deurpaneel verwijderen astra G

Forumindex Forums Modellen Astra deurpaneel verwijderen astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17238345
    derartz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 January 2011

      hallo allen,

      ik heb nog een jbl composet liggen. Deze wil ik gaan plaatsen op de originele speakerplaatsen, maar voor het verwijderen vond ik maar 3 schroeven in de deurpanelen, namelijk aan de onderkant.

      Weet iemand waar de rest van de schroeven verstopt zitten? ik geloof niet dat het complete paneel alleen met schroeven aan de onderkant vast zit…
      ik moet trouwens ook nog 16.5 cm speakerringen hebben voor het plaatsten van andere speakers hoorde ik laatst, zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden met het vervangen van de standaard composet van opel?

      alvast bedankt

      #17886046
      Sjautz
        Lid sinds:
        19 October 2009

        het handvat in deur kan je de bovenkant losklikken..
        daarachter zitten nog 3 schroeven
        dan het hele paneel met een flinke ruk naar je toe trekken en dan daar boven toe optillen.

        #17886047
        jeroen88
          Lid sinds:
          10 August 2009

          ze zitten zeker met klipjes nog vast?

          en denk ook niet te hard trekken voor je stekkers van je ramen en spiegels enz.

          #17886045
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Een kleine How-To Astra G deurpaneel loshalen.

            1. Onderkant deur 3 torkx schroefjes los draaien
            2. Binnenkant handvat losklikken voorzichtig met schroevendraaier.
            3. Dan 3 trokx schroefjes los draaien.
            4. Openings hendel voorzichtig naar je toe draaien zodat je het staalkabeltje los krijgt.
            5. Kabel van Electrische ramen loskoppelen let op kabel is niet eg lang.
            6. Nu kun je voorzichtig de deurpaneel naar boven drukken. Let op bij de deurpin blijft
            de deurpaneel vaak vast zitten. Voorzichtig op dat punt mee helpen naar boven te drukken.

            Succes ermee.

            #17886048
            derartz
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 January 2011

              mooi om te weten.
              weet iemand of er ook een orignele filter zit tussen de woofer en tweeter van de standaard opel composet? zit deze gewoon achter het paneel ofzo? of gaat de luidsprekerkabel vanuit de radio eerst naar de woofer en dan pas naar de tweeter?

              #17886049
              NewB
                Lid sinds:
                27 November 2012

                hoe kan ik die van achter los maken. ik wil de boxen achter vervangen?!?!

                #17886050
                wa.ma
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 July 2012

                  Heb jouw 6 punten gelezen Dolby.
                  Maar met punt 6 heb ik altijd problemen! is er evt een tip om het paneel makkelijk omhoog te halen?
                  Bij mijn Astra zo hard omhoog getrokken dat het begon te kraken.
                  Toen maar omhoog gevouwen maar dat werkt echt slecht met speakers plaatsen :(
                  Als ze loskomen evt vet er tussen? voor bv de volgende keer.

                  Alvast bedankt

                  #17886051
                  HarrieAstra
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 October 2012

                    Waar zit jou probleem wa.ma?
                    Je moet die strip tussen de ruit en je deurkaart weghalen. Werkt allemaal veel makkelijker en dan kun je je deurkaart zo omhoog liften over je deurpin.

                    Let er wel op dat je de 5 ijzertjes niet verliest die tussen de deurkaart en de ruit zitten, onder de rubberen strip.

                    Monteren vind ik overigens ook niet echt fijn. Zeker niet als je ook nog eens die strip super strak terug wilt leggen!

                    Succes.

                    #17886052
                    wa.ma
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 July 2012

                      Dus als ik het goed begrijp blijft eerst de bekleding zitten en gaat de strip er tussen uit
                      en dan pas het paneel er af.

                      Heb hem een keer in zijn geheel eraf gehaald maar dat was een zeer zwaar klusje.

                      #17886053
                      HarrieAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 October 2012

                        Alle boutjes en schroefjes in je deurkaart los schroeven, rubberen strip bovenop eruit wippen, en je deurkaart is er zo af…
                        Zo spannend is het nou ook weer niet, maar je moet er wel even de tijd voor nemen en weten hoe het zit.

