Defekt Distributieriem

Forumindex Forums Modellen Grandland X Defekt Distributieriem

22 berichten aan het bekijken - 76 tot 97 (van in totaal 97)
  • Auteur
    Berichten
  • #18534978
    jopsa
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 May 2019

      Schipper 1 :   16.45u aangekomen bij de garage.  Enkel nog een bureaucraat aanwezig.  Verder overal afgesloten en donker.  Die werknemer stond te springen om naar huis te kunnen want ze sluiten om 17u.  De auto rijdt, garantie (wat me al heeel gelukkig stemde) en that’s it.   Uitleg ??  Ze hebben me in geen 3,5 jaar ooit uitleg kunnen of willen geven.  Ze zien deze wagen niet graag in hun garage verschijnen daar ze geen oplossingen kunnen bieden.  Ik zou ook schaamte voelen mocht ik in hun plaats zijn.  De uitleg deed ik in hun plaats op voorhand ; oliedruk verlies bij accelereren, ik wil nieuwe riem en al wat nodig is om weer te kunnen rijden.  Dat was het.  Resultaat ; nieuwe riem en de ramp rijdt weer.  De ramp kan weer 50000 km of vier jaar verder….. :wacko:

      Floki : ik heb hier een touw voor u liggen…

      Floki : ik las ook nog geen letter jammer genoeg.  Kan jij dat verklaren ?  Behalve wat ondeskundige uitleg door Opel waar ook de gerechtsexpert heel ontgoocheld in was.  Ik wacht na 3,5 jaar ( jij kan precies niet tellen, geen 2 jaar) op uitspraak.

      Floki :  hopelijk vond je Triëst nu al.  Misschien weet uw navigatie of uw hersenpan wel van de warmte….

      #18534989
      Floki
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 March 2022

        Kijk eens naar het bericht van 25-05 20.26 uur, ja idd. je bent behoorlijk verward bezig Jopsa. Dat Triëst bericht was niet van mij. Maar het maakt niets uit, je schrijft wel meer verwarrende dingen.

        #18535103
        jopsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 May 2019

          Tja, mocht uw maatstaf, een naamsverwisseling (jullie zijn toch één pot nat), ook de maatstaf van de medische wereld zijn dan was heel de wereld verward en zouden er instellingen tekort zijn om iedereen te interneren.  Maar, dan liep jij wel nog rond met uw vat vol onbegrip.

           

          Maar gaat het hier niet over OPELGRANDRAMPEN ?

          Dank weeral voor uw nuttige bijdage ivm de talloze problemen.

          Had je al oplossingen (behalve dumpen van deze handel ?) ?  Nogmaals, ook Opel zou uw kennis en technische deskundige ingrepen op prijs stellen.  Laat maar komen uw oplossingen, in plaats van ….. ohja, zoals uw boezemvriend het al mooi verwoordde : azijn te pissen .

          (hopelijk geen verwarring hier anders kan je naar een datum van een ander bericht verwijzen wat natuurlijk veel bijdraagt aan het oplossen van problemen.)   Verwarring troef gecreeerd wel door uw spitsbroeder, toen hij indertijd (toen het nog kon)  posts verwijderde en conversaties dan ook verward leken voor mensen die niet steeds volgden of later aansloten.

           

          #18535112
          Floki
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 March 2022

            Ik probeer in ieder geval mensen nog te adviseren zoals bijv. daags geleden de vraag over de ‘reismodus’.
            Als ik de door jou meer dan honderd (of zijn het inmiddels meer dan 200 ?) berichten bekijk dan vind ik nergens een bijdrage / antwoord waarmee mensen mogelijk geholpen kunnen worden. Alleen maar klagen / afgeven / afzetten tegen Opel.

            Als ik moderator was, dan had ik jou allang van het forum geknikkerd maar ja, ik ben helaas geen moderator.

            Heb je er enig idee van waarom Quandor niet meer reageert? Hij leest nog steeds alles mee. Dat heb ik uit zeer betrouwbare bron (eerste hand) vernomen.

            #18535124
            Schipper1
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 February 2023

              Mee eens Floki!

              Dat dus, je laat je afschepen en uit je frustratie hier. Heb je die Opel monteur ook al een bijnaam gegeven?Screenshot_20230612_085025_Maps

              #18535147
              jopsa
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 May 2019

                De monteur ? Waarom zou ik ?

                Die mens begrijpt de situatie.  Hij zei zelf bij het begin van de malaise al, heel stil weliswaar, dat ik gelijk heb wat betreft deze wagen.

                Hij kan er ook niks aan doen dat Opel brol verkoopt…  alleen mag hij het niet luidop zeggen.

                Enkel opel en zaakvoerders / dealers zijn blijkbaar blind en doof.

                #18535158
                jopsa
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 May 2019

                  Floki, mocht jij moderator zijn dan zaten jullie hier nog met een handjevol deelnemers die deze ramp promoten. Ocharme potentiële kopers.

