datum display valt weg

Forumindex Forums Modellen Tigra datum display valt weg

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264309
    lottie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 July 2011

      hallo een vraag,datum display valt weg(alleen) op contakt doet hij het wel ,en als ik hem start,valt dutm display weg! tijd en buitenthemperatuur is er wel gewoon. mvg

      #18219761
      ZakhooiTM
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 November 2013

        Hmm, inderdaad vreemd. Datum hoort alleen weg te vallen wanneer er een draad naat je display 12v krijgt.
        Heb je een orginele of aftermarket radio in je wagen ?
        Wat gebeurd er wanneer je radio eens op CD zet ?

        #18219762
        lottie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 July 2011

          heb gewoon radio inzitten ,geen orgineel radio,

          #18219763
          midnight black
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 December 2011

            Er zal wel gerommeld zijn met de draadboom van de radio.

            #18219760
            lottie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2011

              klopt je heb gelijk als ik de radio aan zet,valt display weg.
              zet ik de radio uit,gaat display weer aan.
              dus kwestie van 12v spanning vanuiit radio ,naar display??

              #18219764
              ZakhooiTM
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 November 2013

                Als het geen orginele is dan is het meestal zo dat je de radio uit het display moet programmeren, als je namelijk de radio aanzet stuurt je radio een 12v naar de antenne versterker, maar op deze verbinding zit meestal ook je display aangesloten zodat hij weet wanneer hij de radio stations moet weergeven.

                Volgens mij zijn er meerdere manieren om dit op te lossen :
                1. Via een Tech2 (of misschien een OP-COM) radio uit display programmeren
                2. Draad naar displat onderbreken (niet de mooiste oplossing wel de goedkoopste (op korte termijn))
                3. Weet niet of je display dit kan, maar sommige displays hebben een speciaal menu waarmee je dit kan veranderen.
                4. Ermee leren leven :P

                Edit : Mocht je willen weten welke draad je precies moet hebben, moet je effe bouwjaar en motorcode posten.
                Dan ga ik wel even graven naar informatie :)

                #18219765
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Display kan je laten programmeren bij de dealer als zijnde ”zonder radio” dan blijft de datum staan bij het inschakelen van de radio let op dit kan dus alleen met de tech-2

                  Draad kan je idd onderbreken, volgens mij is dit een zwart-rode draad, maar let wel op die van de antenne versterker heeft dezelfde kleur die niet doorknippen anders heb je geen ontvangst meer.

                  #18219766
                  gose91
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 November 2013

                    @Opeltje17 wrote:

                    Draad kan je idd onderbreken, volgens mij is dit een zwart-rode draad, maar let wel op die van de antenne versterker heeft dezelfde kleur die niet doorknippen anders heb je geen ontvangst meer.

                    Achter het TID-display van een Astra F was het een grijs-rode draad. Liep er overigens maar één van. De tweede draad met dezelfde kleur zal je waarschijnlijk niet achter dat display vinden, maar achter de radio zelf.

                    #18219767
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      Zat net effe te kijken bij een astra-G is het een rood-witte draad, welke kleur dat bij de tigra is zou ik niet weten.

                      Let wel op hier zijn er dus twee van: antenne versterker, en die naar je display.

                      #18219768
                      gose91
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 November 2013

                        Dat ging ZakhooiTM vertellen als lottie bouwjaar en motorcode ging posten…

                        #18219769
                        Opeltje17
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 January 2012

                          @gose91 wrote:

                          Dat ging ZakhooiTM vertellen als lottie bouwjaar en motorcode ging posten…

                          Dat zie ik nu ook ja :thumb

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.