Display flikkert bij ingeschakelde verlichting.

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Display flikkert bij ingeschakelde verlichting.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368646
    JDoorakkers
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 September 2019

      Goedemorgen allemaal,

      Ik heb sinds twee weken een Opel Zafira 2.2 automaat uit 2007 met 160.000KM op het klokje.

      Ik ben er tot nu toe erg tevreden over, echter is er nu een klein probleempje geconstateerd.

      Ik ging gisteren avond rijden en toen viel me op dat het display van mijn radio/navi/boordcomputer heel erg aan het flikkeren was.
      ik dacht in eerste instantie dat hij dit alleen deed zodra het scherm op nachtmode stond (zwart) want zodra ik de verlichting uitschakel dan is het flikkeren direct weg, omdat in het donker rijden zonder verlichting geen optie is dacht ik dan zet ik de instelling van de dag/nacht op “altijd dag”. Helaas knipperde mijn scherm toen ook op de dag kleurensetting (wit).
      Met andere woorden, zodra ik mijn verlichting ingeschakeld heb zit er iets wat mijn beeldscherm laat flikkeren (hij wordt echt onleesbaar) Ook bij het opstarten met het Opel logo is het flikkeren al aanwezig als de verlichting aanstaan.

      Het gaat om de  DVD 90 Navi versie i.c.m. automatische verlichting.

      Is hier toevallig meer bekend over bij de Opel kenners? misschien spanningsprobleem of gewoon softwarematig iets niet pluis? ik werk zelf bij een ander Duits merk wat uit Munchen komt, daar hebben we ook wel eens problemen met software, echter ben ik nieuw bij Opel en dit leek mij een goede stap om mee te beginnen.

      Ik hoor graag jullie mening.

      M.v.g. Joris Doorakkers uit Bakel (Noord-Brabant)

      #18368652
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Zit er toevallig achteraf ingebouwde xenon in?

        #18368843
        igorp81
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 October 2017

          Ik volg ;) heb het zelfde.  Heb een 1.9cdti zonder xenon

          #18390603
          jv62
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2016

            Heb ik ook gehad met mijn zafira b. In het begin niets aan gedaan maar kreeg andere storingen.bleek er ergens een kabel breuk te zijn. Breuk laten herstellen en storingen / geflikker waren weg.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.