De 3 Knoppen op het middenconsole werken niet meer Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra De 3 Knoppen op het middenconsole werken niet meer Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274330
    Klaas79
      Lid sinds:
      23 November 2015

      Goedendag,

      Ik ben nieuw hier en heb een vraag over mijn Astra G 1.6 16v Sport edition II.

      De drie knoppen op het middenconsole van luchtcirculatie, Airco en Achterruit/spiegel verwarming werken alle 3 niet meer.
      Dit gebeurde van de ene op de andere dag.

      Zelf dacht ik aan een zekering, maar ik kan zo niet een defecte zekering vinden in het zekering kastje schuin onder het stuur.

      Heb al een mail gestuurd naar de dealers maar die reageren niet, of ze weten het niet voordat ze een diagnose hebben kunnen doen.

      Ik hoop dat iemand hier op het forum wel een antwoord zou kunnen geven.

      Alvast bedankt.
      Met vriendelijke groet,

      Klaas

      #18302633
      astratjeg01hh
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 July 2009

        Hoi grote kans dat de unit kapot is heb er wel een liggen voor u

        #18302634
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          Werkt de verlichting nog wel van de 3 knoppen dan? Want anders zou het best kunnen zijn dat de stekker los is gekomen van het panel. Waardoor nu dus niks meer werkt.

          #18302635
          Klaas79
            Lid sinds:
            23 November 2015

            Alvast bedankt voor jullie reactie.

            De verlichting werkt inderdaad ook niet van de knoppen.
            Kun je makkelijk bij die stekker komen?

            Een Unit vervangen is dat makkelijk te doen?

            Ik hoor het graag.

            #18302636
            littlebird
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 February 2015

              Radio eruit daar zitten twee schroeven.
              Asbak en sigplug zitten 2 schroeven. Asbak eruit.dan zitten daar ook 2 schroeven voor middenconsole. Bakje eruit halen met 2 onder 2 boven lipjes. Dan trek je hele middenconsole naar voren. Dan zul je met wat vervelen erachter kunnen voelen. Of met spiegeltje kijken.

              Anders moet je de MID(Bovenste schermpje) connector losmaken. en het kachelpaneel zit met 2 boven 2 onder clips vast. Met platte schroevendraaier en lichtjes druk op het paneel houden. Of met 2 mensen even losmaken.

              Succes. En anders een nieuw kachelpaneel erin. Let wel op dat er verschillende types zijn.

              Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

              #18302637
              Klaas79
                Lid sinds:
                23 November 2015

                Bedankt voor je reactie.

                Oke, dat is best wel veel werk dus.

                De Opel dealer die ik gemaild heb, had eerst over de grote zekering van 30 amp. maar daar is niks mis mee. (zei zeiden ook dat de zekeringkast aan de passagiers zijde zou zitten)
                Nu geven ze aan dat het ook de massa punt bij de A style kan zijn?

                Iemand hier ervaring mee?
                Ik haal liever niet mijn hele middenconsole eruit….

                #18302638
                littlebird
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 February 2015

                  Middenconsole is beetje rot werkje. Als je ervaring hebt zou je kunnen voelen of stekker er goed inzit. Maar ik denk of stekker niet goed of paneel kapot.

                  Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                  #18302639
                  Dolby
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 May 2008

                    Middel console loshalen is echt niet veel werk hoor. Denk 15minuten. Hier op het forum al genoeg informatie over te vinden met foto’s erbij.

                    Zie hier voor informatie hoe te werk te gaan;

                    viewtopic.php?f=126&t=155566

                    Succes ermee. Denk dat je hiermee 1 uur bezig bent omdat het je eerste keer is. Maar dan weet je wel meteen of het de stekker is
                    die niet goed vast meer zit of dat de unit defect is.

                    #18302640
                    littlebird
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 February 2015

                      Nou ik was en ben nog steeds langer bezig om netjes eruit te halen zonder krassen. Maar oke het is niet moeilijk al moet je wel even weten hoe het zit

                      Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                      #18302641
                      sggs
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        22 September 2015

                        Je kan evt. ook deze handleiding gebruiken om je middenconsole los te halen:
                        https://dl.dropboxusercontent.com/u/24409276/opel-forum/Tomtom%20Start%2020%20inbouwen%20in%20Astra%20G.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        (uit dit topic: viewtopic.php?f=126&t=167623).
                        Lekker uitgebreid en ondersteund met foto’s bij elke handeling. Uitprinten en gaan ;)

                        Ik kan me trouwens niet voorstellen dat er iets mis is met een stekker oid want die zitten behoorlijk stevig vast. Weet je zeker dat het geen zekering is? Heb je in je zekeringskast linksvoor gekeken bij de bestuurderskant?

                        #18302642
                        Klaas79
                          Lid sinds:
                          23 November 2015

                          Bedankt wederom voor jullie hulp.

                          Ja, ik heb alle zekeringen doorgemeten in het kastje linksonder.
                          Hier geen defecte zekering kunnen ontdekken.

                          De verlichting doet het overigs wel (de achtergrond verlichting als je je licht aan zet)
                          De lampjes van de knoppen zelf niet, als je bijvoorbeeld de achterruit verwarming aanzet.

                          iemand nog een andere suggestie?

                          #18302643
                          astratjeg01hh
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            26 July 2009

                            Als de het nog wel doet dan zit de stekker nog wel op aangesloten.unit is electronics Mvg Erik

                            #18302644
                            littlebird
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 February 2015

                              Ik heb twee stekkers erin zitten bij mij. Een kleine met dunne draadjes en brede met dikke draden. De kleine schakelt de verlichting. De grote zorgt ervoor dat de blower harder en zachter kan.

                              Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.