defecte richtingaanwijzer Movano 2012

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) defecte richtingaanwijzer Movano 2012

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #18401587
    John Hoogendoorn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 December 2020

      Goedemiddag,

      Graag zou ik wat advies willen hebben over het volgende probleem. Wat betreft de richtingaanwijzers van mijn Movano is het volgende het geval:

      -rechts werkt prima

      -links relais klikt één keer, vervolgens stil

      -lichten links knipperen dan ook niet.

      -bij inschakelen alarmlichten doet links het ook niet

      -bij gebruik afstandsbediening doet alleen linksachter het niet…

      -Is dit het relais, de stuurschakelaar, defect lampje, iets anders?

      Kan er iemand advies geven? :dank-u:

       

       

      #18401629
      Koffie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        25 November 2019

        Je zou eens kijken of het probleem naar rechts verhuist als je de relais links en rechts verwisselt.
        Lampjes kan je controleren met een multimeter of door er 12 V op te zetten.

        #18403090
        John Hoogendoorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 December 2020

          Beste,

          Alle (zichtbare) relais omgewisseld en effect gecontroleerd, geen resultaat.

          Blijkt achter de relais/zekeringen een stekker te zitten. Bij het loshalen doen de ri aanwijzers het allemaal niet meer. Kennelijk zit daar ook het relais? Bij Opeldealer is getracht een ‘diagnose’te stellen. 3 uur en 350 euro armer geen resultaat. Massaprobleem, mogelijk in de kabelboom.

          Deze nu :help: :help: :help: :help: zoveel mogelijk blootgelegd en bedrading gecontroleerd, nog geen resultaat.

          Hoor nu iets over een regelunit welke mogelijk defect is. Deze moet dan vervangen en opnieuw ingeregeld moeten worden. Klinkt erg prijzig…

          Kom ik nu wel dichter bij de oorzaak?:help:  gr. John

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.