distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240177
    johan 69
      Lid sinds:
      16 July 2010

      Beste mensen,

      Na het vervangen van bobine en bougies €400
      En het vervangen van Thermostaat €275
      Moet nu binnen een week mijn distributie ketting worden vervangen omdat hij te slap staat??
      Kosten €1200
      Klopt dit dat hij vervangen moet worden???
      Ik lees overal dat alleen een riem moet worden vervangen en de ketting niet.

      Wie o Wie kan mij uitleggen wat er hier aan de hand is, krijg het gevoel dat ik een beetje een melkkoe begin te worden zit na 1 1/2 week al op bijna €2000.

      Betreft een zafira 2.2 automaat met 101.000km..

      Hoop dat iemand mij kan helpen ik ben een leek op het gebied van auto’s en mij kunnen ze in principe alles wijs maken.

      Alvast dank.
      Johan de Heer.

      #17906210
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        hmmm.. een ketting moet toch wel langer meegaan dacht ik persoonlijk.
        Bij mijn Mercedes doen ze het al 3,5 ton.
        En mn golf 1 diesel heeft er ook 4 ton mee gelopen.
        Sowieso hoge prijzen die je noemt.
        Hoe oud is de auto? welke motor?

        #17906211
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dat zou kunnen met een 2.2. Van welk jaar is ie?
          En 1200 is wel een beetje veel. Ik was dat ook kwijt, maar daar zaten een berg andere reparaties bij

          #17906212
          johan 69
            Lid sinds:
            16 July 2010

            Bedankt voor jullie reacties.
            Het kost 1166,82euro alléén voor de distributie ketting. Voor de bobine was ik 393.75 kwijt en de thermostaat 275 euro.
            De melding die ik in mijn scherm kreeg betrof enkel koelvloestof controleren.
            Het betreft een zafira b van mei 2006 automaat met 101.000km.
            Iemand nog een advies wat ik hieraan kan doen of moet ik dit maar klakkeloos accepteren.
            Gr johan.

            #17906213
            vectra208v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 January 2006

              ik vind een beetje veel 1200,- voor een distributie ketting :wtf en dat al na 101***km??

              het kan zijn dat je hem misschien nog wat kan opspannen maar vervangen na krap aan 1 ton lijkt mij niet nodig.

              ga eens naar een andere garage om daar eens te informeren en niet naar de dealer…die denkt alleen aan zijn eigen portomonee.

              succes

              #17906214
              johan 69
                Lid sinds:
                16 July 2010

                Beste mensen

                Zojuist door de dealer gebeld dat ze hem vandaag niet af gaan krijgen, dit wordt morgenochtend 14-07. Ze vertelde mij dat de ketting was gebroken en dat er allemaal losse afgebroken bouten onderin lagen, dit lijkt mij erg vreemd ik heb werkelijk niets horen rammelen. Ja, zegt de dealer dit had je kunnen horen.
                Ik heb de zaak nu bij opel nederland neergelegd, zij waren het met mij eens dát het bedrag erg hoog is, maar ja ze zijn er morgen al 2 1/2 dag mee bezig dus qua uurloon zou het wel zo langzamerhand kunnen.

                Hou jullie op de hoogte.
                Gr johan.

                #17906215
                Robin82
                  Lid sinds:
                  8 September 2010

                  Huh?? :wtf Een ketting knapt toch of hij knapt niet…
                  Of heb ik het nou helemaal mis?
                  Volgens mij proberen ze een flink beetje geld uit je zal te kloppen

                  #17906216
                  vectra208v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 January 2006

                    @Robin82 wrote:

                    Huh?? :wtf Een ketting knapt toch of hij knapt niet…
                    Of heb ik het nou helemaal mis?
                    Volgens mij proberen ze een flink beetje geld uit je zal te kloppen

                    ik zat het net ook met verbazing te lezen :wtf

                    als die geknapt was had je dat echt wel gehoord en zeker gemerkt want dan kom je geen meter meer vooruit :swear

                    Dit is gewoon en kwestie van geld klopperij :swear :swear

                    hopelijk is opel nederland je goed gezint en gaan ze dit uitzoeken..

                    IK ZOU DIT NIET PIKKEN :fy1 :fy1

                    #17906217
                    kaneelschep
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 November 2004

                      Als een ketting knapt, dan had je dat 100% gemerkt!! Ook voordat een ketting gaat en al veel te los zit, dan hoor je dat.
                      Bij mijn ouwe honda motor hoor je hem rammelen als een gek. Toch weet ik zeker dat ie nog wel even mee gaat.
                      Zoals ik al over mijn golf en mercedes zei. Een ketting hoort heel wat mee te kunnen.

                      Als die bij jou was gebroken of bouten stuk had geslagen dan had dat een takke herrie gemaakt van jewelste als het gebeurde. Ook als leek had je dat gewoon duidelijk gehoord! Tenzij je heeeeeel harde stereo hebt ;)
                      Daarna had je geen meter meer verder gekomen want het blok had nooit meer gestart. Je had alleen een stil soort starten gehoord zonder dat je kleppen mee draaien.
                      Dus als ie dat bij jou allemaal nog niet niet had, dan is dit echt bullshit!!
                      Welke dealer was het eigenlijk?

