Demonteren van de kachelmotor

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Demonteren van de kachelmotor

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244106
    walter82
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 January 2012

      Beste Opel liefhebbers,

      Ik ben bezig geweest om mijn kachelmotor eruit te halen omdat de blower niet meer werkt.
      Het gaat om een Vectra GTS 2.2 Elegance uit 2003.

      Ik heb al in het How to topic gelezen wat de problemen kunnen zijn
      (kachelmotor, kachelweerstand of voorregel module/fan regulator ) als de blower het niet meer doet. Bij mijn Vectra werkt de blower helemaal niet meer, dus op geen enkele stand.
      De kachel weerstand (onderop de kachelmotor ) heb ik eraf gehad en helemaal door gemeten. Als het goed is werkt de weerstand gewoon nog. Onder op de kachelmotor zitten 3 kleine schroefjes. Toen ik deze los draaide kwam er een straaltje water uit, dit is niet zoals het hoort :( .

      Het probleem is dat ik de kachelmotor wel los krijg maar niet eruit krijg, erg handig :???: .
      Ik denk zelf dat de kachelpijp (voor de voeten) in de weg zit, maar krijg deze niet los.
      Iemand tips?

      Het is nu erg koud zo zonder kachel.

      Groet,

      Walter

      #17958025
      vectra61
        Lid sinds:
        3 May 2011

        helemaal aan achterzijde schutbord zijde bijna tegen kachel huis zitten er nog een of twee schoefjes
        kijk ook naar afvoer onder pollerfilter zit verstopt daar door loopt er water via het filter naar binnen zo de kachelmotor en weerstand in

        #17958026
        walter82
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 January 2012

          Thanx voor je reactie. Alle schroefjes heb ik los gehad. De kachelmotor is helemaal los alleen krijg ik hem er niet tussen uit. Denk dat de verwarmingbuis in de weg zit.

          Oja, dat pollerfilter… Waar zit die afvoer precies? Kom je daarbij via de motorruimte of vanuit binnen de auto?

          #17958027
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Hoi, ja je dient dat luchtkanaal ook uit te bouwen. Om daar goed bij te kunnen moet je eerst de bijrijders voetvereding links uitbouwen. Dus de afdekplaat tegen de onderkant van de tunnel bak. In de buis zit 1 schroef, die er uit. Dan kun je de buis verwijderen.

            Groet Jraaf

            #17958028
            vectra61
              Lid sinds:
              3 May 2011

              pollerfilter zit rechter naast de ruiten wisserarm in het peravan( het plastic gedeelte onder de ruit )
              er zit een luikje bovenin het filter geheel onderin zie je de doorvoer naar beneden vol blad en troep even schoon maken probleem verholpen en elk naarjaar even na kijken weerstand bij dealer rond de drie honderd motor kleine vijf honderd succes
              vectra 61

              #17958029
              walter82
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 January 2012

                Allen,

                bedankt voor de reacties. Ik zal proberen om foto’s te maken als ik alles ga demonteren en monteren voor een eventuele how to…
                Ik heb contact gehad met de dealer en daar het artikelnummer opgevraagd van de kachel ventilatie motor. Bij de dealer is het artikerlnr.: 1845110 voor een model met automatische airco. € 370,50 ex. BTW
                Dan geef je dit door bij http://www.carparts.nl en dan krijg je direct het juiste artikel wat stukken goedkoper is en toch hetzelfde merk, € 127,88 inc. BTW.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.