Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Dimlicht Astra F hapert bij knipperlichtschakelaar aanraken
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 4 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 21 december 2021om 09:42 door Anoniem.
-
AuteurBerichten
-
6 december 2021 om 09:22 #18448073AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dag, mijn Opel Astra F uit eind 1996 heeft het volgende probleem: als ik de knipperlichtschakelaar gebruik, naar links, rechts, dim- of groot licht wil schakelen, hapert de verlichting – dimlichten – als ik die aan heb staan. Gaat ook wel uit en pas als ik de schakelaar opnieuw aanraak, weer aan.
Ook als de stuurschakelaar na het afslaan weer vanzelf terug valt, hapert soms de verlichting. Als ik de hendel richting groot licht duw, naar voren duw, blijft die aan.
Het is me wel duidelijk dat de schakelaar storing heeft. Maar hoe te verhelpen? Dat is de vraag. Kan ik erbij om de contacten te bekijken, of schoon te maken of zo?
Ik hou van zelf sleutelen, ben een beetje handig en voordat ik naar mijn garagehouder ga, wil ik het zelf proberen te verhelpen, maar het moet wel verantwoord zijn.
Ik kon zo gauw geen topic vinden waar dit besproken wordt, vandaar dit topic aangemaakt. Heeft iemand tips?
Vr gr Huub
6 december 2021 om 09:33 #18448076AnoniemLid sinds:
1 January 1970Voor de duidelijkheid: het gaat om de hendel links aan de stuurkolom, waarmee ik richtingaanwijzers, groot- en dimlicht bedien.
6 december 2021 om 12:07 #18448101Hoi, GvbuuH
Wat ik u kan vertellen uit ervaring, heb ik al eens gerepareerd toen bij mijn Astra F en was maar een tijdelijke reparatie voor twee weken helaas.
Dat is voor dat werk wat je er aan hebt, niet waard is mijn mening direct vervangen voor een nieuwe, of een gebruikte aan u de keuze.
6 december 2021 om 12:23 #18448104AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bedankt voor de reactie, ik heb de garagehouder naar aanleiding daarvan zojuist gebeld. Garagehouder gaat bellen voor een schakelaar en dan volgt de rest vanzelf. Waarmee dit topic ten einde is. :dank-u:
6 december 2021 om 14:30 #18448114Zelf een hendel ergens kopen en dan monteren.
Stuurkappen losmaken en dan klik je hem er zo in / uit.
6 december 2021 om 15:10 #18448125AnoniemLid sinds:
1 January 1970Dat moet wel lukken. Via de garagehouder kom ik wel aan de juiste schakelaar, in plaats van op goed geluk naar een sloperij gaan, of zelf iets bestellen. Zelf uit / inbouwen zal geen probleem zijn [ off topic: dat is ook op die manier gelukt met de benzinepomp een jaar terug, die plots de brui eraan had gegeven ].
Bedankt ook. :dank-u:
7 december 2021 om 12:19 #18448274[quote quote=18448125][ off topic: dat is ook op die manier gelukt met de benzinepomp een jaar terug, die plots de brui eraan had gegeven ].[/quote]
Hoi, GvbuuH
Fluisteren!: Er is niets zo gecompliceerd dan, Auto’s, computers, en vrouwen.
10 december 2021 om 09:49 #18448566[quote quote=18448125]Via de garagehouder kom ik wel aan de juiste schakelaar, in plaats van op goed geluk naar een sloperij gaan, of zelf iets bestellen. /quote]
Eigenlijk alle lichthendels passen uit die tijd (Corsa B, Astra G, Vectra A en B, Calibra, Tigra A, volgens mij zelfs Omega en Senator ook).
Je moet alleen even op de functies letten en op de hendel een beetje goed uitkomt.10 december 2021 om 10:07 #18448575AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laat maar!
Rij ik gisteren op de N387 en stopt daar de motor in een keer met de auto voortstuwen. WW komt erbij … start eens … start nog eens … stop maar .. draait 2 boutjes los en laat me de zien hoe de distrubutieriem er los bij hangt. “Economische totall loss” concludeert de WW medewerker. Einde verhaal dus, geen optie om dit te laten repareren, zelf doen is geen beginnen aan voor mij.
Dus de auto naar de garagehouder gesleept waar de garagehouder de gezochte hendel al klaar had liggen. Deze probeert de hendel terug te sturen wil niet dat ik die betaal. Top garagehouder, bedankt.
Nu staat de auto vlak bij de oud ijzer handel en daar ga ik nu heen op mijn fietsje, kijken of ze de auto daarheen kunnen slepen, op de weegbrug en dan de oud-ijzerprijs aan mij betalen. Op de terugweg ga ik iets lekkers voor mezelf kopen als troost.
Jammer van de 4 nieuwe all season banden en nieuwe uitlaat van dit jaar, maar op een andere manier eraf komen lukt me vast niet. Dus nogmaals bedankt voor alle tips. :dank-u:
13 december 2021 om 15:52 #18448878Wat voor motor zit er in?
Mogelijk dat er dan mensen zijn die je willen helpen.
15 december 2021 om 11:52 #18449029AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik had al snel besloten de auto weg te doen. Als het nou een heel nette was geweest had ik erover nagedacht. De garagehouder had me aanwijzingen willen geven om het meeste werk zelf te kunnen doen.
Maar de carrosserie ziet er niet uit. Overal zitten deuken; de beide voorspatborden, de grill, bumper, achterklep, beide zijden dus het ging om het rijden en dat deed die. plus 250K kilometers op de teller, 1% speling in een voorwielophanging (weet het jargon niet). Als dat allemaal gaaf was geweest, dan had ik er een oldtimer van willen maken.
Maar wel goede banden en nieuwe uitlaat. Die heb ik vergoed gekregen van een vriendelijke sloper inmiddels.
Maar ik mis die auto wel, nu al…
17 december 2021 om 08:14 #18449209Als het een 1.6 8v was is het wel sonde, want dan is het enkel riempje vervangen en je kunt weer rijden.
18 december 2021 om 10:52 #18449282AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja jammer, dat vertelde zowel de medewerker WW als garagehouder me niet. Nu heb ik verder niets meer van de auto, behalve ‘ASTRA TAILGATE X1.6SZR’ op een keuringsrapport, kun je het daaraan zien? Achteraf gebabbel, maar zou leuk zijn om te weten.
19 december 2021 om 06:39 #18449375In de meeste gevallen is dat dan enkel nieuwe riem. Voor 100 euro ligt er een op.
21 december 2021 om 09:42 #18449594AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ga dit goed onthouden! Goede les voor als mijn volgende auto weer zo’n type zou worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.