De eerste Opel voor mij..

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik De eerste Opel voor mij..

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231682
    Dunc
      Lid sinds:
      13 January 2011

      Hallo,

      Ik dacht dat ik me al had voorgesteld, maar klaarblijkelijk ben ik fanatiek gaan posten in het forum als een onbekende! Foei bij deze, I’m so sorry.

      Heb de laatste 6 jr. Volvo V40 gereden. Lekkere wagen, maar zoog mijn beurs leeg, niet normaal meer. Was wel van 2000 en ik had er 320k op de teller staan en dieselen.

      Maar goed, ik baalde van die dure reparaties en beurten. Dit jaar zou het tijd zijn voor de distributieriem en afgelopen dec. begon de versnellingsbak te lekken.. Ik had het gehad met die bak.
      Toen zag ik een adv. hier van een keurige Corsa B, ja écht door een dame bereden(!) en 120k op de teller van ’99. Ik heb verder geen verstand van auto’s of techniek, maar tsja hij glom en de proefrit voldeed optimaal, geen kraakje of zuchtje. Kon ‘m zo inruilen met de Volvo. Die werd gelijk verscheept naar Kamelenland zei de dealer haha.

      (Zo zag ie er 2,5 mnd. geleden uit bij aankoop. Echt zo’n instap koekentrommeltje..)

      Nu rij ik dus Corsa en wat een wagentje zeg voor die leeftijd! Als ik voor het stoplicht sta, lijkt de motor gewoon niet te draaien, je hoort ‘m gewoon niet. Het acceleren is niet te vergelijken met een Volvo, maar het lawaai tijdens het optrekken vergoedt veel, waardoor je denkt dat je in een heuse bolide zit.
      Verder schakelen, remmen, optrekken, alles gaat prima. Wagentje is wel altijd onderhouden geweest bij de Opel dealer, misschien maakt dat wat uit?
      Alleen de opbergruimte valt me een beetje tegen. Ik prop nu alles maar onder de stoel.