Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › distributieketting advies graag!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2010 om 05:59 #17221618
Hallo peepz,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)
Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.
Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?Alvast Dank voor jullie advies:vertag
Gr. maxie
25 mei 2010 om 14:22 #17678002Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?25 mei 2010 om 14:48 #17678003origineel gepost door JeRoN
Is dat zo’n 1.0 12v…..3 cilinder? Ik vind die blokjes altijd raar klinken.. En het klopt dat die distri ketting lang meegaat.
Hoe is het oliepeil? Hoor je het tikken altijd? Koud en warm?Hey!
Ja klopt is een 1.0 12v 3 cilinder, de oliepeil is altijd in orde die check ik vrij vaak. De tikken beginnen meestal als de motor wat warmer is (soort diesel achtig geluid wat het is, van die kleine tikjes achter elkaar) Als de motor koud is heb ik hier geen last van. :hmmz:hmmz
25 mei 2010 om 16:39 #17678004Dit komt voort uit de distriketting, de spanner is dan gewoon weg niet goed meer.
Je zal dus de kettingspanner moeten vervangen, je kan tegewoordig hele sets komen incl ketting en geleiders. (dit moet je eigenlijk gewoon mee vervangen)
Heb er vorige week nog eentje vervangen, nu weer fluister stil..
PS heb je een u2u gestuurd
25 mei 2010 om 23:34 #17678005Thnx voor de info,
Dus het licht toch aan de spanner maar waarom zou je adviseren om de hele mik mak te vervangen is dit beter of eenvoudig als je er toch mee bezig bent? Zou het gevolgen kunnen hebben mocht ik van plan zijn om zo door te rijden?
Heb je U2U ontvangen carlo. :wors:wors
Greetz
26 mei 2010 om 06:34 #17678006Als je de spanner gaat vervangen dan is het een kleine moeite meer om de ketting en geleiders te vervangen.
Tja doorrijden is niet verstandig, ketting kan gaan klapperen wat zelfs tot gevolg heeft dat die zou kunnen breken.
26 mei 2010 om 07:03 #17678007even inbreken…
wij hebben een 1.2 met een ketting. uit 2001 mwet inmiddels 91.xxx op de teller, zou ik ook eens naar die ketting moeten laten kijken..?
29 mei 2010 om 06:30 #17678008Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtf
Waarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)
29 mei 2010 om 11:49 #17678009origineel gepost door Corsa43
Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtfWaarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)
Alles ligt dan toch los. Kleine moeite om de rest ook mee te nemen.
Plus de spanner kan de ketting beschadigen.
Het zou jammer zijn als je de spanner vervangt later weer met een tik rijd.Dan zit je dus met een dubbel bedrag.
29 mei 2010 om 13:53 #17678010origineel gepost door Corsa43
Ik begrijp je opmerking niet, wat is nu de probleem dan hoor je ook een geluid?:wtfWaarschijnlijk ga ik alleen de kettig als het echt nodig is de spanner laten repareren, Alleen wat nodig is dus.:)
Ik heb geen probleem :) Zou alleen graag weten of ik ook eens preventief er naar moet latne kijken..
2 juni 2010 om 16:49 #17678011Ik heb onlangs wat andere 1.0 corsa´s gehoord en deze maken de zelfde geluid als die van mij waarschijnlijk alle 3 cylinder corsaś 1.0, Dus ik rijd gewoon nog ff door mocht er iets gebeuren hou ik m in zijn vrij mbt inslikken door de motor.:sleeping:thumbup::mad:
3 juni 2010 om 15:34 #17678012origineel gepost door Corsa43
Hallo peepz,Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik heb een
opel corsa 1.0 eco BJ: 1998 km. stand is 140.000.Ik reed i.v.m een tikkend geluidje toevallig langs een onbekende garage daar zijden ze al snel zonder te kijken dat ze al konden horen dat me distributie ketting verlubberd zou zijn (dus aan vervanging toe):hmmz wat ik al erg raar vond. (tegenwoordig kramen ze al snel iets uit om zo klanten te hebben)
Ik heb even verder gekeken op bepaalde forums en daar zeggen ze dat de distrubutie ketting die verslijt niet zo snel en die hoor je niet als die versleten is, en dat ze een lange levensduur hebben.
Zou het hier nou aan de spanner lichen of maken die motoren met kettingen nou gewoon veel lawaai?
Of zou ik toch echt langs meerdere garages moeten gaan?
Als het aan de spanner licht wat zou er eventueel gedaan moeten worden?Alvast Dank voor jullie advies:vertag
Gr. maxie
wat voor olie gooi je erin?
als je te dunne olie gebruikt wil het wel is wezen dat zon spanner gaat klapperen jaah ..
kan het even proberen en nooit aan kloten met alleen 1 spanner of 1 rol gewoon in een keer hele set .
succes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.