De GLX Buitenkant

Forumindex Forums Modellen Grandland X De GLX Buitenkant

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
  • Auteur
    Berichten
  • #18358799
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      @mmarkvoort en @hans we hebben toch geen Golfje en een pet achterste voren op ??

      Automaat wordt beter, nukken wordt steeds minder, nieuwe MB vito deed zelfde in begin waar ik onlangs inreed.

      Verbruik blijft hoog, ritje zeeland 200km heen en weer kwam niet onder de 6.9L

      rijdt 90% cruisecontrol, mijn Astra 1.4 120pk was het verbruik 1 op 15 en zelfs 1 op 18 naar Frankrijk, boordcomputer grandland geeft 6,0 en lager aan veel, maar gemiddeld nu nog niet beter dan 6,7 Rijdt echt rustig met auto, vindt het ook meer een cruiser dan scheurbak.

      #18358800
      Hans GLX
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 May 2018

        [quote quote=18358799] @mmarkvoort en @hans we hebben toch geen Golfje en een pet achterste voren op ?? Automaat wordt beter, nukken wordt steeds minder, nieuwe MB vito deed zelfde in begin waar ik onlangs inreed. Verbruik blijft hoog, ritje zeeland 200km heen en weer kwam niet onder de 6.9L rijdt 90% cruisecontrol, mijn Astra 1.4 120pk was het verbruik 1 op 15 en zelfs 1 op 18 naar Frankrijk, boordcomputer grandland geeft 6,0 en lager aan veel, maar gemiddeld nu nog niet beter dan 6,7 Rijdt echt rustig met auto, vindt het ook meer een cruiser dan scheurbak.[/quote]

        Nee met 64 jr geen pet achterstevoren. Eigenlijk nooit zo,n type geweest. (hoort bij een bepaald slag volk) Mijn verbruik ligt rond de 1:16,5 dus is al beter geworden. Computer geeft 6,4L aan. Ik houd bij elke tankbeurt het verbruik bij. De computer is met een volle tank zeer optimistisch. Ik heb 200 km gereden met deze tank, en ik zou er nu nog 700km mee kunnen rijden????(dat geeft hij aan..) Maar naar mate de tank over de helft leeg gereden is, word de berekening van de computer al wat realistischer. Toch vind ik het verbruik van een keer 1:16,9 niet slecht voor een automaat en 1300kg, toch?

        #18358801
        joepke-m
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 July 2006

          Laat ik nu denken dat dit topic over de buitenkant gaat

          #18358804
          Mark van Veluw
          Deelnemer
            Lid sinds:
            24 January 2018

            @joepke:

            Laat ik nu denken dat Hans afscheid had genomen?

            #18358807
            Mark van Veluw
            Deelnemer
              Lid sinds:
              24 January 2018

              [quote quote=18358764]

              Ps. mis jij Hans ook zo ? B-)

              Nou vooruit dan, om je een plezier te doen. Als je je ergert omdat er Turbo of Grandland X op de achterklep staat, en je twijfelt hoe het Opel logo op de achterklep vastzit, waarom koop je dan in vredesnaam een Opel??? Sommigen hier vinden het schijnbaar spannend dat anderen moeten raden om wat voor auto het hier dan eigenlijk gaat? Als je zo hoort redeneren, word het toch écht tijd om je zakdoek te pakken? Denken we nu écht dat het spannend is voor buitenstaanders, wat voor auto hier dan wel voorbij rijd zonder enig herkenningsteken?? Tjonge, je broek zakt er toch van af?? :rolling: [/quote]

              Hans Hans Hans, leven en laten leven, het wil er écht niet in hé?

