distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) distributie ketting moeten worden vervangen KLOPT DIT??????

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17240177
    johan 69
      Lid sinds:
      16 July 2010

      Beste mensen,

      Na het vervangen van bobine en bougies €400
      En het vervangen van Thermostaat €275
      Moet nu binnen een week mijn distributie ketting worden vervangen omdat hij te slap staat??
      Kosten €1200
      Klopt dit dat hij vervangen moet worden???
      Ik lees overal dat alleen een riem moet worden vervangen en de ketting niet.

      Wie o Wie kan mij uitleggen wat er hier aan de hand is, krijg het gevoel dat ik een beetje een melkkoe begin te worden zit na 1 1/2 week al op bijna €2000.

      Betreft een zafira 2.2 automaat met 101.000km..

      Hoop dat iemand mij kan helpen ik ben een leek op het gebied van auto’s en mij kunnen ze in principe alles wijs maken.

      Alvast dank.
      Johan de Heer.

      #17906210
      kaneelschep
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 November 2004

        hmmm.. een ketting moet toch wel langer meegaan dacht ik persoonlijk.
        Bij mijn Mercedes doen ze het al 3,5 ton.
        En mn golf 1 diesel heeft er ook 4 ton mee gelopen.
        Sowieso hoge prijzen die je noemt.
        Hoe oud is de auto? welke motor?

        #17906211
        2000
        Moderator
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Dat zou kunnen met een 2.2. Van welk jaar is ie?
          En 1200 is wel een beetje veel. Ik was dat ook kwijt, maar daar zaten een berg andere reparaties bij

          #17906212
          johan 69
            Lid sinds:
            16 July 2010

            Bedankt voor jullie reacties.
            Het kost 1166,82euro alléén voor de distributie ketting. Voor de bobine was ik 393.75 kwijt en de thermostaat 275 euro.