diesels

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum diesels

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217173
    red astra
      Lid sinds:
      30 June 2004

      maak ff een topic aan in vectra gedeelte, omdat ik waarschijnlijk voor een vectra wil gaan…

      wie kan mij vertellen welke opel het betrouwbaarster is van de diesels, en dan bedoel ik welk motorblok!!

      zit er namenlijk over te denken om over te stappen van lpg(G3) naar diesel, omdat ik toch vind dat G3 teveel onderhoud
      met zich mee brengt en niet echt zuinig is qua verbruik. (ongeveer 1:8 /1:9 en dan rij ik altijd lange afstanden en gemiddeld 120 km/u)

      en de wegenbelasting van diesel en G3 is even duur per maand (in de zelfde gewichts klasse)

      vind de lpg nu ook niet meer zo aantrekkelijk per liter op het moment (ik tank ongeveer 3x per week en +/- €28,- per tankbeurt :evil:

      gr. sjaak

      #17611164
      Myszek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 August 2007

        over de betrouwbaarheid kan ik geen gefundeerde uitspraken doen. Ik rij zelf een X2.0DTH met bijna drie ton op de teller en hij doet het prima. Laatst de turbo grondig laten reinigen i.v.m. zwarte rook, maar verder geen rare dingen mee gehad. Maar het zal ook afhangen van hoe er mee is omgegaan voordat jij ‘m krijgt.

        Over die wegenbelasting: Diesel is 30 euro per maand duurder dan G3, zie http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ (een vectra dan he)

        #17611165
        red astra
          Lid sinds:
          30 June 2004

          origineel gepost door Myszek

          Over die wegenbelasting: Diesel is 30 euro per maand duurder dan G3, zie http://belastingdienst.nl/reken/motorrijtuigenbelasting/ (een vectra dan he)

          klopt ik zie het, dacht dat G3 en diesel in de zelfde gewichtsklasse bijna het zelfde waren in de wegenbelasting :(

          #17611166
          Edvries
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 December 2004

            Ik weet niet naar welk type je aan het kijken bent, maar als je naar de 2 liter DTH blokken kijkt en de DTL TM 2002 (geloof ik) gaan de brandstofpompen rond de 2 ton nogal eens stuk. reken dan op 1500-2000 euro reparatie, ik kan er helaas over mee praten. kijk je naar de wat recentere Vectra’s zou ik gaan voor de 1.9 cdti 120 PK. Prima motortjes, spreek uit ervaring.

            Groet Leeric, met een C

            #17611167
            sw_reijnders
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 October 2005

              Nee LPG is even duur als diesel (nog iets duurder volgens mij)
              LPG-G3 krijgt +350 euro subsidie per jaar.

              Daarbij komt dat diesels altijd een gewichtsklasse zwaarder zijn.

              #17611168
              speaker
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 March 2007

                Diesels zijn duurder dan G3 !

                Zelf een 2.0 DTL gehad en moeiteloos naar de 320.000km gereden !
                En een gereviseerde dieselpomp kost incl. montage bij een garage in Urk 900 euro !

                #17611169
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Betrouwbaarheid:

                  2.0 en 2.2 diesels:

                  t/m 2000:

                  – Olieverbruik ivm niet willen inslijten cilinderbussen (motoren zijn gewoon TE GOED haha..)

                  t/m 2002:

                  – Brandstof pompen gaan vaker dan gemiddeld kapot (niet alleen bij opel hoor: VW, Ford, Alfa-Romeo en nog meer diesels zijn met dezelfde pompen en dus met het zelfde probleem geleverd.

                  Verbruik:

                  Persoonlijk vind ik de 2.0Di erg onzuiging als ik dit hier zo lees, en lopen de Dti en 2.2 Dti een stukkie zuiniger..

                  1.9CDti motoren:

                  100 en 120pk 8V motoren:

                  – zijn zeer betrouwbare blokkies, al is er wel eens wat mis met een vervuild inlaas en EGR systeem.

                  150pk 16V motoren:

                  – Wervel kleppen geven problemen door vervuiling, gaan ze moeilijk bewegen en krijgen ze speling, ander inlaat zou de oplossing zijn, maar er zijn er hier al, die enkel de kleppen hebben aan gepast dacht ik.

                  Voordelen Diesel: Rijdt heel fijn, Veel koppel en laag verbruik.

                  Voordelen LPG: Is gewoon voordeliger, zie het wel bij de Z18XE die ik in onderhoud heb, als je zo veel mogenlijk zelf doet is het onderhoud ook prima te doen,

                  > Deze Vectra-B 1.8 16V Z18XE loopt gemiddeld 1 op 12 op LPG.. dus heel hoog is het verbruik ook weer niet.

                  Willem

                  #17611170
                  speaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 March 2007

                    Wat betreft die wervelkleppen voor de 1.9CDTi 150 ….. er is een nieuwe gemodificeerde inlaat te krijgen bij de dealer. Met metalen zittingen , dus die slijten niet meer zo uit als de vroegere kunststoffen ! Kosten voor alleen de nieuwe inlaat…. 280 euro Bruto ex.

