Defecte rechterachterdeur Zafira 1.8 1999

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Defecte rechterachterdeur Zafira 1.8 1999

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244111
    henkvdalfsen
      Lid sinds:
      8 January 2012

      Hallo allemaal,

      Via een collega werd ik op deze site geattendeerd en die had er goede ervaringen mee.

      Mijn naam is Henk v Dalfsen en ik rijd sinds enkele jaren Opel. Ik heb nu een Zafira 1.8 benzine van 1999 (A).

      Sinds enkele dagen krijg ik de rechterachterdeur niet meer open. De cv van de deur is 6mnd terug ermee opgehouden. Bij de rest van de deuren doet hij het nog wel.
      We hebben in de tussen tijd de deur altijd gewoon met de hand dichtgedaan.

      Hoe kan ik de deur weer open krijgen, kan ik dit zelf? En wat kan de oorzaak van het probleem zijn? Ik heb 4 kinderen en wil het zo snel mogelijk oplossen. Ik vind het onverantwoord om zo te rijden!

      Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

      Groet,

      Henk van Dalfsen

      #17958084
      Astraman
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 July 2004

        Het ligt er maar net aan wat het probleem precies is of je dit wel of niet zelf kan. Ik vermoed dat de deur in safe lock blijft hangen. Dan gaat ie niet open ongeacht of je het pinnetje naar boven trekt of niet. Ik zou de oorzaak hiervan zoeken in een de CV installatie of in de de draad van de CV naar de deur. Die module zit bij een Astra G, linksvoor achter het paneeltje waar ook de motorkapontgrendeling zit. Denk dat (zafira is technisch redelijk gelijk) die daar ook zit. Kijk even de stekkerverbindingen na, mischien zit er een los. Je kan kijken of je het deurpanneel los kan halen van binnenuit en dan evt de draden nameten of er niet een gebroken tussen zit.

        #17958085
        syl-astra
          Lid sinds:
          3 October 2007

          bij de zafira komt het nog wel eens voor dat er draadbruek onstaat in de doorvoer van de auto naar de deur
          ik weet niet of je er bij kunt al je de voorste deur los doet maar wie weet kun je dan bij de rubber doorvoer waar de kabels zitten naar je achter deur
          denk dat daar dan de breuk zit in je kabels
          kijk daar maar eens

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.