Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › de versnellingsbak wil slecht in zijn 1 en achteruit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 november 2015 om 21:46 #17274313
van mijn zes bak (220.000 km) wil hij soms helemaal niet in zijn achteruit, je moet soms zelfs een eindje vooruit rijden en dan weer proberen maar dat kan natuurlijk niet overal. als de motor uit staat wil hij dan ook niet in de achteruit, de eerste versnelling wil soms ook niet, of je moet hem echt vanuit de tweede er in rammen. De tandwielen kraken ook niet zoals soms bij oudere bakken, je krijgt hem er gewoon niet in, als je de auto uit laat rollen zou je in principe zonder koppeling kunnen schakelen als de tandwielen maar de zelfde omtreksnelheid hebben, maar ook dit wil dan niet.
nu hoorde ik van Hennie Boomkamp dat het aan het schakelmechanisme kan liggen wat op het schutbord gemonteerd zit, de draaipunten vertonen te veel speling waardoor de stand van de hevel in de bak niet goed zou staan.
je zou dan een kunstof lager busje moeten vervangen, waarschijnlijk zoiets als in de onderstaande link
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/reparatieset-voor-schakelmechaniek-opel-astra-f-c.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
nu weet ik niet of alle Calibra’s het zelfde mechanisme hebbenheeft iemand hier ervaring mee?
24 november 2015 om 22:49 #18302496bak type heb je??
is je bak een f28??je hebt idd die 2 busjes..
of als je wat verder wilt gaan een complete revisie kit
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=650011&hid=560&lhid=&lvid=&mid=86″ onclick=”window.open(this.href);return false;het mechanisme is in alle calibra`s zover ik kan vinden gelijk…
25 november 2015 om 08:32 #18302497het is een Calibra Turbo en die heeft volgens mij een F28 bak
25 november 2015 om 21:29 #18302498ik zag trouwens dat er ook 5 bakken zijn geweest met de achteruit aan de rechter kant, misschien voor Vauxhall?
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/11/315/464/4610,4609/” onclick=”window.open(this.href);return false;
25 november 2015 om 21:31 #18302499Voor een V6 dacht ik. Die heeft hem geloof ik ook achter de 5. Mn Zafira OPC heeft het in ieder geval achter de 5.
25 november 2015 om 21:53 #18302500De F23 bakken hebben hem allemaal onder de 5 zitten.
26 november 2015 om 08:23 #18302501f25 ook
26 november 2015 om 08:29 #18302502oké, weer wat geleerd
wat mijn schakelprobleem betreft, ik heb een revisie set bij M-tech besteld en hou jullie op de hoogte hoe het af loopt
26 november 2015 om 14:46 #18302503Ik hou dit in de gaten ik had dit probleem ook met de auto die ik had gekocht voor de 6 bak :jerry
26 november 2015 om 15:44 #18302504Die CALLI TURBO die ik in het verleden had dat alleen met de achteruit versnelling.
Heb dat nooit opgelost omdat er mee te leven viel, plus dat ik er een goed bod op kreeg en daar ging ze. ;)
Was toen net 3 jaar jong met 100.000 + kilometers.26 november 2015 om 17:58 #18302505knap lastig dat hij niet in de achteruit wil maar we zullen zien, er zit nu ook speling op de pook dus zal nooit minder worden, bij mijn D Kadett heb ik de stang die naar de bak ging eens losgedraaid en moest ergens een boortje in de bak steken en kon de versnellingspook op de merktekens op afstellen, probleem was toen dat hij soms niet in zijn 5 wilde
28 november 2015 om 22:23 #18302506hij wilde nu helemaal niet meer achteruit, ook niet als de motor uit was, vanmiddag de bestelde onderdelen er op gezet en hij schakelt weer als nieuw en nagenoeg geen speling meer op de pook @bart-gsi bedankt voor de tip :thumbup
28 november 2015 om 23:00 #18302507graag gedaan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.