De SOS-knop van OnStar

Forumindex Forums Modellen Astra De SOS-knop van OnStar

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #18347705
    Vierwieler
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 February 2017

      Het SOS-knopje in mijn Astra K. Ik kijk er (bijna) elke dag naar en brand van verlangen om er een keer op te drukken :-) Maar wanneer mag je nu op die knop drukken? En wanneer niet? Waar ligt de grens? Ik moet binnenkort beslissen of ik het OnStar abonnement verleng en wilde dit graag weten. Op de website van OnStar wordt er al een hoop duidelijk. Als je auto in puin ligt, druk dan gerust op die knop. Of als jezelf gewond bent, of iemand anders, dan ook. Maar er zijn ook situaties waarin het mij minder duidelijk was. Die situaties heb ik voorgelegd aan de klantenservice van Opel Nederland en ik heb daar snel en goed antwoord op gekregen.

      Situatie 1. Stel mijn dochter heeft de auto mee. Het is midden in de nacht en ze wordt achterna gezeten door een auto met rare types met misschien wel verkeerde bedoelingen. Ze voelt zich hartstikke onveilig. Maar de Opel ligt niet in puin en er is niemand gewond. Mag ze op de SOS-knop duwen? Ja dat mag! Dit hoort bij de service van OnStar. De OnStar-medewerker staat haar te woord en zal indien nodig hulpverlening (112) inschakelen. Hij kan zelfs meerdere lijnen (politie, ambulance etc) tegelijk open hebben, om de afstemming zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Voor mijn dochter is dit handiger dan wanneer ze haar mobiel uit haar tas had moeten pakken, van de schermbeveiliging afhalen, 112 bellen, locatie doorgeven. Vooral dat laatste is erg lastig als het donker is, zeker als je in paniek bent en eigenlijk beide handen aan het stuur moet houden.
      Situatie 2. Stel je bent getuige van een doorrijden-na-aanrijding of je ziet een paar bankovervallers op de vlucht rijden. Mag je op de SOS-knop duwen? Ja dat mag. Ook dit hoort bij de service van OnStar.

      Ik schrijf dit niet om reclame voor OnStar te maken, maar ik denk dat ik mijn OnStar-abonnement wel ga verlengen, met name voor als de eerste situatie zich voordoet.

      #18347930
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Naar mijn idee mag je deze SOS dienst (niet alleen bij onstar maar bij elke fabrikant die een dergelijk pakket aanbied) gebruiken op het moment dat je anders, zonder de sos knop, 112 zou bellen. M.a.w. Als je een ongeluk ziet gebeuren of je wordt achtervolgt of er is een gevaarlijke situatie op de snelweg mag je die knop indrukken.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.