                      #17906218
                      johan 69
                        Lid sinds:
                        16 July 2010

                        Bedankt mensen.

                        Hier kan ik verder mee.
                        Het gaat on opel eef en huub in berkel en rodenrijs .
                        Eigenlijk ging ik alléén naar de dealer omdat er in mijn venster stond koelvloeistof controleren, ik had niet gedacht anderhalve week later bijna 2000 euro kwijt te zijn.
                        Men beweerd trouwens dát er 2 kettingen in een zafira zitten, klopt dit??
                        En nee ik heb nooit hard de radio aan staan, ik ben 42 jaar die tijd heb ik wel gehad, een auto is nu een functioneel iets ipv een show item.
                        Zoals ik al zei opel nederland gaat dit uitzoeken en ik krijg uiterlijk voor het weekend bericht.
                        Ik zal jullie op de hoogte houden.

                        Gr johan.

                        #17906219
                        2000
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          2 kettingen klopt, er zit een extra ketting bij voor de nokkenassen (en balans assen?)
                          Alleen de ketting voor 1200 euro is veel te veel, er zit iets van 450 euro aan onderdelen bij. 2,5 dag is ook veel te lang, moet in minder in één dag kunnen.
                          De ketting kan nooit gebroken zijn, want dan rijd hij geen meter meer. Het kan wel een gebroken kettinggeleider zijn (dat had ik ook).
                          Het is overigens een kwaal van de (eerste) 2.2’s. Er is een terugroepactie voor geweest waarbij ze de spanner en (geloof ik) een sproeier vervangen. Maar de ketting heeft dan wel al 10.000-den km’s achter de rug. Ik heb dit altijd een lapmiddeltje gevonden: het euvel is weg, maar de schade is al aan gericht.

                          http://www.z22se.co.uk/forum/index.php <


                          hier staat alles wat er zo’n beetje te weten is over de 2.2’s, ook de ketting perikelen

                          #17906220
                          GRSBK
                            Lid sinds:
                            12 January 2011

                            wat betreft de kosten Opel hanteerd een calculatie tijdnorm
                            dwz

                            De kosten van het materiaal zijn een vaste prijs
                            dus voor het vervangen van een ketting staat een vaste prijs door opel vastgesteld
                            Een grote onderhoudsbeurt is de standaard prijs bij iedere OPELdealer hetzelfde

                            Er ligt idd een ketting in een 2.2
                            Heb er zelf ook 1 een 2.2 benzine van Januari 2006 handgeschakeld
                            Volgens de laatste grote beurt was de ketting bij mij nog goed (109900km)

                            (mijn grootste probleem wat ik met deze auto ondervind is het regelmatig vastlopen van de wervelklep)

                            #17906221
                            Marcel28
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 April 2007

                              Humm bekend probleem, heb een vecta B met 2.2 motor gehad.
                              Hoorde op een gegeven moment de ketting wat rammelen bij het starten van de auto.
                              Kosten van een kettingsetje dwz ketting, tandwielen en spanner 260 euro.
                              Binnen 4 uur lag die er om ( geen opel dealer ). Was in totaal 590 euro kwijt.

                              Aangezien de opel dealer rond de 100 euro per uur vraag vliegen de kosten aardig omhoog.

                              Tip voor de volgende keer… vraag ook eens bij een universele garagen ( daarmee bedoel ik dus niet een kwikfit )

                              Uurloon bij een universeel garage is vaak een stuk vriendelijker

                              Sterkte!

                              gr
                              Marcel

                              #17906222
                              quatsch
                                Lid sinds:
                                7 January 2006

                                heb je al meer info van opelnederland? dit verhaal is inderdaad echt te gek voor woorden…

                                #17906223
                                mvolkerink
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 November 2009

                                  Ik kom dit topic net tegen en krijg de indruk dat dit een beetje een uit zijn verband getrokken verhaal begint te worden.
                                  (is mijn mening hoor..)

                                  Een veel voorkomend probleem bij de distributie van deze motoren is dat de kettinggeleider breekt en de stukken daarvan in
                                  het carter terecht komen. In dit geval moet het carter gedemonteerd worden om de losse stukken er uit te halen en als ik kijk naar de prijs zou het best kunnen dat de ketting van de balansassen dan ook vervangen wordt.
                                  Dit is niet geheel onverstandig omdat deze ook problemen kan geven of beschadigd kan zijn door het afbreken van de geleider.

                                  Voordat je verregaande conclusies trekt zou ik eerst goed informeren bij de dealer wat ze nou precies vervangen hebben.

                                  En ja, de wachttijd van 2 dagen kan bijv. ook te maken hebben met het bestellen van extra onderdelen..
                                  Wat ik wel een beetje jammer vind is dat er direct weer uitgegaan wordt van het slechste t.o.v. de dealer..

                                  Greetzz

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.