De Astra F 1.4 vervangen voor een Astra 1.6 of een Tigra 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra De Astra F 1.4 vervangen voor een Astra 1.6 of een Tigra 1.6

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254289
    Japs
      Lid sinds:
      2 July 2012

      Hallo :) Ook weer hier eens ingelogd.

      Ik heb besloten dat mijn Astra F 1.4 weg gaat in maart of april.
      De reden is dat de auto niet door de APK gaat komen.
      Ik heb (nog) geen duidelijke opsomming van mankementen.

      Het ging volgens de garage om enkele honderden euro’s om hem in orde te krijgen.
      Nu vind ik de auto niet “pittig” genoeg.
      Verder is het een heerlijke ruime auto en heb ik er verder geen problemen mee.

      De kracht die ik in feite mis is op snelheid komen met bijvoorbeeld een inhaal actie of het invoegen op de snelweg.
      Is de Astra F 1.6 daar prettiger in?

      Verder vind ik een Tigra eventueel ook nog wel en grappig autootje..
      Wat zijn hier op ruimte achterin de voor en nadelen van?
      En rijden die een beetje door?

      Budget voor een auto is ongeveer 800 euro.
      Enige eissen die ik aan een auto stel zijn dat er minimaal 10 maanden apk op zit en als het even kan een steek van 4×100 aangezien ik dit jaar nieuwe velgen met winterbanden heb gekocht.
      En heb eventueel de alu velgen van mijn huidige auto nog.

      Als ik de astra niet particulier verkocht krijg gaat ie namelijk naar de sloop op rolbare bandjes

      #18093355
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        ik heb wel eens als bij rijder in een tigra gezet en, ik was blij dat ik er weer uit kon,leek net of die geen veren had.

        #18093356
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          voor een budget van 800 euro zou ik gewoon weer voor een Astra F gaan,grote kans dat je met wat zoeken wel wat knaps vindt,een Tigra voor dat geld is 9 van de 10 keer vullis,sowieso is de tigra veel roestgevoeliger.
          ALs je een pittigere Astra wil kom je toch op een 16V uit,helaas niet de beste motoren,een 1.6i 8V monopoint schiet je niet zo heel veel mee op,wellicht een 16SI maar die heb je alleen in 92,93 en 94 gehad,als die nog te vinden zin.
          Een GSI 8v kan ook nog maar die waren er maar tot 93,en over het algemeen wel roestproblemen,de betere jaren zijn 1994 tot en met 1996! 97 en 98 waren toch weer minder.

          #18093358
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m632911698-opel-astra-1-8-i-16v-5drs-sport-bj-1995.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

            begint wel iets roesten bij de tankdop maar voor t geld wel een leuk ding,en 115 pk dus lekker vlot.
            En je houdt nog wat over voor kleine reparaties.

            #18093357
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m621909499-opel-astra-1-6-i-gl-tailgate-e2-1993-rood-apk.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

              een sportive uitvoering uit 93,met een c16nz maar wel een korte bak dus wat feller.
              klein gaatje in de dorpel,niet veel spannends

              #18093359
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m632692538-opel-astra-1-6-i-tailgate-sport-16v-1995-blauw.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                een 1.6 16V sportje,zal waarschijnlijk weinig roest hebben,weinig van te zien zo.

                #18093360
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m629154784-opel-astra-cabrio-c2-one-bj-1994.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  of je doet het meteen goed en verwent jezelf met een cabrio,niet de mooiste,maar zeker niet te duur,en zo op de foto zie ik niet echt roest

                  #18093361
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m621856127-opel-astra-1-6-i-16v-1998-grijs.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    of deze,veel nieuwer wordt een F niet. Ook zo op de foto een aardig mooie auto.

                    #18093362
                    soepkiepe
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      10 August 2010

                      persoonlijk zal ik de apk eerst eens afwachten.
                      enkele 100den euros is het al snel bij een apk garage.
                      bij een particulier ben je dus al minder kwijt.

                      EN (misschien wel het belangrijkste) je weet nu wat je aan je auto hebt.

                      #18093363
                      okkie-001
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 June 2009

                        ik zal niet voor de c16nz gaan ik vind dat daar ook niet veel pit in zit.
                        probeer tekijken voor een 1.6 16v

                        michel

                        #18093364
                        Japs
                          Lid sinds:
                          2 July 2012

                          Bedankt voor alle reacties!

                          Dit helpt me een hoop.
                          De cabriolet had ik inderdaad gezien en daar had ik een vraag over.
                          Ik heb nog nooit een cabrio gehad… Hoe onderhoudsgevoelig zijn die daken?
                          En hoe zit het met veiligheid? Heb namelijk ooit eens ergens gelezen dat de stevigheid van een auto in het dak zit.


