Dimlicht Astra F hapert bij knipperlichtschakelaar aanraken

Forumindex Forums Modellen Astra Dimlicht Astra F hapert bij knipperlichtschakelaar aanraken

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #18448073
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Dag, mijn Opel Astra F uit eind 1996 heeft het volgende probleem: als ik de knipperlichtschakelaar gebruik, naar links, rechts, dim- of groot licht wil schakelen, hapert de verlichting – dimlichten – als ik die aan heb staan. Gaat ook wel uit en pas als ik de schakelaar opnieuw aanraak, weer aan.

      Ook als de stuurschakelaar na het afslaan weer vanzelf terug valt, hapert soms de verlichting. Als ik de hendel richting groot licht duw, naar voren duw, blijft die aan.

      Het is me wel duidelijk dat de schakelaar storing heeft. Maar hoe te verhelpen? Dat is de vraag. Kan ik erbij om de contacten te bekijken, of schoon te maken of zo?

      Ik hou van zelf sleutelen, ben een beetje handig en voordat ik naar mijn garagehouder ga, wil ik het zelf proberen te verhelpen, maar het moet wel verantwoord zijn.

      Ik kon zo gauw geen topic vinden waar dit besproken wordt, vandaar dit topic aangemaakt. Heeft iemand tips?

      Vr gr Huub

      #18448076
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Voor de duidelijkheid: het gaat om de hendel links aan de stuurkolom, waarmee ik richtingaanwijzers, groot- en dimlicht bedien.

        #18448101
        computerbug
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2011

          Hoi, GvbuuH

          Wat ik u kan vertellen uit ervaring, heb ik al eens gerepareerd toen bij mijn Astra F en was maar een tijdelijke reparatie voor twee weken helaas.

          Dat is voor dat werk wat je er aan hebt, niet waard is mijn mening direct vervangen voor een nieuwe, of een gebruikte aan u de keuze. ;-)

          #18448104
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            Bedankt voor de reactie, ik heb de garagehouder naar aanleiding daarvan zojuist gebeld. Garagehouder gaat bellen voor een schakelaar en dan volgt de rest vanzelf. Waarmee dit topic ten einde is. :dank-u:

            #18448114
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004
              #18448125
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Dat moet wel lukken. Via de garagehouder kom ik wel aan de juiste schakelaar, in plaats van op goed geluk naar een sloperij gaan, of zelf iets bestellen. Zelf uit / inbouwen zal geen probleem zijn [ off topic: dat is ook op die manier gelukt met de benzinepomp een jaar terug, die plots de brui eraan had gegeven ].

                Bedankt ook. :dank-u:

                #18448274
                computerbug
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 April 2011

                  [quote quote=18448125][ off topic: dat is ook op die manier gelukt met de benzinepomp een jaar terug, die plots de brui eraan had gegeven ].[/quote]

                  Hoi, GvbuuH

                  Fluisteren!: Er is niets zo gecompliceerd dan, Auto’s, computers, en vrouwen. :whistle:

                  #18448566
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    [quote quote=18448125]Via de garagehouder kom ik wel aan de juiste schakelaar, in plaats van op goed geluk naar een sloperij gaan, of zelf iets bestellen. /quote]

                    Eigenlijk alle lichthendels passen uit die tijd (Corsa B, Astra G, Vectra A en B, Calibra, Tigra A, volgens mij zelfs Omega en Senator ook).
                    Je moet alleen even op de functies letten en op de hendel een beetje goed uitkomt.

                    #18448575
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      Laat maar! :cry:

                      Rij ik gisteren op de N387 en stopt daar de motor in een keer met de auto voortstuwen. WW komt erbij … start eens … start nog eens … stop maar .. draait 2 boutjes los en laat me de zien hoe de distrubutieriem er los bij hangt. “Economische totall loss” concludeert de WW medewerker. Einde verhaal dus, geen optie om dit te laten repareren, zelf doen is geen beginnen aan voor mij.

                      Dus de auto naar de garagehouder gesleept waar de garagehouder de gezochte hendel al klaar had liggen. Deze probeert de hendel terug te sturen wil niet dat ik die betaal. Top garagehouder, bedankt.

                      Nu staat de auto vlak bij de oud ijzer handel en daar ga ik nu heen op mijn fietsje, kijken of ze de auto daarheen kunnen slepen, op de weegbrug en dan de oud-ijzerprijs aan mij betalen. Op de terugweg ga ik iets lekkers voor mezelf kopen als troost.

                      Jammer van de 4 nieuwe all season banden en nieuwe uitlaat van dit jaar, maar op een andere manier eraf komen lukt me vast niet. Dus nogmaals bedankt voor alle tips. :dank-u:

                      #18448878
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Wat voor motor zit er in?

                        Mogelijk dat er dan mensen zijn die je willen helpen.

                        #18449029
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          Ik had al snel besloten de auto weg te doen. Als het nou een heel nette was geweest had ik erover nagedacht. De garagehouder had me aanwijzingen willen geven om het meeste werk zelf te kunnen doen.

                          Maar de carrosserie ziet er niet uit. Overal zitten deuken; de beide voorspatborden, de grill, bumper, achterklep, beide zijden dus het ging om het rijden en dat deed die. plus 250K kilometers op de teller, 1% speling in een voorwielophanging (weet het jargon niet). Als dat allemaal gaaf was geweest, dan had ik er een oldtimer van willen maken.

                          Maar wel goede banden en nieuwe uitlaat. Die heb ik vergoed gekregen van een vriendelijke sloper inmiddels. :yes:

                          Maar ik mis die auto wel, nu al… :bye: :-(

                          #18449209
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Als het een 1.6 8v was is het wel sonde, want dan is het enkel riempje vervangen en je kunt weer rijden.

                            #18449282
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              Ja jammer, dat vertelde zowel de medewerker WW als garagehouder me niet. Nu heb ik verder niets meer van de auto, behalve ‘ASTRA TAILGATE X1.6SZR’ op een keuringsrapport, kun je het daaraan zien? Achteraf gebabbel, maar zou leuk zijn om te weten.

                               

                              #18449375
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                In de meeste gevallen is dat dan enkel nieuwe riem. Voor 100 euro ligt er een op.

                                #18449594
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  Ik ga dit goed onthouden! Goede les voor als mijn volgende auto weer zo’n type zou worden.

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.