distibutieriem X18XER blok

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum distibutieriem X18XER blok

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263280
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Mijn Vectra (X18XER blok 140pk uit 2006) is bijna uit de 1 jaar garantie periode die ik van de Opel dealer kreeg. Nu heb ik bij mijn lokale dealer in het dorp een second opinion/einde garantie keuring gedaan. Oftewel samen goed gekeken op de brug naar alles wat aan de auto maar zou kunnen mankeren. Ook een rit gemaakt over dorp/provinciaal/snelweg.

      We vonden gelukkig alleen 1 zwetende achterdemper en 5 oliedruppels bij een sensor onderaan het blok bij het uitlaatspruitstuk.

      Wat ik wel op tafel bracht was de distibutieriem. We kwamen erachter dat die nog nooit vervangen is want het stond niet in het boekje en ook geen sticker of tekst op het blok met datum. Ik heb de auto bij 100000km gekocht en hij staat nu op 122000km.

      De garage zocht op dat de riem pas bij 150000km vervangen hoeft te worden.

      Nu zijn mijn vragen, is dat ook echt zo en wanneer heeft iedereen die vervangen op hun X18XER blok? Wat zijn de ervaringen?

      Ik rijd zo’n 22000 dus per jaar en volgend jaar staat hij op 145000 of zo. Maar kan ik beter de riem nu al vervangen? Ik wil steeds ongeveer 5 jaar rijden met een Opel.

      #18207323
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        Vervangingstermijn wordt altijd aangeven in een aantal jaren of een aantal km-ers en dan moet je aanhouden welke als eerste komt.

        #18207324
        Nick-GSI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Het is trouwens een Z18XER en die riem moet om de 10 jaar of 150.000 km vervangen worden

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.