Dip in vermogenskromme astra g x16xel (mogelijke oorzaken??)

Forumindex Forums Modellen Astra Dip in vermogenskromme astra g x16xel (mogelijke oorzaken??)

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17259682
    Shane_Astra_g
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 December 2012

      Hallo,

      Ik heb een vermogenskromme van UT gekregen. Echt zit er standaard een dip in begin toerental. na het chippen zit die dip er nog en loopt het vermogen niet netjes op, maar blijft lang hangen op zelfde waarde, waarna het vervolgens wel netjes stijgt.

      Tijden het rijden is dit ook te merken. Van stilstand optrekken gaat wat zwaar, tot dat ik boven ongeveer 2500toeren zit lijkt de astra beter te lopen. Ook als ik bijvoorbeeld een sprintje trek gaat het moeizaam in het begin.

      Ik heb het naar mijn mening altijd gehad, maar dacht dat het normaal was totdat ik de kromme zag waar het duidelijk op te zien is.

      De astra heeft vorig week nog nieuwe filters gehad, olie ververst en bougies vervangen. Niks is veranderd t.o.v. voor de onderhoudsbeurt.

      Wat kunnen de mogelijke oorzaken zijn?

      Mijn vermogenskromme.

      Voorbeeld x16xel kromme(loopt wel netjes op)

      #18163990
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        De dip is gewoon het karakter van deze motoren.
        Dbilas krijg de dip er wel uit, maar je moet er wel vanuitgaan dat het geen bergje word hooguit recht.

        Deze motoren presteren het best boven de 3000 en onder de 4500 toeren.

        #18163991
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Wil je hem echt wat vlakker en zonder dip hebben zul je meer moeten aanpassen.

          Dit is met nokkenassen inlaat uitlaat spagettie enz.

          #18163992
          Shane_Astra_g
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 December 2012

            hey,

            Ja ik wist dat de 16v motor pas leeft boven 3000 toeren. Maar volgens UT zaten bij de andere x16xel niet zo’n dip. Net zoals het tweede plaatje. Vraag me toch af of niet iets anders de oorzaak hiervan kan zijn :wtf

            #18163993
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Is volgensmij afhankelijk van welke software erin de ecu zit vanaf fabriek. Mijn Z16XE had voorheen dbilas software / daarna orgineel terug en vermogeskromme was geheel anders. Aangezien ze bij unlimited de software schrijven vanaf fabrieks kromme veranderd die wel, maar lijkt die daar nog veel op . Ik kan je met zekerheid zeggen dat de andere ook ongeveer diezelfde kromme hebben.

              #18163994
              Shane_Astra_g
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 December 2012

                hmm ok. Ja de kromme is op meerdere plaatsen wel beter geworden na de chip. Jammer dat het in lage toeren niet zo fijn rijd. het lijkt alsof er niks veranderd is. Trek ik door in hoge toeren merk ik wel dat de astra vlotter is dan normaal. Maarja ik rij 80% van de tijd rustig en schakel onder de 3000toeren dus merk ik niet zo heel veel van de vermogenstoenam en nm toenamen.

                #18163995
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Even van de site van UT geplukt:

                  Om de kwaliteit van de tuning te garanderen beschikt Unlimited Tuning over een echte Bosch LPS vermogenstestbank. Met een dyno (vermogenstestbank) kunnen alle DIPJES / ONEFFENHEDEN uit het toerengebied gefilterd worden. Tevens heeft u de garantie dat de tuner ook werkelijk zijn beloofde cijfers waar maakt.

                  Zij zouden het daar wel moeten weten en kunnen verhelpen als ik het zo lees,
                  Ik hoor namelijk veel goede reacties over UT..

                  #18163996
                  Shane_Astra_g
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 December 2012

                    Ja klopt. Maar na de chip bleef de dip erin zitten. Jeroen kon niet achter halen hoe dat komt. Als je naar de curve kijkt voor en na zie je dat in hogere toeren de kromme veel netter loopt alleen het begin blijft een dip. Wat dat betreft heeft UT zijn best al gedaan.

                    Vandaar dat ik me afvraag of dit niet wordt veroorzaakt door iets anders.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.