                        En het belangrijkste: onthoud hoe het zat, anders krijg je het nooit meer netjes terug.

                        #17886054
                        wa.ma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 July 2012

                          Heb laats in mijn oude astra een andere deur gezet heb het spul nog over.
                          Ga er even goed voor zitten .

                          Maar bedankt voor de tip en laat je weten hoe het is gegaan.
                          Prettig weekend! :D met zon en 20 graden :jerry

                          #17886055
                          darknight2003
                            Lid sinds:
                            25 July 2012

                            Je hoeft de strip er niet compleet af te halen, Bij het uiteinde een beetje omhoog wippen met een schroevendraaier, dan kan je hem er zo af pakken zonder enige kracht :). Heb het nu al zeker 20x gedaan in verband met lekkage bij mijn deurpaneel haha, Nu blijft het bij een enkele druppel dus kan er mee leven, maar het waren gewoon hele plassen :O.


                            @derartz
                            Origineel geen composet aanwezig.
                            Zit bij jbl standaard er wel bij neem ik aan? Het aansluiten is een fluitje van een cent:)

                            #17886056
                            HarrieAstra
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 October 2012

                              Darknight; als je die strip er niet compleet uitneemt, hoe wil je dan in vredesnaam je hele deurkaart eraf kunnen nemen? Heb het zo nog nooit gedaan, dus je tips zijn van harte welkom mocht dat gemakkelijker zijn :thumbup

                              #17886057
                              darknight2003
                                Lid sinds:
                                25 July 2012

                                Die strip neem ik er wel af, maar compleet met heel het paneel :). Ik wip hem een beetje los in de hoek en dan kan je hem er zo compleet af halen zonder al te veel moeite :)

                                #17886058
                                HarrieAstra
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  20 October 2012

                                  En wat is daar de meerwaarde van tov. strip eraf halen en dan pas de deurkaart? Los van elkaar is het imo. weer makkelijker te monteren?

                                  Of blijven die 5 ijzertjes op zijn plek zitten als je de strip er samen met de deurkaart afhaalt?

                                  #17886059
                                  Blue-Dragon
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 July 2006

                                    Ja die ijzertjes blijven dan op de plaats zitten.
                                    Weet niet of je ook aan de onderkant begint te trekken want het paneel zit ook nog vast met van
                                    die witte parachutjes onderkant en de 2 zijkanten.

                                    Vandaag heb ik ze nog eraf gehaald voor iemand om van die led logo,s te plaatsen :thumbup

                                    #17886060
                                    wa.ma
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 July 2012

                                      Ga binnen kort beginnen omde speakers voor en achter weer te plaatsen
                                      kan ik gelijk een en ander proberen.

                                      Maar had eerst vandaag de mistlampen er maar eens in gezet :D

                                      #17886061
                                      HarrieAstra
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 October 2012

                                        Gerrit, staat er dan een how-to ergens online op de manier die je zegt?
                                        Ik trek die strip er namelijk altijd af bij demontage en zit dan met montage te pielen met die 5 ijzertjes!!

                                        Jou manier klinkt gebruiksvriendelijker (en dus makkelijker)!

                                        #17886062
                                        Blue-Dragon
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          18 July 2006

                                          Heb hem even wat aangepast .

                                          Een kleine How-To Astra G deurpaneel loshalen

                                          1. Raam helemaal naar onderen zetten, onderkant deur 3 schroefjes los draaien
                                          2. Demonteer kapje aan de binnenkant waar de tweeter inzit.
                                          3. Binnenkant handvat voorzichtig met schroevendraaier los klikken, Kabel van Electrische ramen/ spiegel loskoppelen of raamslinger demonteren.
                                          3. Dan 4 schroefjes los draaien, daarna aan de onderkant beginnen te trekken want het paneel zit aan de onderkant en de zijkanten ook nog vast met van die witte parachutjes.
                                          4. Bij de deurpin zet je tussen beide strips vanaf de buitenzijde een schroevendraaier dan het uiteinde een beetje omhoog wippen, dan kan je strip incl paneel geleidelijk omhoog halen zonder die 5 ijzeren klemmetjes los te halen.
                                          5. Openings hendel voorzichtig naar je toe draaien zodat je het staalkabeltje los krijgt en je hebt de complete deurpaneel in je handen.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.