Display tijd/datum wordt gereset?

Forumindex Forums Modellen Corsa Display tijd/datum wordt gereset?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17222541
    DarkNL08
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 March 2010

      Heb van de week een ander display uit een Corsa B geschroefd op de sloop, netjes gedaan, netjes aangesloten en werkt helemaal prima!

      Maarrr na een kleine 24u. staat de datum weer op 1992 en de tijd op 0:00… Heb dit alleen gemerkt ’s ochtends voordat ik naar me werk ging. Maar het rare is (tenminste dat vind ik) dat hij tussendoor – na het opnieuw – instellen en opnieuw auto starten enz. de tijd en datum wel bewaard blijven.

      Kan dit met de radio te maken hebben? Daar heb ik namelijk ook een kabeltje niet aangesloten (was gewoon zwart op zwart en geel op geel, ik geloof rood dus niet aangesloten), maar toch onthoudt de radio wel geheugen..

      iemand enig idee?

      #17688748
      dabok
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2009

        Heeft niks met je radio te maken, want ook zonder radio moet het TID-je werken zonder te resetten.

        Heb dit ook wel eens vaker gehad, snapte het toen ook niet, maar heb het met mijn GSi van ’98 en mijn 1.4 16v van ’00 nooit gehad..

        Misschien de wat oudere type’s tot 1996 / 1997 ( mijn GSi’s van die jaren hadden dat dus weer wel, het resetten ).. ?

        #17688749
        BlackDevil
          Lid sinds:
          4 January 2009

          Klinkt als een fout in de bedrading. Het TID dient constante plus te hebben. Uit jouw omschrijving concludeer ik dat er geschakelde plus op staat, immers wanneer je de sleutel in het contact hebt, blijven de gegevens bewaard. Dus even kijken of een vorige eigenaar eventueel uit onwetendheid zaken verkeerd heeft aangesloten.

          #17688750
          DarkNL08
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 March 2010

            @BlackDevil: Het is wel zo dat het ongeveer binnen die 24 uur wel goed gaat, ook met sleutel erin en weer eruit…. Het is echt na ong. 24u dat hij dus reset..

            zal de bekabeling eens checken, maar dat zag er allemaal harstikke origineel uit!


            @dabok
            : Ok, thx! goed om te weten dat het iig niets met de radio te maken heeft..

            #17688751
            Aapje
              Lid sinds:
              1 January 2009

              Contactje los in de TID. Wss een rotte TID. Weet niet waar je in GLD woont? Maar heb nog wel een stel goed werkende liggen, mag je zo omruilen :)

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.