de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit

Forumindex Forums Modellen Calibra de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274313
    anoniem
      Lid sinds:
      30 June 2004

      van mijn zes bak (220.000 km) wil hij soms helemaal niet in zijn achteruit, je moet soms zelfs een eindje vooruit rijden en dan weer proberen maar dat kan natuurlijk niet overal. als de motor uit staat wil hij dan ook niet in de achteruit, de eerste versnelling wil soms ook niet, of je moet hem echt vanuit de tweede er in rammen. De tandwielen kraken ook niet zoals soms bij oudere bakken, je krijgt hem er gewoon niet in, als je de auto uit laat rollen zou je in principe zonder koppeling kunnen schakelen als de tandwielen maar de zelfde omtreksnelheid hebben, maar ook dit wil dan niet.

      nu hoorde ik van Hennie Boomkamp dat het aan het schakelmechanisme kan liggen wat op het schutbord gemonteerd zit, de draaipunten vertonen te veel speling waardoor de stand van de hevel in de bak niet goed zou staan.
      je zou dan een kunstof lager busje moeten vervangen, waarschijnlijk zoiets als in de onderstaande link
      http://www.fsrs-opelwebshop.nl/reparatieset-voor-schakelmechaniek-opel-astra-f-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
      nu weet ik niet of alle Calibra’s het zelfde mechanisme hebben

      heeft iemand hier ervaring mee?

      #18302496
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        bak type heb je??
        is je bak een f28??

        je hebt idd die 2 busjes..
        of als je wat verder wilt gaan een complete revisie kit
        http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=650011&hid=560&lhid=&lvid=&mid=86″ onclick=”window.open(this.href);return false;

        het mechanisme is in alle calibra`s zover ik kan vinden gelijk…

        #18302497
        anoniem
          Lid sinds:
          30 June 2004

          het is een Calibra Turbo en die heeft volgens mij een F28 bak

          #18302498
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ik zag trouwens dat er ook 5 bakken zijn geweest met de achteruit aan de rechter kant, misschien voor Vauxhall?

            http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/315/464/4610,4609/” onclick=”window.open(this.href);return false;

            #18302499
            2slow
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 October 2006

              Voor een V6 dacht ik. Die heeft hem geloof ik ook achter de 5. Mn Zafira OPC heeft het in ieder geval achter de 5.

              #18302500
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                De F23 bakken hebben hem allemaal onder de 5 zitten.

                #18302501
                Oenatje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  f25 ook

                  #18302502
                  anoniem
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    oké, weer wat geleerd

                    wat mijn schakelprobleem betreft, ik heb een revisie set bij M-tech besteld en hou jullie op de hoogte hoe het af loopt

                    #18302503
                    Maurice89
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 October 2009

                      Ik hou dit in de gaten ik had dit probleem ook met de auto die ik had gekocht voor de 6 bak :jerry

                      #18302504
                      jethro
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 February 2008

                        Die CALLI TURBO die ik in het verleden had dat alleen met de achteruit versnelling.
                        Heb dat nooit opgelost omdat er mee te leven viel, plus dat ik er een goed bod op kreeg en daar ging ze. ;)
                        Was toen net 3 jaar jong met 100.000 + kilometers.

                        #18302505
                        anoniem
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          knap lastig dat hij niet in de achteruit wil maar we zullen zien, er zit nu ook speling op de pook dus zal nooit minder worden, bij mijn D Kadett heb ik de stang die naar de bak ging eens losgedraaid en moest ergens een boortje in de bak steken en kon de versnellingspook op de merktekens op afstellen, probleem was toen dat hij soms niet in zijn 5 wilde

                          #18302506
                          anoniem
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            hij wilde nu helemaal niet meer achteruit, ook niet als de motor uit was, vanmiddag de bestelde onderdelen er op gezet en hij schakelt weer als nieuw en nagenoeg geen speling meer op de pook @bart-gsi bedankt voor de tip :thumbup

                            #18302507
                            bart-gsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 July 2012

                              graag gedaan

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.