              Ik snap dat jij alles aan je auto doet voor de buitenwereld, althans, dat doe je voorkomen met je posts. Heb je er wel eens aan gedacht dat mensen bijvoorbeeld de logo’s en type aanduidingen weghalen omdat ze het ZELF mooier vinden? Zoals ikzelf ook? Het zal mij m’n R33T roesten wat buurman Hans er van vindt, als ik het niet mooi vind, dan haal ik het eraf. Waarom dan de keuze voor Opel? Omdat IK het een mooie auto vind, niet omdat een ander dat vindt.

              Waarom zet jij TURBO op de achterkant van je Micra? Koop dan een auto mét turbo, beetje zielig nietwaar? Echt om je zakdoek erbij te pakken zo triest dat mensen turbo op hun auto plakken!

              Dag Hans, tot de volgende keer?

               

              P.s. Ik heb vandaag de onzin aanduidingen van de achterkant van mijn GLX gehaald, VEEEEEEEEEEEL mooier zo!  :yahoo:

              #18358808
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Laat ik nu denken dat verbruik samenhangt met aërodynamica/buitenkant  ?  :scratch:

                #18358809
                Mark van Veluw
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 January 2018

                  @Grandsteef:

                  Is jouw avatar ook jouw auto? Heb jij dan andere velgen als optie genomen? Ik heb de 18″ multispaaks eronder, niets gewijzigd aan de standaard configuratie Innovation met Innovation Plus pakket.

                   

                  P.s. Mijn avatar is NIET mijn auto, voor de duidelijkheid.

                  #18358810
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    B34EADAF-366D-4779-B53E-4EB873DEDFFC

                    Inderdaad mijn auto, ik vindt combi zwart en met deze velgen super, 19inch kom ik de wijk en meest afgelegde route niet fatsoenlijk over.

                    #18358811
                    joepke-m
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 July 2006

                      [quote quote=18358808]Laat ik nu denken dat verbruik samenhangt met aërodynamica/buitenkant ? :scratch:[/quote]

                      Zo kun je het ook zien, als je ruimdenkend bent. Maar verbruik hangt volgens mij meer af van de rechtervoet :yes:   :smiley-car:

                      #18358812
                      joepke-m
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 July 2006

                        [quote quote=18358810]B34EADAF-366D-4779-B53E-4EB873DEDFFC Inderdaad mijn auto, ik vindt combi zwart en met deze velgen super, 19inch kom ik de wijk en meest afgelegde route niet fatsoenlijk over.[/quote]

                        Mooie velgen, ik heb dezelfde, ook BiColor zwart 18”

                        #18358813
                        joepke-m
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 July 2006

                          [quote quote=18358804] @joepke: Laat ik nu denken dat Hans afscheid had genomen?[/quote]

                          Hahaha, ja, nu je het zegt!

                          #18358821
                          mmarkvoort
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 April 2018

                            [quote quote=18358799] @mmarkvoort en @hans we hebben toch geen Golfje en een pet achterste voren op ?? Automaat wordt beter, nukken wordt steeds minder, nieuwe MB vito deed zelfde in begin waar ik onlangs inreed. Verbruik blijft hoog, ritje zeeland 200km heen en weer kwam niet onder de 6.9L rijdt 90% cruisecontrol, mijn Astra 1.4 120pk was het verbruik 1 op 15 en zelfs 1 op 18 naar Frankrijk, boordcomputer grandland geeft 6,0 en lager aan veel, maar gemiddeld nu nog niet beter dan 6,7 Rijdt echt rustig met auto, vindt het ook meer een cruiser dan scheurbak.[/quote]

                            Petje? Nee al lang niet meer…. Golf?? Nooit!!! Vroeger wel 2 kadettjes gehad  ;-)

                            Maar daar gaat het niet om. Ik vind persoonlijk een auto (elke auto) mooier met zo min mogelijk poespas op de achterkant. Maar hem strakker.

                            Maar het is puur persoonlijk.

