voor de info,

              Dus het licht toch aan de spanner maar waarom zou je adviseren om de hele mik mak te vervangen is dit beter of eenvoudig als je er toch mee bezig bent? Zou het gevolgen kunnen hebben mocht ik van plan zijn om zo door te rijden?

              Heb je U2U ontvangen carlo. :wors:wors

              Greetz

              #17678006
              CarloAstra
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 December 2006

                Als je de spanner gaat vervangen dan is het een kleine moeite meer om de ketting en geleiders te vervangen.

                Tja doorrijden is niet verstandig, ketting kan gaan klapperen wat zelfs tot gevolg heeft dat die zou kunnen breken.

                #17678007
                custom
                  Lid sinds:
                  19 December 2004

                  even inbreken…

                  wij hebben een 1.2 met een ketting. uit 2001 mwet inmiddels 91.xxx op de teller, zou ik ook eens naar die ketting moeten laten kijken..?

                  #17678008
                  Corsa43
                    Lid sinds:
                    25 May 2010

                    Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

                    Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

                    #17678009
                    arjontje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      31 March 2006

                      origineel gepost door Corsa43
                      Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

                      Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

                      Alles ligt dan toch los. Kleine moeite om de rest ook mee te nemen.
                      Plus de spanner kan de ketting beschadigen.
                      Het zou jammer zijn als je de spanner vervangt later weer met een tik rijd.

                      Dan zit je dus met een dubbel bedrag.

                      #17678010
                      custom
                        Lid sinds:
                        19 December 2004

                        origineel gepost door Corsa43
                        Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf

                        Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)

                        Ik heb geen probleem :) Zou alleen graag weten of ik ook eens preventief er naar moet latne kijken..

                        #17678011
                        Corsa43
                          Lid sinds:
                          25 May 2010

                          Ik heb onlangs wat andere 1.0 corsa´s gehoord en deze maken de zelfde geluid als die van mij waarschijnlijk alle 3 cylinder corsaś 1.0, Dus ik rijd gewoon nog ff door mocht er iets gebeuren hou ik m in zijn vrij mbt inslikken door de motor.:sleeping:thumbup::mad:

                          #17678012
                          Corsa A GSI
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            9 December 2008

                            origineel gepost door Corsa43
                            Hallo peepz,

                            Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
                            opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.

                            Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)

                            Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.

                            Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
                            Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
                            Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?

                            Alvast Dank voor jullie advies:vertag

                            Gr. maxie

                            wat voor olie gooi je erin?

                            als je te dunne olie gebruikt wil het wel is wezen dat zon spanner gaat klapperen jaah ..

                            kan het even proberen en nooit aan kloten met alleen 1 spanner of 1 rol gewoon in een keer hele set .

                            succes

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.