                          @Soepkip

                          De rede dat ik van deze auto af wil is omdat ik de motor niet fel genoeg vind.

                          #18093365
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            ik heb zelf 2 van deze cabrio’s gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio’s.
                            Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!

                            #18093366
                            soepkiepe
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              10 August 2010

                              @Japs wrote:

                              Bedankt voor alle reacties!

                              Dit helpt me een hoop.
                              De cabriolet had ik inderdaad gezien en daar had ik een vraag over.
                              Ik heb nog nooit een cabrio gehad… Hoe onderhoudsgevoelig zijn die daken?
                              En hoe zit het met veiligheid? Heb namelijk ooit eens ergens gelezen dat de stevigheid van een auto in het dak zit.


                              @Soepkip

                              De rede dat ik van deze auto af wil is omdat ik de motor niet fel genoeg vind.

                              http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m630435857-komplete-opel-astra-x20xer-opc-motor-incl-alle-bedrading-enz.html?c=c40de5ad629ab42516ec13768067e2e0&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

                              :jerry :jerry
                              problem solved :P

                              #18093367
                              petrolhead
                                Lid sinds:
                                13 August 2010

                                heb zelf een x16sz (73pk)gaat best goed van de plek en top heb ik tot nu toe 180 mee gehaalt dus inhalen gaat wel makkelijk, vermogen went heel snel want ik wil nu eigenlijk meer king: als ik jou was zou ik gaan voor een 1.8 of 2 liter.

                                en voor dat geld is er genoeg te vinden.

                                #18093368
                                soepkiepe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 August 2010

                                  k moet japs wel gelijk geven.
                                  een 1.4 is gewoon een traag blokje.
                                  moet je er eens een aanhanger achter knopen, en dan de snelweg op draaien.
                                  schiet echt niet op hoor!

                                  zo zonder aanhanger wil die van mij best van zijn plek hier binnen hoogeveen, maar zodra ik de snelweg op ga duurt het echt lang voordat hij van de 70 bij de 100 is, en dan schakel ik ook pas bij 90 a 100 naar de 5, als je eerder schakelt lijkt het net als of dat blok op een dood punt komt waar je heel moeilijk over heen komt.

                                  mijn rooie astra was dit precies zo bij.
                                  maar volgens mij ligt het ook wel een beetje aan de opel blokken.
                                  met de 2 astra’s, en een aanhanger er achter, dan moest ik echt een flinke aanloop nemen om een vrachtauto in te halen.
                                  wanneer ik er al ff achter reed, en dan wou in halen duurt het heel lang voordat ik sneller ga.

                                  maar de ford erscort station die ik had, ook een 1.4, die had er veel minder moeite mee, die trok hem van de 90 vlot zat naar de 110 120.
                                  en een opel 1.4 niet dus.

                                  #18093369
                                  trashmetal
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    1 February 2007

                                    Soepkiepe, je bent veel te lief voor je blokkie :D
                                    mn vectra c20ne ging pas op 200 naar de 5 :jerry

                                    Japs, ik zou kijken voor een astra met c14se of c16se
                                    zeer betrouwbare 8 kleppers met toch een leuk vermogen, 80 en 100 pk
                                    en stookkosten vallen wel mee

                                    #18093370
                                    soepkiepe
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      10 August 2010

                                      een c20ne of een c1.4nz zit nogal een verschil in haha

                                      #18093371
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        snap ik :jerry
                                        maar ik schakel pas naar 5 als ik de snelheid heb gemaakt die ik wil hebben
                                        en bij onze corsa is dat 120 en dat is maar een 1.2 met carburateur ;)

                                        #18093372
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          @trash dat is de pest die se blokjes zijn haast niet meer te vinden maar ik zou ook liever een 8v hebben maar als je sneller wil moet je wat

                                          #18093373
                                          trashmetal
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            1 February 2007

                                            Weet je wat het grootste punt is
                                            veel eigenaren hebben geen flauw idee wat er onder de kap ligt
                                            vaak worden ze aangeboden als gewone 1.4 of 1.6

                                            #18093374
                                            Astra F Vaassen
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 February 2010

                                              @okkie-001 wrote:

                                              ik zal niet voor de c16nz gaan ik vind dat daar ook niet veel pit in zit.
                                              probeer tekijken voor een 1.6 16v

                                              michel

                                              Ben ik het niet helemaal mee eens, heb zelf c16nz in men astra, autotje weegt maar 940kg en vind hem toch prima hoor vooral onder in toeren. Kan prima meekomen. Het is net wat je gewend bent. Alleen als ik meerdere personen vervoer mis je wel de power dat dan weer wel.