                            #18358825
                            Hans GLX
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              19 May 2018

                              [quote quote=18358807]

                              Hans Hans Hans, leven en laten leven, het wil er écht niet in hé? Ik snap dat jij alles aan je auto doet voor de buitenwereld, althans, dat doe je voorkomen met je posts. Heb je er wel eens aan gedacht dat mensen bijvoorbeeld de logo’s en type aanduidingen weghalen omdat ze het ZELF mooier vinden? Zoals ikzelf ook? Het zal mij m’n R33T roesten wat buurman Hans er van vindt, als ik het niet mooi vind, dan haal ik het eraf. Waarom dan de keuze voor Opel? Omdat IK het een mooie auto vind, niet omdat een ander dat vindt. Waarom zet jij TURBO op de achterkant van je Micra? Koop dan een auto mét turbo, beetje zielig nietwaar? Echt om je zakdoek erbij te pakken zo triest dat mensen turbo op hun auto plakken! Dag Hans, tot de volgende keer? P.s. Ik heb vandaag de onzin aanduidingen van de achterkant van mijn GLX gehaald, VEEEEEEEEEEEL mooier zo! :yahoo:[/quote]

                              Geldt dat leven en laten leven alleen voor jullie dan? Heb je er zo,n moeite mee om ook MIJ in m,n waarde te laten? Tjonge die Mark toch! En ik doe voor de buitenwereld helemaal niks aan mijn auto. Ik neem hem zoals hij is, en verander er verder niks aan. Want ik vind het een prima kar, die gezien mag worden. En wat je aanhaalt over die Micra, in die tijd had ik geen geld om een dikke turbo te kopen.(1979) In die tijd waren er zeer weinig auto,s met een turbo. En die Micra had een dikke frontspoiler en eentje boven de achterklep. Dus ik had voor de gein voor en achter er TURBO op geplakt ja. ( ik was nog jong weet je?)  Vind je dat zielig? Dat zal mij nou aan m,n r… roesten.

                              En wat goed van je Mark, dat je die: “onzin aanduidingen?” er af gehaald hebt. Jij vind dat veeeeeeel mooier zo? Heb je er al eens aan gedacht dat je met een haakse slijper in no-time GLX cabrio kan rijden? Misschien iets voor jouw? Dan ben jij de eerste met een Grandland cabrio! Groetjes hoor vriend! :tongue-out:

                              #18358826
                              Mark van Veluw
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                24 January 2018

                                @Hans:

                                Volgens mij ontgaat jou de cynische strekking van mijn post …  :unsure:

                                #18358827
                                Hans GLX
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  19 May 2018

                                  [quote quote=18358826] @hans: Volgens mij ontgaat jou de cynische strekking van mijn post … :unsure:[/quote]

                                  Als je de mijne leest, ontgaat jouw mijn cynisme in mijn reactie net zo goed! :happy02:

                                  #18358828
                                  mmarkvoort
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    18 April 2018

                                    Kunnen we gewoon normaal blijven doen mensen?

                                    We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, maar laten we een ieder in zijn waarde laten en elkaar helpen  :good:

                                    #18358829
                                    Hans GLX
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 May 2018

                                      @Grandsteef,

                                      Prachtige auto, en een mooie foto. Mijn compliment. :good:

                                      #18358830
                                      Mark van Veluw
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 January 2018

                                        @Hans:

                                        Indien ik een reactie plaats met dezelfde strekking als jij veel plaatst, dan krijg ik een min of meer verontwaardigde reactie van jouw kant.

                                        Dat is typerend Hans…

                                        Dit is het laatste wat ik ervan zeg.

                                         

                                        #18358831
                                        Hans GLX
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          19 May 2018

                                          [quote quote=18358828]Kunnen we gewoon normaal blijven doen mensen? We hoeven het niet eens te zijn met elkaar, maar laten we een ieder in zijn waarde laten en elkaar helpen :good:[/quote]

                                          Daar sta ik nu helemaal achter Mark. Ook al zijn smaken verschillend, we kunnen elkaar gewoon respecteren, en normaal met elkaar omgaan. Er kwamen hier in de loop der tijd genoeg goede tips binnen, waar ik wat van geleerd heb.

