De eerste Opel voor mij..

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik De eerste Opel voor mij..

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231682
    Dunc
      Lid sinds:
      13 January 2011

      Hallo,

      Ik dacht dat ik me al had voorgesteld, maar klaarblijkelijk ben ik fanatiek gaan posten in het forum als een onbekende! Foei bij deze, I’m so sorry.

      Heb de laatste 6 jr. Volvo V40 gereden. Lekkere wagen, maar zoog mijn beurs leeg, niet normaal meer. Was wel van 2000 en ik had er 320k op de teller staan en dieselen.

      Maar goed, ik baalde van die dure reparaties en beurten. Dit jaar zou het tijd zijn voor de distributieriem en afgelopen dec. begon de versnellingsbak te lekken.. Ik had het gehad met die bak.
      Toen zag ik een adv. hier van een keurige Corsa B, ja écht door een dame bereden(!) en 120k op de teller van ’99. Ik heb verder geen verstand van auto’s of techniek, maar tsja hij glom en de proefrit voldeed optimaal, geen kraakje of zuchtje. Kon ‘m zo inruilen met de Volvo. Die werd gelijk verscheept naar Kamelenland zei de dealer haha.

      (Zo zag ie er 2,5 mnd. geleden uit bij aankoop. Echt zo’n instap koekentrommeltje..)

      Nu rij ik dus Corsa en wat een wagentje zeg voor die leeftijd! Als ik voor het stoplicht sta, lijkt de motor gewoon niet te draaien, je hoort ‘m gewoon niet. Het acceleren is niet te vergelijken met een Volvo, maar het lawaai tijdens het optrekken vergoedt veel, waardoor je denkt dat je in een heuse bolide zit.
      Verder schakelen, remmen, optrekken, alles gaat prima. Wagentje is wel altijd onderhouden geweest bij de Opel dealer, misschien maakt dat wat uit?
      Alleen de opbergruimte valt me een beetje tegen. Ik prop nu alles maar onder de stoel.
      Via Marktplaats inmiddels chromen witte achterlichtunits gescoord. Moet ik er nog opzetten, maar lampjes besteld, van die transparante die in kleur oplichten bij gebruik weet je wel. Nou, bij een grote Autospeciaalzaak geweest. Had gewoon geen lampen in huis. Wacht nu al vanaf zaterdag op een telefoontje dat ze binnen zijn. Vandaag Angel Eyes aan de voorkant erop laten zetten door een verkoper van Marktplaats. Kom ik er thuis achter dat ze niet meer van binnen in hoogte te stellen zijn en dat dit wel een vereiste is voor de Apk. Balen, maar in het forum heb ik al naar oplossingen gevraagd (take a look zou ik zeggen). Verder een achterspoiler gescoord met ingeb. remlicht en een vooirspoiler. Deze moet ik nog in kleur spuiten. Maar wat een ellende om achter de kleurcode te komen. Ieder geeft een andere lokatie of antwoord of omschrijving waar ik moet kijken pfff. Ik kom nu op 53L als kleur. Krijg ik te horen dat de code tekort is?!
      Enfin, jullie zullen nog veel “last” van me krijgen in het forum. Anderszijds probeer ik op mijn manier ook een steentje bij te dragen hoor.
      Ach, ik heb vaak te horen gekregen in mijn leven “Kennis is macht” (en dat hielden collega’s ook vaak bij zich dus….). Bij mij is het motto dat “Kennis zorgt voor overdracht” en da’s voor dit forum véél beter toch?

      Dunc;)

      #17805016
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Welkom op het opel-forum.

        Eindelijk op het juiste spoor belandt in je leven.:D

        Anderzijds is een Volvo V40 ook een fantastische auto. helaas jammer dat je er toch niet veel plezier aan beleefde.

        Hopelijk ga je aan de Corsa veel meer plezier beleven, en inderdaad, kennis is macht, dus geniet van dit forum, en vergaar alle besproken kennis.
        En vergeet niet dat al veel besproken is, dus misbruik de zoekfunctie, en oohja, heb je mischien een foto van je auto mag je hem altijd plaatsen hier. We zijn fotogek. :P

        #17805017
        Dunc
          Lid sinds:
          13 January 2011

          [rquote=1851835&tid=141325&author=Senatorman]Welkom op het opel-forum.

          Eindelijk op het juiste spoor belandt in je leven.:D

          Anderzijds is een Volvo V40 ook een fantastische auto. helaas jammer dat je er toch niet veel plezier aan beleefde.

          Hopelijk ga je aan de Corsa veel meer plezier beleven, en inderdaad, kennis is macht, dus geniet van dit forum, en vergaar alle besproken kennis.
          En vergeet niet dat al veel besproken is, dus misbruik de zoekfunctie, en oohja, heb je mischien een foto van je auto mag je hem altijd plaatsen hier. We zijn fotogek. :P[/rquote]

          Ach.. ’t is zo’n lieve-vrouwtje-huishoud-instapmodel haha, althans nog wel. Probeer ‘m voorzichtig te pimpen. Maar foto’s komen eraan. Kunnen gelijk in het “Zielige fotohoekje” hahaha.!!

          #17805018
          Kermitkiller
            Lid sinds:
            26 March 2005

            welkom hier :D

            #17805019
            Dunc
              Lid sinds:
              13 January 2011

              [rquote=1851926&tid=141325&author=Kermitkiller]welkom hier :D[/rquote]

              Dank je!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.