                   

                  Mocht opel het correct oplossen dan zou ik heeeel veeeel lof zwaaien en dan zou je waarschijnlijk ook weer wel commentaar hebben

                  #18535238
                  jopsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 May 2019

                    schoonbroer zijn grandrampje al 2 weekjes kwijt.  zijn riempje moest ook vervangen worden (elke acceleratie viel hij stil) maar hadden maar na 2 weken de tijd daarvoor blijkbaar.  Laatste zaterdag mocht hij langs gaan om de wagen op te halen….  Hij trok naar de garage (rit van 35 min) met zijn te betalen vervangwagentje.  Bleek dat de enige aanwezige (een verkoper) zijn wagen niet terug vond.  Na wat telefoontjes werd de melding gedaan dat de motor kapot is en er een nieuwe in moet….. Eigenaardig dat daar niet ozer gecommuniceerd wordt.  Dus, hij weer terug (rit van 35 min) met zijn vervang corsaatje (goeie wagen blijkbaar).  Hoe is het nu mogelijk dat niemand laat weten dat een motor kapot is, ze geen vervangstukken hebben en de auto ergens “opslaan” in afwachting tot er een motor binnenkomt…. zonder de eigenaar te contacteren.  Iemand een antwoord hierop ?

                    Speciaal te noemen dat die dealer ondertussen de overstap maakte naatr NISSAN en daar enkel nog reclame  (borden,vlaggen…) van Nissan te bespeuren valt.   Je moet echter wel ter vervanging van de riem van de grandramp naar deze Nissan-garage.

                    #18536093
                    jopsa
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 May 2019
                      #18536115
                      jopsa
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 May 2019
                        #18536124
                        jopsa
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 May 2019
                          #18536298
                          Floki
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 March 2022

                            @Jopsa,

                            ik heb slecht nieuws voor je: van het clubje (10+ forumleden) hebben er 9 besloten niet meer op jouw negatieve postings te reageren. Je kunt dus net zoveel negatief geladen Youtubefilmpjes, autofora pagina’s, gebruikerspagina’s etc. etc. posten, er wordt door een stuk of 10 mensen niet meer gereageerd. Zodoende kun je dus ook niet elke keer weer een bericht terugposten als er wél op werd gereageerd waarin je dan wéér je ongelofelijke frustatie in kwijt kunt.

                            #18548455
                            lonius41
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              20 April 2017

                              Ik ben in het bezit van een Opel Grandland met een kmstand van 30.000.

                              Ik heb nu al het advies gekregen oim de distributioeriem te vervangen.

                              Ik vind dit nogal snel.

                              Zijn er misschien meer Opel rijders die hier last van hebben ;-)

                              #18548456
                              Floki
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 March 2022

                                Ja, tienduizenden (Opel, Peugeot, samengevat : een bepaalde Stellantis motor bevattende auto) Kijk even op het grote / boze WWW -> Google.

                                #18548459
                                jopsa
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 May 2019

                                  ;-)

                                  #18548569
                                  Angela Versendaal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    22 November 2023

                                    Ik heb een Opel Crossland van 2021 met 40000km op de teller.

                                    Mijn distributieriem vertoond nu al dwarsscheurtjes alleen is het volgens Opel niet nodig om te vervangen!

                                    Ben nog bij 2 onafhankelijke dealers geweest en deze zeggen meteen vervangen kan breken.

                                    Maar dit hoort onder garantie te vallen, is niet normaal zo snel al.

                                    Weet iemand of er misschien ergens een groep is waar je bij kunt aansluiten voor alle gedupeerden met een 1.2 Puretech motor?

                                    Distributieriem3

                                    #18548603
                                    jopsa
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 May 2019

                                      mooie duidelijke foto.

                                      ik volg de twee onafhankelijke garagehouders.

                                      Bestaat er iets zoals “rechtsbijstand” in Nederland ?   Dan kunnen die oordelen en de dealer / opel aanschrijven en eventueel en rechtszaakje opstarten of een directe oplossing eisen onder garantie..  Enkel hoop ik dat dat rechtszaakje sneller verloopt dan in België.

                                      Ik vermoed dat u met 40.000 km wel de recordhoudster wordt.  Hier was het 56.000 km en gas geven werd onmogelijk, oliedrukverlies.  Familielid ongeveer 60.000 km dacht ik en een volledig nieuwe motor daar OPEL ook uitstelde.

                                       

                                      #18548651
                                      lonius41
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        20 April 2017

                                        Helaas heb ik mijn riem moeten vervangen met 31000 km. Maar dat is door de garage prima opgelost. Bij mijn onderhoudsbeurt werd de riem vervangen. Daar waren voor mij geen kosten aan verbonden. Sterker nog: ik kreeg gratsi vervangend vervoer. Complimenten voor mijn dealer. :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:

                                        #18548654
                                        lonius41
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          20 April 2017

                                          Bij mij met 31000 riem vervangen. Geen enkel probleem, alles snel en vakkundig door de dealer opgelost.

                                          #18548657
                                          XanderV1
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            26 April 2023

                                            Wow bizar, die riem moet echt vervangen worden! Kassa is bezig geweest maar Stellantis geeft een walgelijke houding!

                                            kijk dit interview maar…..

                                            #18548658
                                            lonius41
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              20 April 2017

                                              Bij mij was de km stand 31000 :yahoo: :yahoo:

                                              #18548663
                                              jopsa
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 May 2019

                                                je krijgt voorlopig de gouden medaille.  Voorlopig want misschien doet nog ergens een riempje “beter ” (slechter dus)

                                              22 berichten aan het bekijken - 76 tot 97 (van in totaal 97)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.