Distibutie geluiden Vectra B Y26SE

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Distibutie geluiden Vectra B Y26SE

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238998
    mrmonkey
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 February 2006

      Ben op mn werk bezig met een Vectra B met Y26SE motor met distributie piepgeluiden…
      Na het vervangen van de riem kwam het geluid erin en is de klant terug gekomen.
      Het blijkt dat de distributieriem naar achter word gedrukt waardoor deze tegen het randje van de bovenste looprol komt en begint ie te piepen
      Toen weer een nieuwe set er op gezet, geluid nog steeds…
      Nog een nieuwe set gemonteerd, geluid nog steeds…
      Ander krukastandwiel gemonteerd, geluid nog steeds…
      Nokkenastandwielen van de cilinderbank 1,3,5 omgedraaid, geluid nog steeds…
      Zooitje weer compleet uit elkaar gehaald, pasvlakken gecontroleerd, ringen etc etc.

      Ik kom er niet meer uit en mn collegas ook niet… Iemand een ideetje?? :thumb

      #17893600
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Vreemd verhaal, maar zit de onderste looprol wel met een juiste opvulring gemonteerd, bij de sets voor de Y26SE / Y30SE / Y32SE / Z32SE word nog wel eens een verkeerde opvulring gegeven (C25XE X25XE X30XE), zeker als het een set betreft welke NIET van SKF of GM betreft.

        dikte van de ring bedraagd 11mm.

        Willem

        #17893599
        mrmonkey
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 February 2006

          Ik ga m morgen even opmeten!

          Maar het zijn originele sets die gemonteerd zitten, werk nl. bij een Opel dealer
          En dan zijn het altijd complete sets met basisplaat, ringen, rollen en riem

          #17893598
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            gaat om de onderste rol, die geeft wel problemen.

            Let ook op als de spanner te ver gedraait word, loopt bij de Y26SE – Y32SE – Z32SE de riem, tegen het spanblok (montage plaat) aan.

            heb kort geleden weer zo’n nieuwe type gedaan, maar let wel op dat al je rollen de goede kant op gedraait worden.

            Effe tussendoor:

            de SKF set welke bij de onderdelenboer vandaan komt is ook gewoon een dealerset.

            heb ze naast elkaar gehouden en nummers vergeleken:

            Er is nog geen lettertje of streepje of puntje anders bij de SKF set.
            alles is precies hetzelfde

            op de GM sets staat ook geen GM op de spanen loopwielen, en ook niet op de basis / montageplaat.

            Willem

            #17893601
            Reneveenstra
              Lid sinds:
              8 September 2011

              Ik heb precies het zelfde probleem met mijn vectra na het monteren van de nieuwe distrubutie set (orgineel dealer)

              Ook een piepend geluid bij rol tussen de nokkenassen de snaar loopt licht tegen de achterrand van de rol
              snaar weer er af gehaal weer opnieuw erop en weer piept hij

              ben benieuwd als je een oplossing weet (vind)

              :hmmz

              #17893602
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Ligt de rol wel in lijn??

                Kan zijn dat de Vulbus toch net iets te dik is.

                Reneveenstra, betreft dit ook een 2.6 V6 of 3.2 V6.

                deze hebben namelijk een andere set als de 2.5 V6 en 3.0 V6.

                ik heb zojuist een nieuwe SKF zet bij de onderdelenboer vandaan gemonteerd (2.6 V6 / 3.2 V6 set) en ik heb GEEN problemen!!!

                Willem

                #17893603
                Reneveenstra
                  Lid sinds:
                  8 September 2011

                  Hallo Wim

                  Het is een 2.6 en heb de distrubutie set bij de dealer gehaald op kenteken en chassisnummer dat moet wel goed zijn

                  de vulring heb ik niet opgemeten maar dat kan ik nog wel eens doen
                  maar dan moet ik alles er weer los hebben en dat is toch wel redelijk werk :swear

                  vraag me af of het schadelijk is

                  #17893604
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    als de riem breekt is het welschadelijk, heb je 2 koppen met kromme kleppen (als het tegen zit alle 24kleppen krom..

                    Dat ziet er zo uit, en dat wil je niet:

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.