Forumindex › Forums › Modellen › Astra › De Astra F 1.4 vervangen voor een Astra 1.6 of een Tigra 1.6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 januari 2013 om 14:24 #17254289
Hallo :) Ook weer hier eens ingelogd.
Ik heb besloten dat mijn Astra F 1.4 weg gaat in maart of april.
De reden is dat de auto niet door de APK gaat komen.
Ik heb (nog) geen duidelijke opsomming van mankementen.Het ging volgens de garage om enkele honderden euro’s om hem in orde te krijgen.
Nu vind ik de auto niet “pittig” genoeg.
Verder is het een heerlijke ruime auto en heb ik er verder geen problemen mee.De kracht die ik in feite mis is op snelheid komen met bijvoorbeeld een inhaal actie of het invoegen op de snelweg.
Is de Astra F 1.6 daar prettiger in?Verder vind ik een Tigra eventueel ook nog wel en grappig autootje..
Wat zijn hier op ruimte achterin de voor en nadelen van?
En rijden die een beetje door?Budget voor een auto is ongeveer 800 euro.
Enige eissen die ik aan een auto stel zijn dat er minimaal 10 maanden apk op zit en als het even kan een steek van 4×100 aangezien ik dit jaar nieuwe velgen met winterbanden heb gekocht.
En heb eventueel de alu velgen van mijn huidige auto nog.Als ik de astra niet particulier verkocht krijg gaat ie namelijk naar de sloop op rolbare bandjes
9 januari 2013 om 15:00 #18093355ik heb wel eens als bij rijder in een tigra gezet en, ik was blij dat ik er weer uit kon,leek net of die geen veren had.
9 januari 2013 om 15:22 #18093356voor een budget van 800 euro zou ik gewoon weer voor een Astra F gaan,grote kans dat je met wat zoeken wel wat knaps vindt,een Tigra voor dat geld is 9 van de 10 keer vullis,sowieso is de tigra veel roestgevoeliger.
ALs je een pittigere Astra wil kom je toch op een 16V uit,helaas niet de beste motoren,een 1.6i 8V monopoint schiet je niet zo heel veel mee op,wellicht een 16SI maar die heb je alleen in 92,93 en 94 gehad,als die nog te vinden zin.
Een GSI 8v kan ook nog maar die waren er maar tot 93,en over het algemeen wel roestproblemen,de betere jaren zijn 1994 tot en met 1996! 97 en 98 waren toch weer minder.9 januari 2013 om 15:33 #18093358http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m632911698-opel-astra-1-8-i-16v-5drs-sport-bj-1995.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
begint wel iets roesten bij de tankdop maar voor t geld wel een leuk ding,en 115 pk dus lekker vlot.
En je houdt nog wat over voor kleine reparaties.9 januari 2013 om 15:36 #18093357http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m621909499-opel-astra-1-6-i-gl-tailgate-e2-1993-rood-apk.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
een sportive uitvoering uit 93,met een c16nz maar wel een korte bak dus wat feller.
klein gaatje in de dorpel,niet veel spannends9 januari 2013 om 15:38 #18093359http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m632692538-opel-astra-1-6-i-tailgate-sport-16v-1995-blauw.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
een 1.6 16V sportje,zal waarschijnlijk weinig roest hebben,weinig van te zien zo.
9 januari 2013 om 15:40 #18093360http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629154784-opel-astra-cabrio-c2-one-bj-1994.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
of je doet het meteen goed en verwent jezelf met een cabrio,niet de mooiste,maar zeker niet te duur,en zo op de foto zie ik niet echt roest9 januari 2013 om 15:41 #18093361http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m621856127-opel-astra-1-6-i-16v-1998-grijs.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
of deze,veel nieuwer wordt een F niet. Ook zo op de foto een aardig mooie auto.
9 januari 2013 om 16:14 #18093362persoonlijk zal ik de apk eerst eens afwachten.
enkele 100den euros is het al snel bij een apk garage.
bij een particulier ben je dus al minder kwijt.EN (misschien wel het belangrijkste) je weet nu wat je aan je auto hebt.