                                          #18358832
                                          Hans GLX
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            19 May 2018

                                            [quote quote=18358830] @hans: Indien ik een reactie plaats met dezelfde strekking als jij veel plaatst, dan krijg ik een min of meer verontwaardigde reactie van jouw kant. Dat is typerend Hans… Dit is het laatste wat ik ervan zeg.[/quote]

                                            Kijk Mark, jij maakt hier weer een “verontwaardigde reactie” van. Dat heb IK niet zo bedoeld, nee, dat maak JIJ er van. Ik heb een andere smaak, dus ook een andere reactie. Je zei toch: Leven en laten leven? Ik mag toch nét zo goed mijn mening geven? En ik schrijf anderen toch niks voor? Ik zeg toch nergens: dit moet je zus of zo doen? Ik kan soms dingen niet begrijpen, zoals dat iemand zich stoort aan een type aanduiding op de achterkant van een auto. Als je het niks vind, haal het er af man! Zitten er achteraf gaatjes in het plaatwerk? Daar is dan weer plamuur voor in de handel. Snap je me Mark?

                                            #18358835
                                            joepke-m
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              3 July 2006

                                              Kappen nou en terug naar het onderwerp aub

                                              #18358843
                                              Mark van Veluw
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                24 January 2018

                                                @Joepke:

                                                Ik lees jouw “handtekening” net, niet normaal he, bijna 8 maanden levertijd gehad! Maar, net als in mijn geval, je zal het snel zijn vergeten toen je de auto mocht ophalen?

                                                #18358845
                                                joepke-m
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  3 July 2006

                                                  [quote quote=18358843] @joepke: Ik lees jouw “handtekening” net, niet normaal he, bijna 8 maanden levertijd gehad! Maar, net als in mijn geval, je zal het snel zijn vergeten toen je de auto mocht ophalen?[/quote]

                                                  Ja, het was effe doorbijten, maar dan heb je ook wat :applause01:  Ondanks wat onhebbelijkheden ben ik toch best tevreden over de auto. Prachtige lijnen en stijlvol. Er zijn al genoeg koppies gedraaid toen ik langsreed :yes: :smiley-car:

                                                  De handtekening heb ik gisteren pas gemaakt, wist niet eens dat dat kon en zag het bij anderen. Is wel handig als je op iemand reageert en je kan ziet welke auto die persoon heeft.

                                                  #18358846
                                                  Hans GLX
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    19 May 2018

                                                    Als het hier gaat over de buitenkant, dan vind ik de Grandland X een mooie gave auto. Hij springt er positief uit bij vergelijkbare modellen. Al staat hij op de basis van de Peugeot 3008, en heeft motor en versnellingsbak van PSA, toch is het van buiten en binnen een echte Opel. Een compliment voor de ontwerpers. Over smaken valt niet te twisten, anders reed iedereen misschien wel in een Grandland X. Al had ik de keuze uit diverse kleuren voor de GLX wel wat groter gemaakt. Ook de variatie in velgkeuze kon wat mij betreft wat groter zijn. Maar ik vind de Grandland X ten opzichte van de Crossland X een veel volwassener auto. Zeker als je de ruimte binnen met elkaar vergelijkt. En wat de concurrentie van andere merken betreft, kan je met de Grandland X gezien worden.

                                                     

                                                     

                                                    #18358862
                                                    Mark van Veluw
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      24 January 2018

                                                      @Hans: Hoe maak jij je velgen schoon? Met de spons of op een andere manier?

                                                      Afgelopen weekend de auto gewassen en ik moet zeggen, die velgen dat kost wel wat tijd… (plus het feit dat je een trapje nodig hebt om bij het dak te komen…)

                                                      Heb daarna ook een velgenborstel bij de Lidl gekocht, nog niet geprobeerd.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 63)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.