Demonteren versnellingspook Vectra C

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Demonteren versnellingspook Vectra C

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225408
    hansieboy
      Lid sinds:
      6 December 2007

      Hallo Opel vrienden,

      Ik heb sinds kort wat speling op de versnellingspook van mijn Vectra C GTS (Bouwjaar 2006). Weet iemand hoe je die pook kan terug goed vast zetten? Ik kan de knop licht indrukken. Ik kan wel de hoes van onderaan losmaken, maar bovenaan lukt het precies niet.
      Of heeft iemand een schema of foto hoe je dit doet.

      Bedankt alvast bij voorbaat.

      #17723209
      speaker
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 March 2007

        Wat voor pook heb je ?? een 5 of 6 versnellings ??

        ff een foto mss?

        #17723210
        GTS2.2DTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2006

          Je bedoelt vast en zeker de pook knop, die krengen gaan regelmatig een eigen leven leiden. Beste remedie is om er een flinke klap met je hand of rubber hamer op te geven. Dat was bij die van mij voldoende om vast te blijven zitten..

          #17723211
          hansieboy
            Lid sinds:
            6 December 2007

            Het betreft een zesversnellingsbak van opel vectra GTS (2006). Als je er een tik op heeft (met rubberhamer) zou dan dat plastiek dekseltje niet barsten???

            #17723212
            speaker
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 March 2007

              Dan heb je er vast zo eentje :

              Het plastic kapje kan je , met enige kracht , recht omhoog er af trekken ! Waarschijnlijk zit daar een moertje.
              Ik zou op deze knop geen tik met iets geven, want dan is ie echt wel stuk !

              #17723213
              GTS2.2DTI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                14 October 2006

                Zit geen schroefje onder is een soort van bajonet sluiting bij die krengen, daarom springen ze ook los zo nu en dan.

                Met een tikje bedoel ik ook een tikje en geen ferme knal met de rubber hamer. Ik heb hem zelf met mijn platte hand vast geslagen, wel een goede knal gegeven hoor. Bij zit hij nog steeds goed vast.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.