9 januari 2013 om 16:58 #18093363ik zal niet voor de c16nz gaan ik vind dat daar ook niet veel pit in zit.
probeer tekijken voor een 1.6 16vmichel
9 januari 2013 om 17:03 #18093364Bedankt voor alle reacties!
Dit helpt me een hoop.
De cabriolet had ik inderdaad gezien en daar had ik een vraag over.
Ik heb nog nooit een cabrio gehad… Hoe onderhoudsgevoelig zijn die daken?
En hoe zit het met veiligheid? Heb namelijk ooit eens ergens gelezen dat de stevigheid van een auto in het dak zit.De rede dat ik van deze auto af wil is omdat ik de motor niet fel genoeg vind.
9 januari 2013 om 17:20 #18093365ik heb zelf 2 van deze cabrio’s gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio’s.
Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!9 januari 2013 om 18:52 #18093366@Japs wrote:
Bedankt voor alle reacties!
Dit helpt me een hoop.
De cabriolet had ik inderdaad gezien en daar had ik een vraag over.
Ik heb nog nooit een cabrio gehad… Hoe onderhoudsgevoelig zijn die daken?
En hoe zit het met veiligheid? Heb namelijk ooit eens ergens gelezen dat de stevigheid van een auto in het dak zit.De rede dat ik van deze auto af wil is omdat ik de motor niet fel genoeg vind.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m630435857-komplete-opel-astra-x20xer-opc-motor-incl-alle-bedrading-enz.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
:jerry :jerry
problem solved :P9 januari 2013 om 19:03 #18093367heb zelf een x16sz (73pk)gaat best goed van de plek en top heb ik tot nu toe 180 mee gehaalt dus inhalen gaat wel makkelijk, vermogen went heel snel want ik wil nu eigenlijk meer king: als ik jou was zou ik gaan voor een 1.8 of 2 liter.
en voor dat geld is er genoeg te vinden.
9 januari 2013 om 19:12 #18093368k moet japs wel gelijk geven.
een 1.4 is gewoon een traag blokje.
moet je er eens een aanhanger achter knopen, en dan de snelweg op draaien.
schiet echt niet op hoor!zo zonder aanhanger wil die van mij best van zijn plek hier binnen hoogeveen, maar zodra ik de snelweg op ga duurt het echt lang voordat hij van de 70 bij de 100 is, en dan schakel ik ook pas bij 90 a 100 naar de 5, als je eerder schakelt lijkt het net als of dat blok op een dood punt komt waar je heel moeilijk over heen komt.
mijn rooie astra was dit precies zo bij.
maar volgens mij ligt het ook wel een beetje aan de opel blokken.
met de 2 astra’s, en een aanhanger er achter, dan moest ik echt een flinke aanloop nemen om een vrachtauto in te halen.
wanneer ik er al ff achter reed, en dan wou in halen duurt het heel lang voordat ik sneller ga.maar de ford erscort station die ik had, ook een 1.4, die had er veel minder moeite mee, die trok hem van de 90 vlot zat naar de 110 120.
en een opel 1.4 niet dus.9 januari 2013 om 19:34 #18093369Soepkiepe, je bent veel te lief voor je blokkie :D
mn vectra c20ne ging pas op 200 naar de 5 :jerryJaps, ik zou kijken voor een astra met c14se of c16se
zeer betrouwbare 8 kleppers met toch een leuk vermogen, 80 en 100 pk
en stookkosten vallen wel mee9 januari 2013 om 19:36 #18093370een c20ne of een c1.4nz zit nogal een verschil in haha
9 januari 2013 om 19:41 #18093371snap ik :jerry
maar ik schakel pas naar 5 als ik de snelheid heb gemaakt die ik wil hebben
en bij onze corsa is dat 120 en dat is maar een 1.2 met carburateur ;)9 januari 2013 om 19:51 #18093372@trash dat is de pest die se blokjes zijn haast niet meer te vinden maar ik zou ook liever een 8v hebben maar als je sneller wil moet je wat
9 januari 2013 om 19:56 #18093373Weet je wat het grootste punt is
veel eigenaren hebben geen flauw idee wat er onder de kap ligt
vaak worden ze aangeboden als gewone 1.4 of 1.69 januari 2013 om 20:08 #18093374@okkie-001 wrote:
ik zal niet voor de c16nz gaan ik vind dat daar ook niet veel pit in zit.
probeer tekijken voor een 1.6 16vmichel
Ben ik het niet helemaal mee eens, heb zelf c16nz in men astra, autotje weegt maar 940kg en vind hem toch prima hoor vooral onder in toeren. Kan prima meekomen. Het is net wat je gewend bent. Alleen als ik meerdere personen vervoer mis je wel de power dat dan weer wel.
