Ik heb sinds kort wat speling op de versnellingspook van mijn Vectra C GTS (Bouwjaar 2006). Weet iemand hoe je die pook kan terug goed vast zetten? Ik kan de knop licht indrukken. Ik kan wel de hoes van onderaan losmaken, maar bovenaan lukt het precies niet.
Of heeft iemand een schema of foto hoe je dit doet.
Je bedoelt vast en zeker de pook knop, die krengen gaan regelmatig een eigen leven leiden. Beste remedie is om er een flinke klap met je hand of rubber hamer op te geven. Dat was bij die van mij voldoende om vast te blijven zitten..
Het betreft een zesversnellingsbak van opel vectra GTS (2006). Als je er een tik op heeft (met rubberhamer) zou dan dat plastiek dekseltje niet barsten???
Het plastic kapje kan je , met enige kracht , recht omhoog er af trekken ! Waarschijnlijk zit daar een moertje.
Ik zou op deze knop geen tik met iets geven, want dan is ie echt wel stuk !
Zit geen schroefje onder is een soort van bajonet sluiting bij die krengen, daarom springen ze ook los zo nu en dan.
Met een tikje bedoel ik ook een tikje en geen ferme knal met de rubber hamer. Ik heb hem zelf met mijn platte hand vast geslagen, wel een goede knal gegeven hoor. Bij zit hij nog steeds goed vast.
Auteur
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.