De GLX Buitenkant

Forumindex Forums Modellen Grandland X De GLX Buitenkant

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Anoniem

[quote quote=18358862] @hans: Hoe maak jij je velgen schoon? Met de spons of op een andere manier? Afgelopen weekend de auto gewassen en ik moet zeggen, die velgen dat kost wel wat tijd… (plus het feit dat je een trapje nodig hebt om bij het dak te komen…) Heb daarna ook een velgenborstel bij de Lidl gekocht, nog niet geprobeerd.[/quote]

Mark, zelfs door een goede wasstraat krijg ik de velgen niet schoon. Daarvoor staan de spaken te dicht op elkaar. ik doe meestal na de wasstraat (of ervoor) de velgen op een krukje (want ik kan niet lang krom, of op mijn hurken zitten) met een emmer sop en een gewoon aanrechtsponsje, velg voor velg schoonmaken. Vooraf spuit ik dan de velg even in met velgenreiniger. Na een minuut de velg soppen. En als de velgen en banden droog zijn, spuit ik de banden in met siliconespray, of met Tire-shine . Soms doe ik ook de velgen even in de was zetten en spuit ze in met Speed wax . En de bumper en andere kunststofdelen met Bumper shine. Zo,n spuitbus kost bijna geen drol,(alles van Action) maar achteraf ziet alles er weer netjes uit. Dat is het nadeel van multispaaksvelgen. Maar ik vind ze wel chique en heb het er wel voor over zo elke 2-3 weken.

(Ik ben 1.90 en heb geen dakrails, dus ik kan er nét bij om het hele dak te wassen. Maar ik rij liever ff door de wasstraat ;-) )

Mark van Veluw
      Deelnemer

Ok, thnx. Ben je niet bang dat die velgenreiniger te agressief is voor je wielen? Haal je dat ook bij Action?

Ook ik doe mn wielen met een krukje erbij hoor, en ik ben pas 46… Ik wist vantevoren al dat het een crime zou worden met het schoonhouden van de wielen, maar ik vind ze wel het mooiste, ik ben niet zo van blank alu met zwart… Komend weekend eens kijken hoe het gaat met de velgenborstel.

Anoniem

[quote quote=18358867]Ok, thnx. Ben je niet bang dat die velgenreiniger te agressief is voor je wielen? Haal je dat ook bij Action? Ook ik doe mn wielen met een krukje erbij hoor, en ik ben pas 46… Ik wist vantevoren al dat het een crime zou worden met het schoonhouden van de wielen, maar ik vind ze wel het mooiste, ik ben niet zo van blank alu met zwart… Komend weekend eens kijken hoe het gaat met de velgenborstel.[/quote]

De velgenreiniger niet te lang laten inwerken, dus niet alle velgen eerst inspuiten en daarna gaan wassen. En als je daarna met warm sop, de velg goed schoonmaakt, (dus velg voor velg) is er niks aan de hand. Sommige velgenreinigers schijnen erg agressief te zijn. Maar als je ze stuk voor stuk inspuit en wast, is er niks aan de hand. Een ander nadeel is, als je weer door de regen rijd, is al het resultaat van poetsen weer snel verdwenen, behalve dan de was op de velgen.

Ook schijnt een ontvetter ( Dasty)van Wibra goed te werken voor de velgen, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.(al heb ik dat wel in huis )

joepke-m
          Deelnemer

De smalle opening tussen de spaken van jullie velgen was voor mij een van de redenen om die velgen niet te kiezen. De mijne zijn echt makkelijk schoon te houden. Bovendien verbloemt de zwarte lak een hoop (remstof etc)  :applause02:

55964D60-9F87-45ED-A393-24C437CD1490

Anoniem

[quote quote=18358873]De smalle opening tussen de spaken van jullie velgen was voor mij een van de redenen om die velgen niet te kiezen. De mijne zijn echt makkelijk schoon te houden. Bovendien verbloemt de zwarte lak een hoop (remstof etc) :applause02: [/quote]

Ja Joep, daar heb je gelijk. Zwarte lak verbloemt zeker de remstof. Want dat loopt zeker op de voorwielen nogal aan. Ik had het liefst de 19″gehad. Maar dat werd me afgeraden vanwege hogere BPM en inleveren van wat rijcomfort. Maar jouw Michelins glanzen ook mooi. Spuit jij ze ook ergens mee in? Of is dit nog het nieuw na de aflevering?

joepke-m
              Deelnemer

De foto is gemaakt kort na de aflevering, dus ja. Geen idee waar ze dat mee doen, schoenpoets vroeger, maar nu nog?

mmarkvoort
                Deelnemer

Ik heb de standaard 17 inch Business Edition velgen.

Ook super makkelijk schoon te maken. Eerst sprayen met velgenreiniger en dan veeg je ze zo schoon.

Maar de multispaaks zijn wel mooier  ;-)

Anoniem

[quote quote=18358876]Ik heb de standaard 17 inch Business Edition velgen. Ook super makkelijk schoon te maken. Eerst sprayen met velgenreiniger en dan veeg je ze zo schoon. Maar de multispaaks zijn wel mooier ;-)[/quote]

(alle schoonmaak producten bij Action)

Anoniem

[quote quote=18358875]De foto is gemaakt kort na de aflevering, dus ja. Geen idee waar ze dat mee doen, schoenpoets vroeger, maar nu nog?[/quote]

@ Joep, denk je écht dat ze in 2018 nog met schoensmeer werken in een garage? Dat was in de jaren 1970. Daarna kreeg je het befaamde bandenzwart. Maar dat was zo dun als water, en kleefde zo aan je velgen.(ik heb nog zo,n potje staan van Valma)Dus dubbel werk. Nu doen ze alles met siliconenspray of aparte bandenspray, zoals ik hierboven heb afgebeeld. Helaas als je een poosje door de regen rijd, zie je er niks meer van. Wel is het me opgevallen, als je band schoon en droog is, en je spuit hem in met spray, en je wacht tot het droog is, en dan nog 1 of 2x herhalen, dan blijft de glans wat langer zichtbaar.

joepke-m
                      Deelnemer

Ik zei dat ik geen idee had hoe ze dat nu doen en dat vroeger schoenpoets werd gebruikt. Nee, nu vast niet meer…

Ik ben er ook nooit mee bezig geweest, met poetsen enzo. Ik haal m af en toe door de wasstraat en dat is het wel. Rijden is veel leuker :-)

Bedankt voor de les in onderhoud

Mark van Veluw
                        Deelnemer

Bedankt Hans, voor de foto. Volgende keer bij Action maar eens kijken.

Mark van Veluw
                          Deelnemer

Hans!
                            Waar heb je de foto gelaten van de reinigings producten?

Ben je echt zo boos dat je de foto hebt verwijdert?

SjPas84
                            Deelnemer

Gewoon bij de action kijken! Meerdere artikelen op het gebied van auto onderhoud en schoonmaken… Kan bijna niet missen!

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.