dilemma

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum dilemma

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343223
    dannykattuk83
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 April 2017

      goedenavond ik heb onlangs een vectra gts uit 2006 aangeschaft .Ik heb van tevoren geen research over de easytronic bak gedaan en dat is mij duur komen te staan. Hij schokt nogal niet altijd en als hij overschakelt naar zen 5 krijg ik een F in het scherm en het autotje met het sleuteltje. Nou ben ik bij de dealer geweest die hebben hem uitgelezen en kwamen foutcodes 1706 clutch temp en 1710 wheel speed error naar boven het kwam erop neer dat de koppeling vervangen moest worden en wat er met 1710 zou moeten gebeuren dat zouden ze dan nog even uitzoeken. Ze adviseerde mij om verlies te nemen en de auto voor een zo hoog mogelijke prijs te verkopen en te zoeken naar bij voorkeur een handgeschakelde. Vandaag ben ik bij een universele garage geweest want ik wou meerdere diagnoses hebben, die hebben hem uitgelezen en die kwamen tot de conclusie dat de regelunit in de bak dat daar het probleem in zat ze kunnen deze voor een redelijke prijs laten checken en evt laten maken maar snij ik mezelf dan niet in de vingers door er meer geld aan uit te geven en wachten op een nieuwe fout graag jullie advies want ik weet het namelijk niet meer want de auto is op de brug geweest en voor de rest mankeert er helemaal aan. Hier overgens wat extra info ik heb de auto 2 weken hij heeft 231000 km gelopen en heb hem voor 3100 euro gekocht

      hoor het graag van jullie met ervaringen en adviezen

      #18343243
      Dolby
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 May 2008

        Maar heb je voordat je de wagen kocht geen goede testrit gemaakt dan?

        #18343259
        crunch81
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 March 2015

          Hij zegt dat hij van te voren geen research heeft gedaan dus dan weet hij ook niet waar je op moet letten met een proefrit.

          #18343262
          dannykattuk83
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 April 2017

            ik heb een test rit gemaakt maar ben niet de snelweg op gegaan grote fout van mijn kant die je ook maar 1 keer maakt

            #18343341
            dockedmarc
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 August 2011

              ik zou eens een paar versnellingsbak revisie bedrijven bellen, wie weet wat je daar allemaal te horen krijgt over de bakken en regelunits.
              alle info is welkom denk ik dan maar.

              #18343377
              Dolby
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 May 2008

                Wat een dikke pech. Ik zou net zoals hierboven verteld is kijken bellen naar een paar bedrijven om te kijken wat de kosten zullen zijn voor de versnellingsbak.

                #18343408
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  Vaak is het niet de bak die op de easytronic defect gaat maar de schakelrobot van de bak. Deze moet met regelmaat opnieuw gekalibreerd worden.
                  De bak is grotendeels gewoon een handbak.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.