Dilemma met defecte versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Astra Dilemma met defecte versnellingsbak

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18531860
    AstraLover2001
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 August 2019

      Beste mede-Opel liefhebbers,

      Voor wie mij nog niet kennen is mijn naam Jessey, ik ben ict-er van beroep en al heel mijn leven woonachtig in Amsterdam.

      Vrij veel heb ik geïnvesteerd in mijn astraatje; Alarm, dvd, top speakers, subwoofer, camera,velgen, geavanceerde led boordcomputer uit Tsjechië etc. Ook veel liefde in de zin van goed onderhoud, en altijd bijtijds, goede filters, iridium bougies, topbremblokken,schijven etc.

      Gekocht in 2019 met 139.000 km op de teller en nu de dag met 243.000 km. Ik ben verliefd op me autootje, dus daarom heb ik zoveel uitstapjes gemaakt ook veel naar het buitenland.

      Ik twijfel tussen een Blueprint 100 euro complete koppelingset + druklager van Winparts. En op de sloop kan ik een tweedehands versnellingsbak met korting krijgen als vaste klant €70 en garantie, plus 200 euro montage bij mijn eigen garage waardoor ik totaal op €370 kom.

      Of €1100 voor een nieuwe koppeling set en gereviseerde versnellingsbak met een jaar garantie,door bedrijf First Transmissie uit Schiedam.

      Opel Astra G 1.6 16V
      Z16XE
      243.000 KM

      Wat zouden jullie doen? En adviseren? Ik twijfel ernstig, de kmstand is sowieso hoog maar afstand nemen van mijn auto valt ook veel te zwaar. Ik ben ten einde raad.

      Hoop spoedig van jullie te horen,bij voorbaat dank. :good:

      Fijne pinksterdagen allen.. :bye:

      #18532092
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Ik zou een 2e hands bak monteren met deze km stand. Alleen blueprint koppelings set zou ik niet doen. Monteer LUK of Sachs.

        #18532110
        AstraLover2001
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 August 2019

          Haasje bedankt voor jouw advies, ik heb zojuist de Koppelingsset 621 3027 33 LUK
          besteld dat schijnt inderdaad de allerbeste te zijn.

          Versnellingsbak reviseren is dus echt te riskant? Door mijn kmstand Haasje?

          Ik had zoiets van, als ik een versnellingsbak koop die ook binnen 3 of 6 maanden stuk gaat is alles voor niets geweest.

          Of zeg je alsnog beter een tweedehandse versnellingsbak? Ik krijg er wel garantie op.

          Bij deze voorbaat dank.

          #18532126
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Stel je 2e hands bak gaat stuk kun je de koppeling gewoon laten zitten en hergebruiken.

             

            Wat is er precies stuk aan de huidige bak?

            #18532131
            AstraLover2001
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 August 2019

              Helder wat betreft de koppeling!

              Volgens mijn vaste garage is mijn versnellingsbak kapot, er komt een snerpend en schurend geluid vrij zodra ik weg begin te rijden.

              Een andere garage gaf aan maandag met 2e Pinksteren open te zijn, maar die is helaas toch dicht.

              Hij gaf aan als laatste optie dat de versnellingsbak olie op kon zijn, had ook al aangeven dat er niks op grond heeft gelekt in de garage.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.