Dilemma met defecte versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Dilemma met defecte versnellingsbak

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18531860
    AstraLover2001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2019

      Beste mede-Opel liefhebbers,

      Voor wie mij nog niet kennen is mijn naam Jessey, ik ben ict-er van beroep en al heel mijn leven woonachtig in Amsterdam.

      Vrij veel heb ik geïnvesteerd in mijn astraatje; Alarm, dvd, top speakers, subwoofer, camera,velgen, geavanceerde led boordcomputer uit Tsjechië etc. Ook veel liefde in de zin van goed onderhoud, en altijd bijtijds, goede filters, iridium bougies, topbremblokken,schijven etc.

      Gekocht in 2019 met 139.000 km op de teller en nu de dag met 243.000 km. Ik ben verliefd op me autootje, dus daarom heb ik zoveel uitstapjes gemaakt ook veel naar het buitenland.

      Ik twijfel tussen een Blueprint 100 euro complete koppelingset + druklager van Winparts. En op de sloop kan ik een tweedehands versnellingsbak met korting krijgen als vaste klant €70 en garantie, plus 200 euro montage bij mijn eigen garage waardoor ik totaal op €370 kom.

      Of €1100 voor een nieuwe koppeling set en gereviseerde versnellingsbak met een jaar garantie,door bedrijf First Transmissie uit Schiedam.

      Opel Astra G 1.6 16V
      Z16XE
      243.000 KM

      Wat zouden jullie doen? En adviseren? Ik twijfel ernstig, de kmstand is sowieso hoog maar afstand nemen van mijn auto valt ook veel te zwaar. Ik ben ten einde raad.

      Hoop spoedig van jullie te horen,bij voorbaat dank. :good:

      Fijne pinksterdagen allen.. :bye:

      #18532092
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik zou een 2e hands bak monteren met deze km stand. Alleen blueprint koppelings set zou ik niet doen. Monteer LUK of Sachs.

        #18532110
        AstraLover2001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2019