Distributie riem

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributie riem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336720
    Tjibbe
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 January 2017

      Goede dag ik heb net een opel corsa b gekocht met een 1.4 8 v auto is van 1995.
      Maar de distributie zit er al sinds 2004 op en wil deze graag vervangen, maar hoe moet ik dit blokje op tijd zetten?
      Met merk tekens of met paspennen ergens in het blok?

      En gaat de waterpomp ook over de distributie ?

      #18336727
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        dan zit je distributieriem er al een lange tijd op.. interval normaal is 4 jaar of 60.000 km
        je moet bij het vervangen de merktekens aanhouden.. ( voor de nokkenas moet het teken recht omhoog staan.. voor de krukas recht naar beneden)
        en ja op de distributieriem zit ook je waterpomp.. dus waterpomp en koelvloeistof vervangen
        nadat je alles weer terug erop hebt gezet met de dop van de koelvloeistoftank en tot het teken gevult met vloeistof laten ontluchten met een warme motor…
        als je koelvloeistof gestopt is met bubbelen dan je motor aflaten koelen en op het koude vul niveau bijvullen en dopje erop..

        #18336953
        corsa14slow
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 December 2011

          vervang ook meteen de thermostaat. Deze zit namelijk achter de distributie!

          tip: maak ook een merkteken op je waterpomp zodat je de nieuwe op de zelfde plek kan krijgen, de oude 8 klepperts stel je namelijk via de waterpomp af…

          #18336962
          Tjibbe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            13 January 2017

            Hoe bedoel je dat met de waterpomp?
            Het tandwiel of de pomp zelf

            #18336964
            corsa14slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 December 2011

              op de pompbehuizing + motorblok een streepje zetten. de poelie zit namelijk niet in het midden van de pompbehuizing. als je de boel dan los haalt kun je zo de merkteken van de oude pomp overnemen naar de nieuwe zodat je de pomp ongeveer op de juiste plek hebt staan voor riemspanning.
              (sowieso bij monteren w.pomp deze niet direct vast zetten, net vast genoeg zodat je hem nog zachtjes kan verdraaien.)

              #18336965
              Tjibbe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 January 2017

                Ow zo oké dan moet het wel lukken.
                ik ga er zaterdag mee aan een gang tot zover bedankt voor de info.

                #18337291
                Tjibbe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  13 January 2017

                  Goede morgen allemaal, ik heb gister de distributie geplaatst maar naar 200 km heb ik een vreemt soort lawaai bij de distributie zijde. Het lijkt wel alsof er ergens een lager stuk is van de nieuwe waterpomp maar lijkt me vreemt.
                  Wie weet wat dit kan zijn?

                  #18337299
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Controleer het in ieder geval
                    Als bij de 1.4 de riem breekt heb je kans op kromme kleppen.
                    Dat zou zonde zijn.

                    #18337339
                    Tjibbe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      13 January 2017

                      Heb zonet nog een keer gekeken maar kan niks vinden bij de distributie riem. Waar zou ik nu kunnen gaan zoeken vraag ik me af

                      #18337342
                      bart-gsi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        7 July 2012

                        Is het geluid voor of na het vervangen van de distributie gekomen??

                        #18337443
                        Tjibbe
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 January 2017

                          Het geluid was van te voren ook al en toen was de pomp ook uit zijn lager gelopen, en na vervangen was het even stil en nu 200 km later is het er weer.

                          #18337461
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            heb je met de distributieriem ook de spanner/geleider(s) vervangen of alleen de riem en waterpomp??

                            en als je stuurbekrachtiging hebt.. kijk even het potje van je stuur bekrachtiging na of die op het juiste niveau zit… dat kan ook wel eens een raar geluid maken dat met toe en afname van toeren veranderd..

                            #18337466
                            Haasje17
                            Moderator
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              Staat de riem niet te strak?

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.