Distributie timing z19dth

Forumindex Forums Techniek Ecotec Distributie timing z19dth

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274583
    Jones Newton
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 September 2013

      Omdat ik het inlaatspruitstuk moet modificeren moet de distributie er af die er net 20 onder zit.
      Ik dacht eerst de het pomp tandwiel te blokkeren met de 2 boutgaten daarvoor en dan de set te laten zitten maar ik zie dat de pomp al heeft gelekt dus toch voor de zekerheid een nieuwe set met spanner en rol er op.

      Nu vraag ik mij af moet je pomp op tijd gezet worden?
      Er zit wel een streep op het tandwiel maar nergens een referentie punt.

      Dit zelfde geld ook voor de nokas wel een streep op het tandwiel maar niet op de behuizing.
      Nu heb ik wel een nokas en krukas blokkeer set dus als ik de krukas in positie zet moet de nokas dat ook doen.

      #18304833
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        Alleen krukas en nokkenassen volgens mij.. Pomp heeft dacht ik alleen een aan uit functie dus draait mee maar niet op tijd

        #18304834
        bart-gsi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 July 2012

          http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/timing-marks-vectra-1-9-cdti-150.415586/page-2″ onclick=”window.open(this.href);return false;
          In deze link staat het een en ander over de timing markeringen

          #18304835
          Jones Newton
          Deelnemer
            Lid sinds:
            20 September 2013

            Mijn dank is groot!

            #18304836
            bart-gsi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 July 2012

              Graag gedaan

              #18304837
              Jones Newton
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 September 2013

                Ik zie dat na 700km rijden de spanning van de ditributie spanrol niet meer op het cirkeltje staat moet ik die nog na stellen of laten voor wat het is?

                Spanning met de hand voelt opzich okee maar ik moet het tussen de pomp en de nokas een mm of 4 naar beneden drukken om hem weer op het eikpunt te krijgen

                Je zou zeggen dat de spanner de rek van de riem compenseert en dat ik me druk maak om niets!

                Gr Yoni

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.