                                              #18093375
                                              Japs
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2012

                                                @asconahobbyist wrote:

                                                ik heb zelf 2 van deze cabrio’s gehad en onderhoudsgevoelig,tsja,je moet het dak gewoon schoonhouden en niet altijd onder een boom parekeren. Je hebt stoffen en PVC daken,pvc wordt hard als het ouder wordt,stof gaat wat langer mee maar moet je wat beter schoonhouden. Ik heb dr in elk geval heerlijk mee gereden. EN maak je over de stevigheid maar geen zorgen,daar is aan gedacht hoor in de vorm van dikkere dorpels etc,al voel je natuurlijk wel wat torsie,maar dat is zelfs bij de nieuwste cabrio’s.
                                                Maar als jouw Astra niet rot is dan zou ik m zeker niet naar de sloop gooien,post eens wat pics van de jouwe!

                                                Ik heb wel eens cabrioletjes gezien waar het dak van bol stond :shock:
                                                Hoe zit dat met suizen dan?

                                                Tering, zit je alle fotos te uploaden, tekst en uitleg erbij en klik je de pagina weg :fy1

                                                Opnieuw! :D

                                                De spiegelkap zit vast met een ducktape. die was gebroken door de vorige eigenaar.
                                                Ik heb de spiegel vervangen maar kon geen spiegel in kleur vinden. Beetje jammer dat de aansluitingspunten van de kap ook kapot waren..

                                                Mijn schuld, paaltje geraakt.

                                                Detail foto

                                                Dit zit er al vanaf het begin op en dat is niet erger geworden

                                                Motorblokje niet schoon gemaakt oid

                                                Ik heb het interieur vervangen omdat de bestuurdersstoel kapot was en de gordelspanner eruit was
                                                Enige nadeel is dat je nu loze knopjes hebt voor electrische ramen.
                                                Deze gaan gewoon open met slingers.

                                                Radio is van Pioneer en dat carkitje van Parrot.
                                                Draden zijn onzichtbaar.

                                                Wat heb ik eraan gedaan:

                                                Spiegel links vervangen
                                                Antenne vervangen
                                                Bobine vervangen (Opel Epe)
                                                Accu vervangen
                                                Interieur vervangen
                                                Draagarmrubber rechts voor vervangen
                                                14″ winterbanden onder gezet (4 zelfde merk uiteraard)
                                                Radio in gezet
                                                Carkit in gezet
                                                Zal vast nog wel een paar dingetjes vergeten.
                                                Hoedenplank die ontbrak zwart gespoten en erin gehangen aan zwarte kettinkjes

                                                Alle onderhoud behalve inbouw interieur (heb ik zelf gedaan met een maatje) is gedaan door Van Essen autoservice in Vaassen

                                                In overleg kunnen er 14 inch velgjes mee
                                                In overleg kunnen er 14 inch winterbanden mee
                                                In overleg kunnen de parrot en de Pioneer met usb en ipod aansluiting blijven zitten

                                                Minpunten:

                                                Ik heb een aparte sleutel voor het contact en voor de deuren
                                                Geen CV
                                                Geen airco
                                                In de bestuurdersdeur rammelt het raam tijdens het als deze helemaal dicht zit.
                                                Is goed op te lossen door hem een cm naar beneden te draaien. Dit blijft dan waterdicht.

                                                Bij serieuze interesse wil ik wel eens bij de garage gaan informeren wat de afkeurpunten zijn.
                                                De sloop geeft er 150 euro voor en accepteert hem zoals die is.

                                                Serieuze boden worden overwogen. Een ruil is absoluut mogelijk.

                                                #18093376
                                                trashmetal
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 February 2007

                                                  als het dak bol staat sluit hij niet goed aan bovenaan het raam
                                                  best gevaarlijk eigenlijk

                                                  x16szr is trouwens ook vrij vlot 75pk
                                                  als je een x16sz treft die 70pk heeft
                                                  kun je daar de szr computer aan hangen en heeft ie ook 75 pk :D

                                                  #18093377
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    al rijdend staat bij de meeste cabrio’s het dak bol,heeft iets met luchtwervelingen te maken.
                                                    EN suizen valt met een Astra Cabrio erg mee,uiteraard hoor je wel iets meer van buiten,koud zal je het zeker niet hebben in zo’n ding want de kap heeft 3 lagen. Ik kon m in de winter met min 10 of zo bloedheet stoken binnenin.
                                                    Hij heeft maar 1 nadeel,als je met het dak open rijdt en je hebt alle ramen naar beneden en e rijdt boven de 100 km/u dan zal de gordel op je schouder klapperen,dat had ik bij allebei.

                                                    #18093378
                                                    soepkiepe
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      10 August 2010

                                                      mooi interieurtje.
                                                      maar ik zal hem als ik jou was ook ff op het marktplaats gedeelte zetten
                                                      dan kijken er ook wat meer mensen naar.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.