10 januari 2013 om 09:39 #18093375@asconahobbyist wrote:
ik heb zelf 2 van deze cabrio’s gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio’s.
Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!Ik heb wel eens cabrioletjes gezien waar het dak van bol stond :shock:
Hoe zit dat met suizen dan?Tering, zit je alle fotos te uploaden, tekst en uitleg erbij en klik je de pagina weg :fy1
Opnieuw! :D
De spiegelkap zit vast met een ducktape. die was gebroken door de vorige eigenaar.
Ik heb de spiegel vervangen maar kon geen spiegel in kleur vinden. Beetje jammer dat de aansluitingspunten van de kap ook kapot waren..Mijn schuld, paaltje geraakt.
Detail foto
Dit zit er al vanaf het begin op en dat is niet erger geworden
Motorblokje niet schoon gemaakt oid
Ik heb het interieur vervangen omdat de bestuurdersstoel kapot was en de gordelspanner eruit was
Enige nadeel is dat je nu loze knopjes hebt voor electrische ramen.
Deze gaan gewoon open met slingers.Radio is van Pioneer en dat carkitje van Parrot.
Draden zijn onzichtbaar.Wat heb ik eraan gedaan:
Spiegel links vervangen
Antenne vervangen
Bobine vervangen (Opel Epe)
Accu vervangen
Interieur vervangen
Draagarmrubber rechts voor vervangen
14″ winterbanden onder gezet (4 zelfde merk uiteraard)
Radio in gezet
Carkit in gezet
Zal vast nog wel een paar dingetjes vergeten.
Hoedenplank die ontbrak zwart gespoten en erin gehangen aan zwarte kettinkjesAlle onderhoud behalve inbouw interieur (heb ik zelf gedaan met een maatje) is gedaan door Van Essen autoservice in Vaassen
In overleg kunnen er 14 inch velgjes mee
In overleg kunnen er 14 inch winterbanden mee
In overleg kunnen de parrot en de Pioneer met usb en ipod aansluiting blijven zittenMinpunten:
Ik heb een aparte sleutel voor het contact en voor de deuren
Geen CV
Geen airco
In de bestuurdersdeur rammelt het raam tijdens het als deze helemaal dicht zit.
Is goed op te lossen door hem een cm naar beneden te draaien. Dit blijft dan waterdicht.Bij serieuze interesse wil ik wel eens bij de garage gaan informeren wat de afkeurpunten zijn.
De sloop geeft er 150 euro voor en accepteert hem zoals die is.Serieuze boden worden overwogen. Een ruil is absoluut mogelijk.
10 januari 2013 om 10:24 #18093376als het dak bol staat sluit hij niet goed aan bovenaan het raam
best gevaarlijk eigenlijkx16szr is trouwens ook vrij vlot 75pk
als je een x16sz treft die 70pk heeft
kun je daar de szr computer aan hangen en heeft ie ook 75 pk :D10 januari 2013 om 10:35 #18093377al rijdend staat bij de meeste cabrio’s het dak bol,heeft iets met luchtwervelingen te maken.
EN suizen valt met een Astra Cabrio erg mee,uiteraard hoor je wel iets meer van buiten,koud zal je het zeker niet hebben in zo’n ding want de kap heeft 3 lagen. Ik kon m in de winter met min 10 of zo bloedheet stoken binnenin.
Hij heeft maar 1 nadeel,als je met het dak open rijdt en je hebt alle ramen naar beneden en e rijdt boven de 100 km/u dan zal de gordel op je schouder klapperen,dat had ik bij allebei.10 januari 2013 om 11:14 #18093378mooi interieurtje.
maar ik zal hem als ik jou was ook ff op het marktplaats gedeelte zetten
dan kijken er ook wat meer mensen naar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.