Dichtmaken barsten en gaten in benzinetanken?

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Dichtmaken barsten en gaten in benzinetanken?

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356533
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Heeft iemand goede ervaringen met het koud herstellen van stalen benzinetanken? Waar je aan goed spul kan geraken?

      Mijn oude Omega-A van ’90 ruikt weeral eens naar benzine. Geen kapot darmpje zoals vorige keren, nu is het de bak zelf. Mijn andere Omega-A van ’90 zijn dieselbak moet ook weer onderhanden genomen worden eer hij terug rijklaar is. Ik heb onder de vuiligheid, die bovenop de bak verzameld is over de jaren, een hoeveelheid ingeroeste  gaten gevonden alsof het een zeef is. Een losse bak die ik nog liggen heb, daar is de aansluiting van de vuldarm gedeeltelijk van afgebroken. Nog werk aan de winkel dus.

      De zijkant van deze dieselbak heb ik samen met mijn vader ooit dicht gekregen met hars.

      Nu zou ik toch eerder iets willen proberen zoals een power epoxy 2-componentenlijm of zoiets.

      Pattex heeft bvb.: Power Epoxy Super Mix Metal. (Dat heb ik hier liggen)

      Bison heeft bvb: Bison Kombi Metaal

       

      Permatex heeft heuse reparatie kits, maar ik weet niet of die verkrijgbaar zijn in de Benelux.

      Is er ergens een online-shop die deze spullen verkoopt?

      #18361850
      jethro
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 February 2008

        Solderen met TIN!! Koop of leen een goede soldeerbout, en gaat uwen gang. Tip: Koop of leen geen soldeerbout van een piraat, die er geheime zenders mee in elkaar flanst!! Met zo eentje ben je een week bezig!!    ;-)

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.