                    #17611171
                    tuono
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 January 2008

                      Hallo allemaal,

                      ik heb een 2.0 dth, met 230000 km, rijdt nog steeds erg mooi nooit geen last mee gehad in de twee jaar dat ik hem nu heb.

                      Weet niet wat je zoekt voor diesel maar de mijne is wel te koop :thumbup, koop je in ieder geval wel een goeie

                      http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119082

                      grtjes arius

                      #17611172
                      red astra
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        origineel gepost door wim-v6
                        Betrouwbaarheid:

                        2.0 en 2.2 diesels:

                        t/m 2000:

                        – Olieverbruik ivm niet willen inslijten cilinderbussen (motoren zijn gewoon TE GOED haha..)

                        t/m 2002:

                        – Brandstof pompen gaan vaker dan gemiddeld kapot (niet alleen bij opel hoor: VW, Ford, Alfa-Romeo en nog meer diesels zijn met dezelfde pompen en dus met het zelfde probleem geleverd.

                        Verbruik:

                        Persoonlijk vind ik de 2.0Di erg onzuiging als ik dit hier zo lees, en lopen de Dti en 2.2 Dti een stukkie zuiniger..

                        1.9CDti motoren:

                        100 en 120pk 8V motoren:

                        – zijn zeer betrouwbare blokkies, al is er wel eens wat mis met een vervuild inlaas en EGR systeem.

                        150pk 16V motoren:

                        – Wervel kleppen geven problemen door vervuiling, gaan ze moeilijk bewegen en krijgen ze speling, ander inlaat zou de oplossing zijn, maar er zijn er hier al, die enkel de kleppen hebben aan gepast dacht ik.

                        Voordelen Diesel: Rijdt heel fijn, Veel koppel en laag verbruik.

                        Voordelen LPG: Is gewoon voordeliger, zie het wel bij de Z18XE die ik in onderhoud heb, als je zo veel mogenlijk zelf doet is het onderhoud ook prima te doen,

                        > Deze Vectra-B 1.8 16V Z18XE loopt gemiddeld 1 op 12 op LPG.. dus heel hoog is het verbruik ook weer niet.

                        Willem

                        dankje willem ben nu een stukje wijzer geworden ;)

                        weet wel dat ik sinds paar mnd nog maar +/- 360 km kan rijden met volle gastank +/- 48liter :thumbdown

                        in het begin reed ik nog bijna 500km met volle gastank, maar nu is het drama…

                        en mijn rijstijl is altijd netjes gem rij ik 120 km/u en ik rij als ik lelystad uit ben alleen maar snelweg richting me werk in woerden.

                        gr. sjaak

                        #17611173
                        turbootje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          hey sjaakie zit je asbak alweer vol kerel ?

                          #17611174
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Ehh, is er niet wat mis met je autootje met dat verbruik??

                            Komt ie goed op temperatuur, en kloppen de LPG waarden wel??

                            Willem

                            #17611175
                            sw_reijnders
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 October 2005

                              ik weet niet of je een koltec necam systeem hebt . . . maar die kun je zelf uitlezen met knippercodes.

                              #17611176
                              Gommel
                                Lid sinds:
                                10 June 2007

                                Ik heb een 2.0 DTL en moet eerlijk zeggen dat het een pracht van een auto is, maar wel aan de trage kant voor een 2 liter en vind het verbruik erg tegenvallen.. Kan ook aan de auto liggen.

                                Ook een 1.7 gehad en daar idd de brandstofpomp kapot gehad. Voordeel van de 2.0 dtl is de distri ketting..

                                #17611177
                                CommoCruiser
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 March 2007

                                  origineel gepost door red astra

                                  weet wel dat ik sinds paar mnd nog maar +/- 360 km kan rijden met volle gastank +/- 48liter :thumbdown

                                  in het begin reed ik nog bijna 500km met volle gastank, maar nu is het drama…

                                  en mijn rijstijl is altijd netjes gem rij ik 120 km/u en ik rij als ik lelystad uit ben alleen maar snelweg richting me werk in woerden.

                                  gr. sjaak

                                  Misschien tijd om de gasinstallatie eens na te laten kijken.
                                  Mijn oude Astra reed op gegeven moment ook nog maar 270 km op één tank en hooguit 170 km/u, na revisie 350 km en 200 km/u op top. (34 ltr eff. tank)
                                  Revisie kost bij verdampere.nl +/- 150 euro (incl. onderhoudsbeurtje aan de rest van de installatie), maar hij zit in Helvoirt achter Den Bosch

                                  #17611178
                                  red astra
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    origineel gepost door turbootje
                                    hey sjaakie zit je asbak alweer vol kerel ?

                                    :D :D dik nee nog niet :jerry

                                    #17611179
                                    red astra
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      origineel gepost door wim-v6
                                      Ehh, is er niet wat mis met je autootje met dat verbruik??

                                      Komt ie goed op temperatuur, en kloppen de LPG waarden wel??

                                      Willem

                                      hij komt netjes op temperatuur, en of de lpg waarde kloppen weet ik zo net nog niet, zou hem dan moeten laten uitlezen bij de gas boer in houten.

                                      zal hun morgen wel ff bellen voor afspraak.

                                      gr. sjaak

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.