Dieselsysteem ontluchten Corsa B X15DT

Forumindex Forums Modellen Corsa Dieselsysteem ontluchten Corsa B X15DT

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265411
    yorick
      Lid sinds:
      30 March 2009

      Hallo iedereen

      Ik ben zo lomp geweest om benzine tanken in me Corsa diesel en weg te rijden. Auto viel natuurlijk snel uit en ben naar huis gesleept en door een vriend. Volgende de dag tank leeg gepompt filters gekeegd en alle leidingen gespoelt. Tank gevuld

      Maar nu krijg ik hem niet goed ontlucht na stukje rijden wil die afslaan en start dan moeilijk en hij houd in…met een externe pomp in de leiding loopt de auto wel perfect.

      Ik heb hem ontlucht door diesel in het filter onder de motorkap telkens bijt te vulle als de motor stil staat maar ik blijf bij vulle al 2 dagen En door injector leidingen op te lossen bij de injector .. Doe ik wat fout of is het aanvoer pompje in de injector pomp
      Kapot? (Meen ergens gelezen te hebben dat er een schottenpomp in zit als aanzuig pomp)

      Alvast bedankt

      #18230034
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        Maar hij zou gewoon moeten blijven starten en lopen als ie eenmaal diesel heeft aangezogen.

        Lijkt me sterk dat ie wat geleden heeft van de benzine die ie gezien heeft.

        Ik had bij het leegrijden van mijn tank alleen een volle filter nodig om.alles weer in gang te krijgen.

        Eenmaal gestart en.een.stukje gereden was alles weer goed

        #18230035
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Alle aansluitingen al een keer opnieuw gecheckt ?
          Misschien zuigt ie ergens nog valse lucht aan in het systeem.

          #18230036
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Hij pakt lucht ergens, Ik heb zelfs bij het vervangen van mijn Dieselfilter niet meer nodig gehad dan Filter vullen, 1 slag van de startmotor om hem te doen aanslaan, en hem kort even op toeren (1500) houden om hem luchtvrij te krijgen.

            als ie eenmaal gedraait heeft mag de diesel niet weer lucht aanzuigen, of krijgen in het systeem.

            Controleer de Ringen van de Wartels op het Dieselfilter, en alle leidingen die je los gehad hebt.
            Misschien een Ringetje weggevalen of iets dergelijks.

            Van Benzine in het systeem hebben deze motoren, en ook de dieselpomp meestal niet veel van.

            Willem

            #18230037
            yorick
              Lid sinds:
              30 March 2009

              Der net heb ik de slangenklemmen vervangen voor de originelen bouten van leidingen aangehaald en inderdaad zo heeft ie ergens lucht gepakt. Motor
              Loopt weer netjes stationair schokt niet alleen vind ik hem
              Nog een beetje inhouden als de turbo op druk is maar dat zal wel beter worden denk ik (of ik ben het vermogen weer gewend van een Corsa 2.0 waar ik als vervanger in reed)

              Iig bedankt voor de hulp

              #18230038
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Opschroeven die handel.

                Mijn x15dt is vlotter als een Gsi in iwder geval

                Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

                #18230039
                yorick
                  Lid sinds:
                  30 March 2009

                  Ja Wim komt goed! vandaag drukregelaar binnen gekregen. Wacht nog even op de drukmeter
                  Was mijn grootste reden om een B Td te kopen

                  #18230040
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    haha, zoals meerderen hier..
                    Tipje, Zorg wel dat de koeling GOED op orde is, Is bij standaard al een probleem, laat staan bij opgevoerd.
                    Mijne loopt boven de 180km/u toch wel knap op hoor.

                    Ik heb een nieuwe Radiateur geplaatst na 3x spoelen met reinigingsmiddel voor koelsysteem, met nieuwe koelvinschakelaar.

                    Willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.