deurmotor CV vervangen

Forumindex Forums Modellen Tigra deurmotor CV vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17246340
    rowan013
      Lid sinds:
      2 February 2012

      Hallo, omdat mijn CV niet goed functioneerd op afstandsbediening aan de passagiers kant, wil ik graag het motortje vervangen. Zijn deze los te koop en hoe moet ik dit doen?
      Is dit moeilijk bij een Tigra, ik wil niks kapot maken :D Ik hoor het graag! Thnx

      Gr Rowan

      #17989970
      1985
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2006

        Voor zo ver ik weet zijn de motortjes/pompjes voor de CV (die in de deuren zitten) universeel (zitten ook in B-vectra’s G-astras – B-corsa’s etc)

        Zitten achter het deurpaneel. Hoe je het deur paneel moet verwijderen is via de zoek functie terug te vinden.

        Mijn tip: Haal eerst alles eens los, en kijk of er oxidatie in de stekkers zit van de CV in de deur zelf. Als dat zo iets: schoonmaken en met contact spray of klein beetje WD40. Goedkoop en het proberen waard ;)

        #17989969
        1985
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2006

          Op de sleutel werkt de CV wel altijd goed?

          Dan vraag ik me af of mijn bovenstaande post wel nut zal hebben en twijfel ik ook of het vervangen van het motortje in de deur wel de oplossing is :hmmz

          Ff afwachten of er mensen met goeden tips zijn hier op het forum ;)

          #17989968
          rowan013
            Lid sinds:
            2 February 2012

            Op de sleutel lijkt hij het beter te doen. Wanneer het slot “vast” zit stek ik de sleutel in het slot aan de passagiers kan en draai een paar keer open en dicht. De eerste 2 draaien komt hij langzaam op gang, de 3e keer hoor en voel je hem ineens een stuk beter sluiten, het lijkt wel of het motortje op gang moet komen ofzo..

            #17989967
            1985
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2006

              @rowan013 wrote:

              Op de sleutel lijkt hij het beter te doen. Wanneer het slot “vast” zit stek ik de sleutel in het slot aan de passagiers kan en draai een paar keer open en dicht. De eerste 2 draaien komt hij langzaam op gang, de 3e keer hoor en voel je hem ineens een stuk beter sluiten, het lijkt wel of het motortje op gang moet komen ofzo..

              vragen bij die bij een dealer wat zo’n ding kost. op de sloop een motortje halen is ook altijd maar afwachten of, en hoelang die het blijft doen ;)

              #17989971
              gertjuh1968
                Lid sinds:
                20 February 2011
                1985 wrote:
                Voor zo ver ik weet zijn de motortjes/pompjes voor de CV (die in de deuren zitten) universeel (zitten ook in B-vectra’s G-astras – B-corsa’s etc)

                klopt, die ik in mijn astra hebt gezet (toe ik hem nog had) kwam uit een omega.

                Gert

                #17989972
                rowan013
                  Lid sinds:
                  2 February 2012

                  Thanx voor de tips, ik ga er achteraan!

                  #17989966
                  2e-c14nz
                    Lid sinds:
                    5 June 2009

                    bij een autoshop betaal je tussen de 10-15€ voor een motortje. bij ons heb ik het ook een keer gehad, bleek het in de bedrading van het kastje naar de deur te zitten.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.