Distributie ketting of distributieriem Opel Corsa C 1.7 Dti

Forumindex Forums Modellen Corsa Distributie ketting of distributieriem Opel Corsa C 1.7 Dti

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252293
    lprevenier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2012

      Beste bezoekers,

      Na uitvoerig zoeken op het internet wordt ik voorzien van verschillende informatie over het al dan hebben van een distributie riem of een distributie ketting in mijn Opel Corsa C 1.7 Dti uit 2002.

      Mijn Corsa heeft momenteel 121.000 km gelopen en ik vraag me nu af of ik de garage moet opzoeken om de distributieriem te laten vervangen of dat ik gerust kan blijven omdat er geen distributieriem maar een distributieketting in mijn Opel Corsa zit.

      Hoe “weet” of “merk”ik dat mijn distributieriem eventueel aan vervanging toe is? of is het dan al te laat?

      Ik lees ook veel verschillende informatie over het vervangen van de olie en het oliefilter van mijn Opel Corsa. Weet iemand wat “goede”olie en een goed filter is voor mijn Corsa?

      Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op mijn vragen.

      Bij voorbaat mijn dank.

      met vriendelijke groet,

      Leon

      #18066550
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Zit een riempie om, deze dient op termijn vervangen te worden, als ie breekt kan je de Knip open trekken helaas..

        Willem

        #18066551
        lprevenier
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2012

          Beste Wim,

          Dank voor je snelle reactie. Helaas inderdaad dat er een riempje om zit.

          Mijn Corsa heeft nu 121.00 km gelopen. Hoe weet ik wanneer ik dit riempje moet laten vervangen?

          Ik ben zelf niet handig en ook niet in het bezit van een goed gevulde portemonnee.

          Indien het nodig is om hem binnenkort te laten vervangen waar kan ik dit dan tegen een redelijk tarief laten doen?

          Dient er dan ook een zg. “set” vervangen te worden of alleen het riempje?

          Bij voorbaat dank voor je medewerking.

          met vriendelijke groet,

          Leon.

          #18066552
          Nick-GSI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            10 jaar 150.000 km moet ie bij een 1.7 dti

            #18066553
            lprevenier
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 July 2012

              Beste Nick,

              Dank voor je reactie.

              Mijn Corsa is over 1 maand 10 jaar oud.

              Ik twijfel nog of ik niet nog 20.000 door zal rijden met deze distributieriem.

              Zijn toch redelijke kosten om hem te laten vervangen in de garage.

              Nogmaals dank voor je reactie.

              Groet,

              Leon

              #18066554
              Peter_89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 August 2006

                Als je door rijdt en hij breekt je ben je duurder uit dan nu ff ding laten vervangen..

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.